Johan01 skrev 2010-05-03 08:14:42 följande:
Nu är jag absolut ingen raggare, och kommer inte bli heller, men jag är ganska estetiskt intresserad av dessa bilar. Jag är en total nybörjare vad gäller dessa bilar, men jag skulle vilja höra lite om t. ex en Impala - 63. Vad kostar? hur mycket jobb kan det tänkas kräva och lite sådana saker. jag när nämligen en dröm att någon gång köpa en sådan och köra runt i.
Välkommen
Klart du ska ha en Impala -63, önskade mig en Impala -63 HGV i 30-års prresent men fick tyvärr ingen så jag fortsätter drömma om en egen jänk år nöja mig med att åka i makens & svågerns Impala cab -63.
Att sätta en prislapp är svårt, beror ju på skicket på bilen, om du ska ha en cab, HT, HGV om det ska vara en 2 eller 4 dörrars, motor mm.
Hur mycket jobb det är att renovera en jänk vet man aldrig förens man börjat riva och ser vad som döljer sig under.
Maken & svågern har haft tur, dom köpte caben för 10 år sen och har kunnat köra den hela tiden, bara bytt tändstift och olja på dom året. Men nu är ny motor, växellåda, bromast & stryrservo är inhandlat så nu ska maken och svågern tillbringa ett par helger i garaget så är hon renoverad under huven, sen är det dax att ta tag i det yttre och inredningen.