Reflux i urinvägar, njurproblem osv........
Men så här i efterhand kan jag nog tro lite som du, men där kan ju finnas en klaff mellan urinrören även om dom sitter ihop, kanske...
Låter bra ju. Jag hoppas lite att kirurgerna kommer fram till det beslutet, men det krävs några undersökningar innan det händer.
Fick Ebbas journal idag. Intressant läsning. Visst har vi fått veta det mesta, men det är intressant att läsa vad läkarna har pratat om utan att vi varit med.
Höger sida med dubbla system har reflux grad 4. Vänster sida som är normal har reflux grad 2.
Undersökningar i januari blir UL och MAG3 eller DMSA, beror på vad kirurgen i Lund tycker.
Hej!
Ska på återbesök alt. via telefon prata med läkaren imorrn (uppföljning MUCG). Har ni tips på frågor att ställa?
Det blev helknas igår... eftersom vi har varit hemma sjuka hela veckan och hon har haft 40 graders feber mån-tors så blev vi "utredda" igår. Inga streptococker, CRP = 23, ren sticka förutom +2 på KET (ketoner, visar svält och för lite vätska i kroppen) surprise, surprise. Hon har ingen feber idag, dock fortsatt väldigt snuvig och sen i torsdags även väldigt hostig. Vi fick åkar runt mellan olika läkarmottagningar, byta urin-påse så klart (partyblåsa kan hålla sig lääänge) men var ändå "lediga" kl 14 när läkaren skulle ringa. Det var bestämt att han skulle ringa min man på mobilen, som skulle koppla upp trepartssamtal så vi båda kunde prata med läkaren. Han fick iaf totalsnurr på hjärnan, när läkaren ringer två timmar senare än beräknat så pratar bara han med honom... så nu har jag hälften av mina frågor "oställda". Får ta o boka en ny telefontid :)
Men ja, det är underbart att slippa refluxerna! Jag vet ju dock att i 20% av fallen är de tillbaka inomr två år, så jag kommer ändå att vara nojjig, men klart mycket mindre nojjig! :)
Kram och trevlig helg på er!
God Jul och Gott Nytt År! Hoppas att alla mår bra därute!
Kram