• Skehamn2010

Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?

Köper du och använder såna kläder? Då menar jag riktigt dyra kläder. Jag fattar inte hur man kan köpa ett par jeans för 4000 när det finns exakt likadana för 1000.

Eller en dunjacka för 6000 när det finns såna som kostar 1500 och är lika varma. Ni kan säga vad ni vill i det fallet för jag har haft en peakjacka som jag då gav 4500 kr för. Nu har jag en vanlig dunjacka från en vanlig sportbutik som kostar 1500. Ska jag vara helt ärlig så känner jag ingen skillnad.

Jag har haft äkta uggs som kostade 2000 i nypris. Nu har jag fakeuggs för 700 kr. Minst lika varma.

Jag har köpt några riktigt dyra plagg i mitt liv men det har alltid varit en stor besvikelse. Vilket slöseri med pengar.....Det gäller dyrt smink med, vilket skit...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?
  • hannis

Jag köper dyra funktionskläder och jaktkläder, kängor, regnställ mm. De håller bättre och är de kläder som jag använder allra mest och som det blir störst slitage på.

Om man bara går till bussen och till jobbet kan jag förstå att man inte märker någon skillnad på en jacka tex men är man ute hela dagarna året om så uppskattar man ett bra plagg.

Jeans, och andra vardagskläder köper jag billigare märken. Aldrig att jag skulle köpa ett par jeans för 2000 kr!

• La Lola

Har aldrig nånsin köpt ett märkesplagg o tänker aldrig göra.

Köper inte ens kläder eller skor som kostar över 500 kr.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • puss
    La Lola skrev 2010-01-14 15:15:37 följande:
    Har aldrig nånsin köpt ett märkesplagg o tänker aldrig göra.Köper inte ens kläder eller skor som kostar över 500 kr.
    varför inte? av princip?
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • La Lola
    puss skrev 2010-01-14 15:20:02 följande:
    varför inte? av princip?
    Ja jag ser ingen mening med att betala mer. Det är bara onödigt dyrt.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Bling1975

Det kan jag absolut göra ibland. Handväskor, skor och jackor lägger jag gärna mer på. Det finns ju mer än funktionen: utseende, hållbarhet och komfort. Skulle aldrig sätta på mina fötter ett par billiga skor. Men jag blandar gärna i övrigt och kan lika gärna köpa en topp eller jeans på HM eller Gina.

Stitch längtar efter Lilo
  • Pix Ladin

Jag köper inte dyra modekläder men jag köper dyra kläder ibland eftersom de ofta har bättre kvalité. Jag vill inte frysa och jag vill inte bli blöt.

• puss
    La Lola skrev 2010-01-14 15:23:55 följande:
    Ja jag ser ingen mening med att betala mer. Det är bara onödigt dyrt.
    har du ingen känsla för kvalitet? vissa har inte det, det vet jag, är du sån?
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • gryning2

Nej, det är inget jag kan eller vill prioritera just nu.

• Agapi

De är sällan jag köper såpass dyra saker som i ts. Men har en ordentlig dunjacka från sail racing som kostade runt 5000 och äkta uggs för runt 2000. tycker absolut de är värt pengarna att slippa frysa. och nej alla de billigare allternativen jag testat innan har verkligen inte nått upp till samma kvalite.

Köper gärna dyrare  "finare" kläder/skor/väskor i bättre kavalite när jag har möjlighet.

Svar på tråden Brukar du köpa svindyra märkeskläder till dig själv?