• Skehamn2010

Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?

Köper du och använder såna kläder? Då menar jag riktigt dyra kläder. Jag fattar inte hur man kan köpa ett par jeans för 4000 när det finns exakt likadana för 1000.

Eller en dunjacka för 6000 när det finns såna som kostar 1500 och är lika varma. Ni kan säga vad ni vill i det fallet för jag har haft en peakjacka som jag då gav 4500 kr för. Nu har jag en vanlig dunjacka från en vanlig sportbutik som kostar 1500. Ska jag vara helt ärlig så känner jag ingen skillnad.

Jag har haft äkta uggs som kostade 2000 i nypris. Nu har jag fakeuggs för 700 kr. Minst lika varma.

Jag har köpt några riktigt dyra plagg i mitt liv men det har alltid varit en stor besvikelse. Vilket slöseri med pengar.....Det gäller dyrt smink med, vilket skit...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?
  • bustjejen

Jag köper de kläderna som är snyggast, och ofta är dyrare plagg faktist snyggare än billiga.

• Maja Gräddnos
    cs68 skrev 2010-01-14 08:52:00 följande:
    Hellre kvalitet än kvantitet! Ullared går fetbort! Hua!!!
    Köpte en jättesnygg sammetskavaj på rea som hade kostat 1000 kr på Jeanskompaniet, har haft den nu i tio år. Säsongen efter fanns den på Ullared, för 150 kr. På vilket vis hade kvaliteten försämrats på den menar du genom att den bytt lokal? (Och, nej, var inte 2 hands sort, det märker de ut. Ullared har otroligt blandat utbud.)
  • Höst flickan
    Maja Gräddnos skrev 2010-01-14 08:59:32 följande:
    Köpte en jättesnygg sammetskavaj på rea som hade kostat 1000 kr på Jeanskompaniet, har haft den nu i tio år. Säsongen efter fanns den på Ullared, för 150 kr. På vilket vis hade kvaliteten försämrats på den menar du genom att den bytt lokal? (Och, nej, var inte 2 hands sort, det märker de ut. Ullared har otroligt blandat utbud.)
    men det är ju skitbra märkeskläder är ibland till rea el till ett bra pris oxå
    sålänge det är äkta dvs..
    Allt tyder på att det blir en lillasyster♥
  • Anneke

Köper inte heller speciellt dyra kläder, det man lägger lite mer på är typ ytterkläder och skor. Både till mig och barnen.

• Linda Al

När det gäller smink så tycker jag att det är en enorm skillnad mellan billigt eller dyrt smink. Tyvärr. Sen finns det absolut dyrt "märkes"smink som inte är ett dugg bättre än det billiga. Men när det gäller att hitta riktigt bra smink, så har jag (i princip) hittills bara hittat sådant som kostar mer. Och då har jag provat mååånga märken.

Vad gäller kläder så köper jag oftast inte märkeskläder, eftersom jag inte köper så mkt kläder ö h t. Jag avskyr verkligen att shoppa kläder (framför allt delen då allt måste provas). Då blir det lätt så att man inte har massor att jämföra med, och nöjer sig med typ h&m -eller lindexkläder, för att det är enkelt. Dessutom när det kommer till sådant som jag inte är så intresserad av, blir jag lätt lite dumsnål.

• SuzR

ja,när det kommer till smink och skönhetsprodukter så lägger jag mina pengar på sådant som är bra för min hud. min ansiktstvätt kostar 500 och min kräm 700 och det ÄR bra grejer. då är det värt det..men jag har råd:)

• CeeJay

Nej det gör jag inte. Tycker inte att det är värt det, dessutom tillåter inte vår ekonomi det eftersom jag hellre vill ha 5 jackor än bara 1 för samma pris

• glasbubblan

Vissa märkeskläder håller formen bättre. Köper hellre en rejäl kofta för 1500 spänn än tio koftor för 150 spänn styck på HM eftersom de ändå ser för jävliga ut efter ett par tvättar. Klassiska kvalitetskläder som man kan ha i evigheter eftersom de aldrig blir ute kan jag lägga pengar på. Hittar jag nåt som sitter perfekt så skiter jag i priset (upp till en viss gräns). 

• mammaNena
    cs68 skrev 2010-01-14 08:52:00 följande:
    Hellre kvalitet än kvantitet! Ullared går fetbort! Hua!!!
    vet inte att det finns så mycket mer ställen i ULLARED är GEKÅS!!!!! Men undvik du att köpa dina kläder på t.ex. ica i ullared!

själv köper jag oftast jeans inne på GEKÅS! 129:- sitter kanon, håller länge och är inte hela värden om de skulle råka gå sönder alt. få fläckar.

Maken hittade jeans för 39:- på gekås! de bästa han har haft! han hade köpt ett par diesel jeans för 1000:- ca 1 vecka innan. de gick söner efter några månader, medans de här gekås jeansen nu efter 1 år inte ens ser använda ut! Synd bara att han fick lite hjärnsläpp och bara köpte 2 par. han hade ju kunnat köpa hur många som helst för samma pris som 1 par på t.ex. JC
  • nano

Nix, har köpt några "finare" märken på second hand dock men då har de ju kostar max 100 kr iaf

GeKås är en bra affär, har köpt många plagg och saker som hålt superbra och andra som inte hålls alls. Är sån stor blanding i kvalliten där. Köpte en jacka för 200 kr i en Outletbutik bredvid, är säkert nåt fint märke för det var en "märkesoutlet" men jag har noll koll på sånt

Svar på tråden Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?