• Svar på tråden November 2007 bebisar.Del 8
  • saralindberg

    snuggle: GRATTIS!! :D Vad roligt!! Hur har du mått hittills?
    Hoppas Amanda kryar på sig snart.

    Jo anna: Ja, nervös är nog rätt ord :P Imorse trodde jag att det var dags, fick ont regelbundet men nej, nu är det borta. Är väl bara förvärkar, men blir så otåligt, vill ha ut henne nu :)

  • Bambi81

    snuggle: stort GRATTIS! vad skönt att de håller koll på ditt blodtryck från början!


    jo anna: hoppas att provsvaren inte visar något! När skulle Theo på ul?
    sara: nu är det inte långt kvar! själv låg jag med förvärkar en hel natt 2 veckor innan Molly föddes. Trodde verkligen att det var på G då, men förvärkarna försvann lika fort som de kommit!
    (¯`°?.¸ ღ Mammas små hjärtan ♥Melvin & Molly♥ ღ ¸.?°´¯)
  • snugglebunny

    Tack! Jag mår bra, men har varit/är väldigt trött. Nästan inget illamående, hade inte det förra gången heller. Är väldigt tacksam för det.

    Det gick bra hos läkaren idag, blodtrycket var normalt. Skönt. Men de ska hålla koll på trycket under senare delen, i v30 ska jag få göra tillväxt-ul. Förra grav fick jag äta medicin sista veckorna för att bt låg på gränsen. Amanda verkade dock inte ett dugg påverkad av att jag hade lite högt tryck, hon var helt normalviktig.

    Amanda fick vara hemma från dagis idag. Vi tyckte hon behövde en dag för att få vila upp sig. Om hon sover bra i natt får hon gå imorgon. Sambon har varit hemma och han säger att det varit full fart på henne.

  • Jo  anna

    snuggle: Va skönt att det gick bra. =) Hoppas det ligger bra hela tiden.

    Fick en telefontid med Theos hjärtläkare idag, han trodde inte att det var hjärtat, utan mer på lungorna men jag skulle ringa igen om ca en månad om det höll i sej eller direkt då om det blev värre.

  • cizzon

    Jo anna: Va skönt att han inte trodde det var hjärtat! Men man är ju orolig iallafall kan jag tänka mig!!

    Snuggle: Grattis till er!!!:) Va kul med ett litet syskon! Och vad skönt att du får må bra och att de håller koll på bt.

    Sara: Hoppas lillan tittar ut snart! Jobbigt med falskalarm.

    Här börjar vi äntligen vara pigga o krya! Känner en ond klump i halsen idag, blir jag sjuk igen lägger jag mig ner på golvet o sparkar o gråter.Skulle va kul å se Liams reaktion men det är nog ingen fara tror jag!

  • strojes

    Ikväll ska jag åka och lämna stora tjejen hos mormor och morfar. Hon ska åka med dem till deras landställe över helgen. Så då har vi bara två barn hemma i helgen. På lördag ska vi åka till Junibacken (på Djurgården i Stockholm). Annars ska vi nog bara mysa här hemma.

  • snugglebunny

    cizzon: Tack! Förstår att du blir galen om du blir sjuk igen... Jag hoppas du slipper det!

    Jag är hemma med Amanda idag. Hon hostade mycket i natt också. Nu har hon sovit i snart tre timmar. Stackarn, hon har nog en del att ta igen. Måste nog väcka henne snart så att hon somnar ikväll.

    I helgen ska vi åka till mina föräldrar. Vi ska bl.a. träffa mina barndomsvänner och deras barn. Åka pulka och grilla korv. Mysigt! Hoppas bara Amanda känns lite piggare i helgen.

  • saralindberg

    Jo anna: Skönt att han inte trodde att det var hjärtat!!

    cizzon: Hoppas verkligen att du klarar dig :)

    skydiver: Låter som en skön helg.

    snuggle: Hoppas hon blir piggare, är ju inte så jätteroligt att åka pulka om man är hostig. Och bra att dom har koll på dig hela graviditeten.

    Vi var på viktskattning igår, 3,5 kg beräknas hon till. Tappen var inte riktigt mogen så fick ingen tid för ny bedömning förrän torsdag nästa vecka, bf+2. Var den bra då så sätts det nog igång på fredag morgon. Känns lite drygt eftersom dom lovade att jag inte skulle få gå över, men hon är ju inte så stor så de bedömer väl att det inte är så bråttom. Och jag vill inte bli igångsätt med omogen tapp.

  • strojes

    Det blir inget Junibacken imorgon, de renoverar sin restaurang och serverar bara mackor... Vi åker till ett lekland istället.

Svar på tråden November 2007 bebisar.Del 8