• yossis

Raggare Del 12

Va gott med ett glas vin, var länge sen jag drack vin, har mest blivit öl eller cider på sista tiden. Har en kall VB stående i kylen, men får nog spara den till imorgon ist.

• yossis
    littlemisstrouble skrev 2010-01-18 11:03:15 följande:
    Hej hej får man vara med här? Jag och maken har äntligen köpt oss en jänkare. En cadillac deville -69 ,guldfärgad. Nu under vinter/vår kommer vi ha lite med fix med lister och sådant så den blir fin till sommaren
    Välkommen till oss
    Vart i vårat avlånga land håller du hus ?
  • yossis
    Vangla skrev 2010-01-19 10:47:57 följande:
    Nu är jag ingen raggare, men klassas min A-Ford som jänkare? Visst, den är ju Amerikansk, men jag har fått det intrycket att endast lite nyare Amerikanare klassas som jänkare. Man får olika svar lite överallt.
    Välkommen hit.
    Varför skulle inte din A-Ford klassas som en jänkare ?
    Visst när man hör ordet jänkare så tror jag genast många får upp en bild i huvudet av en stor 50/60-tals bil eller liknande, men bara för det så betyder ju inte det att den bilden är "rätt" det är olika från person till person. Lika detta vad klassas som en lite nyare Amerikanare ? 60-tal, 70-tal ? 80-tal, 90-tal, är fortfarande upp till betraktarens ögon och huvud.
    Jag anser att jag kör en gamal bil till vardags, en 11 årig Audi men någon annan kanske tycker att det är en ganska ny bil.

Jag ser mig inte heller som raggare, det gör inte min make eller svåger heller bara för att vi äger en Impala-63:a.
  • yossis

Börjar dra lite i crusing tarmen, får nöja mig med att Impalan åter igen står i garaget under sin pyamas & sover i väntan på våren.

• yossis
    WolfTatto skrev 2010-01-21 19:06:02 följande:
    smyg in i den, dra på stereon och torrbryt lite så kanske det hjälper en smula mot crusing tarmen
    Har ett litet problem, vet inte hur jag får igång stereon, når inte fram till ratten då soffan är så långt bak då det alltid är min make som kör & han är ganska mycket längre än mig *s* så jag får nöja mig med att drömma ett par månader till.
  • yossis

Alexxia: låter ju inte helt fel.

Själv är jag less på snön just nu, men snart är våren här & det är dax att rulla ut på första turen.

• yossis

Vi har lämnat in semester ansökan och barnvakts ansökan till mormor & morfar för PBM. Ska bli spännande och se om svågern får ut sin Camaro som han har hållt på med i en halv evighet eller inte, i så fall kommer klanen med två bilar ner men har en känsla av att det bli maken som får köra ändå.

• yossis
    Ullis69 skrev 2010-03-01 09:54:08 följande:
    Var o såg Brolle som Buddy Holly i går igen  I Leksand denna gång, snäll som jag är ställde jag upp som sällskap åt vår 13-åring som fick biljetten av oss i julklapp. (Vilken uppoffring va, hehe) Hon HATADE verkligen oss för att vi såg den utan henne i våras Showen var lika suverän nu som då o jag blir så förundrad över att ensamblen ser ut att ha lika kul fortfarande. Lite kul att ha delat upplevelsen med dottern o även dela förtjusningen över Brolle, sicken karl O det botade ju verkligen suget efter sommar, bilar o rock´n roll.... *NOT*
    Brolle = Ögon godis {#lang_emotions_tongue_out}
  • yossis

The Basebolls kommer till Dalhalla den 2 augusti i samband med CCW !
    Jag skulle vilja gå, undra om jag kan övertala maken att gå med mig {#lang_emotions_sealed}

• yossis
    Circus Larsson skrev 2010-04-05 15:03:03 följande:
    Yossi:Annars är jag inte svår att övertala,gubbarna våra kan ju stanna hemma med varsin öl och gänget med barn
    Bra ide, Maria. Vi kör en girls night out & gubbarna får vara hemma med kidzen *nickar*
Svar på tråden Raggare Del 12