• yossis

Raggare Del 12

Wolftatto: Har du kollat Tradera ?

Imorgon ska HGVn besiktas, hoppas maken kommer iväg med tanke på väglaget. Vore bra om han kunde få en "arbetslista" från besiktningen så vet han vad som behövs göras istället för att försöka gissa sig till det.
  • yossis

Har glömt att berätta att HGVn gick igenom besiktningen =D så helt plötsligt fick vi massor med fritid här fram över.

• yossis

Tack alla =D så skönt att pärla gick igenom.
    I sommar ska jag glida HGV med väninnorna & maken får åka cab med fyllskallarna *s*

• yossis
    WolfTatto skrev 2010-12-31 10:28:19 följande:
    vore kul å få se en bild på den! Flört
    Finns bild på HGVn i mitt galleri, vet inte hur jag får in bilder i tråden.
  • yossis

Maken har börjat skruva ihop HGVn, se om vi kan få henne rulladnes till den 9 april då det är Rockabilly på Folkan i Säter en av vårens höjdpunkter.
    Annars händer det väl inte så mycket här, caben står ff på vinterförvaring och ska väl hämtas i början på april, var hon ska stå åter står att se. Börjar bli fullt i alla garage som familjen äger då vi just nu har 3 bilar & fel kommer det nog att bli.

Måste lära mig att köra 3 pet manuell låda (som det är i HGVn) så jag & väninnorna kan glida HGV & så kan maken köra fyllskallarna i caben, låter väl som en bra ide ?
    Tänk er vilken shopping bil =D

• yossis
    lillaemme skrev 2011-04-23 23:06:10 följande:
    vart blir de?
    Samma ställe som förra året, Prästskogsvallen. Mellan skolan & vårdcentralen.

Malen var ner på Elmia på långfredagen då en i LowRider klubben hade sin bil med på utställningen.
  • yossis
    Zimlis skrev 2011-04-26 17:28:53 följande:
    Är du gift med en fisk?? Oskyldig
    Vilken bil va det?
    *s* blev lite galet.

Den svarta Impala -64, "Black out" kallas hon, tror bilen hade nr 324.
  • yossis
    Zimlis skrev 2011-04-28 17:57:33 följande:
    Det där är lite roligt att bilar benämns med "hon" - vår bil är dock en han *går mot strömmen*
    Det är lite små charmigt att kalla sin bil hon, vi får inför hen  ist Flört
    För mig är båda bilarna hon, men maken säger den. Just nu pågår febrilt arbete ute i garaget för att få tillbaka the Low in LowRider, så måste vi komma på lite smarta lösningar så vi kan få plats med pumparna i skuffen och få plats med ett par rumpor i soffan i skuffen.

Batterierna har vi hittat det perekta stället för men värre är det med pumparna, så det kommer att kräva lite tanke verksamhet så det blir bra. Baslådan har redan fått sin specefika plats, nu ska vi bara from ge självabaslådan så den passar in.

Någin här som vet vart man kan få tag på bra skumgummi, max 6 cm tjock ?
    Vi kan inte ha orginal stoppningen kvar i soffan i skuffen för då kan vi inte fälla så vi får plant golv bak pga batterierna.
  • yossis

Nu är sommaren här på riktigt caben är hämtad från vinterförvaringen & dottern blev jätte glad när hon såg den på garageuppfarten morgonen efter (hon sov när maken hämtade hem henne) Vi har varit ute & glidigt nercabat en kväll i det fina vädret och på lördag har bilklubben parad då då det är marknad här i stan.

HGVn börjar det bli ordning på, måste fixa nya hydralslangar & lite små pryttlar innan det är dax att hon får nya skor på sig, sen kan vi ut & åka. Vi hoppas på att få henne klar till första veckan i juni men som sagt allt kan ju hända, det är ju gamla bilar vi talar om.

Svar på tråden Raggare Del 12