• yossis

Raggare Del 12

Här har vi spanskflagg på Impalan + att ny motor, växellåda, bromast & stryrservo är inhandlat så nu ska maken och svågern tillbringa ett par helger i garaget så är hon fit for crusing igen, först måste hon dock få en ok-stämpel av besiktningen.

• yossis
    Johan01 skrev 2010-05-03 08:14:42 följande:
    Nu är jag absolut ingen raggare, och kommer inte bli heller, men jag är ganska estetiskt intresserad av dessa bilar. Jag är en total nybörjare vad gäller dessa bilar, men jag skulle vilja höra lite om t. ex en Impala - 63. Vad kostar? hur mycket jobb kan det tänkas kräva och lite sådana saker. jag när nämligen en dröm att någon gång köpa en sådan och köra runt i.
    Välkommen
    Klart du ska ha en Impala -63, önskade mig en Impala -63 HGV i 30-års prresent men fick tyvärr ingen så jag fortsätter drömma om en egen jänk år nöja mig med att åka i makens & svågerns Impala cab -63.
    Att sätta en prislapp är svårt, beror ju på skicket på bilen, om du ska ha en cab, HT, HGV om det ska vara en 2 eller 4 dörrars, motor mm.
    Hur mycket jobb det är att renovera en jänk vet man aldrig förens man börjat riva och ser vad som döljer sig under.

Maken & svågern har haft tur, dom köpte caben för 10 år sen och har kunnat köra den hela tiden, bara bytt tändstift och olja på dom året. Men nu är ny motor, växellåda, bromast & stryrservo är inhandlat så nu ska maken och svågern tillbringa ett par helger i garaget så är hon renoverad under huven, sen är det dax att ta tag i det yttre och inredningen.
  • yossis

Fullspäckad helg här i Hedemora
    Torsdag - bilutställning på Folkets park
    Söndag - crusing

Så ska maken in & besikta Impalan på lördag morgon, hoppas hon går igenom nu så vi får ut och åka lite.

Dessa träffar/crusingar kommer vi att åka på.
    8-10/7 Power Big Meet i Västerås
    13-15/7  Wheels träff i Älvdalen
    22-24/7  Nostaligdagarna i Säter
    V.31  CCW i Rättvik
    21/8 Barkaby

+ crusingarna i Falun & Borlänge, dock vet jag inte när dom är i år.

• yossis

Då har alla inhandlade delar till Impalan anlänt och maken har nu försvunnit ut i garaget med sin bror för att börja skruva, då hon ska besiktas på lördag morgon så hoppas jag att dom inte tagit sig vatten över huvudet.

• yossis

Blev ingen bil utställninng idag, här har regnet vräkt ner hela dagen så vi bestämde oss för att vara hemma och jobba med våra nya sovrum.
    Hoppas det blir bra väder på söndag ist då klubben har crusing då.

• yossis

Här blir det ingen Impala åkning innan Power Big Meet, just nu står Impalan i större molicyler i vårat garage, maken & svågern håller på att byta till en modenare motor & bromsar.
    Hoppas dom blir klara till power annars får vi gå till V-ås problem, dottern har vi hyrt ut till mormor & morfar i år, dom har stora planer för vad dom ska göra *s* tror inte det spelar någon roll vad dom hittar på, tror dottern kommer att vara nöjd att bara få vara med mormor & morfar.

• yossis

Då har vi varit på tisdags träff i Säter, mycket trevlig och många fina bilar att titta på denna fina sommarkväll. Nu laddas det för fullt på PBM, listan håller påa tt skrivas, husvagnen ska hämtas & städas innan avfärd.
    Dessutom rular Impalan igen =D så nu blir det nog att rulla Big Lake Run på lördag om vädret håller i sig.

• yossis
    Ullis69 skrev 2010-07-05 09:49:38 följande:
    Yossis: Kul det ordnar sig, å i tid dessutom =) Blir nog ingen tisdagsträff för oss denna vecka men visst är det lite småmysigt o kul att det dyker upp (ner ;)) så mkt bilar. Fast en annan får ju mest bo i lekparken....

När drar alla andra iväg då?
    Just nu är bröderna inte så glada på den gula bilen, hon går inte helt 100 & avgassystemet krånglar & jag vet inte allt, så det kommer att bli som vanligt att dom skruvar in i det sista som vanligt.
    Men vi räknar med att vara med på uppställningen onsdag morgon 10.00 som alltid så går bröderna (iaf en av dom) efter den akademiska kvarten.
  • yossis

Hemma från PBM efter en fantastisk helg med massa fina bilar, bra shopping ( 2 klänningar, några skarfs, en tavla & lite annat fick följa med hem)
    Lärt känna lite nya människor och har även sett ett gäng tokläckra lowrider bilar både på Hälla & inne på fältet.

AlexandraK skrev 2010-07-07 12:33:29 följande:
    Ikväll bär det av! Blir vår Imapala hgv -73 istället för Buicken. Trevligt med ac 120 mil.
    Vart bodde ni i år ?
    Vi bodde på Skanzö camping i Hallsta som vanligt.
  • yossis
    AlexandraK skrev 2010-07-12 11:48:43 följande:
    Vi med! Du såg inte vår ljusgula Impala hgv? Bodde i stuga. Såg inte er bil... Tror inte det i alla fall.
    Då var det er gula HGV jag såg stående strax innan för grindarna, var inte helt säker då jag fick för mig att ni hade svart tak på eran. Vi bodde i husvagn som vanligt, stog längre in på området.
    WolfTatto skrev 2010-07-11 20:53:02 följande:
    nu tillbaka här på familjeliv! å nu med nyiköpt "raggarbil" en Ford Galaxie 500 2dr ht 1964
    Va kul att du köpt bil.
    Själva väntar vi med spänning på våran Impala HGV -63 lowrider från USA, hoppas att hon ska landa på svensk mark om 6 veckor.
Svar på tråden Raggare Del 12