• AlexandraK

Raggare Del 12

Här e den igen..

Raggare del 12

Ja det fanns ju en hel del av oss raggare här
    Tänk vad som kan dölja sej under nerkräkta kläder och påsiga ögon
    Välkommna gamla som nya!
    Du behöver inte äga en jänkare för att vara välkommen hit, bara intresset finns
    Här snackar vi, träffar, crusingar, bilar you name it!

Vi och våra bilar:

Zchimla - El Camino-69
    Annki72- Impala - 58
    lillaemme- Dodge-59, Dart -65, Dodge-66 och Rekord-61
    yossis - Impala - 63, cab lowrider
    Heliodora- Ford Edsel -59
    SandraEdin - Amazon -67
    Alexxia - Impala hgv -73, Buick Skylark -69
    Ullis69 - Buick LeSabre -66 cab
    RaggarJesa - Impala -61, Cheva -53
    Hemliga72an - ingen bil
    Bellan85 - Pontiac LeMans -65
    CircusLarsson- Dodge Charger-68
    Tésan - Plymouth valiant cab -75 (pilsner) och Opel rekord (olympia) -63
    Panictjej - IH Scout -75 och -77, Lincoln Cont cab -66
    Wonderchild2009 - Buick Skylark-66

Lite länkar:

Tésan va smart och gjorde en tråd: Våra "raggar" bilar
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m33635632.html

Raggare del 8 (finns även alla andra delar där länkade) :
    beta.familjeliv.se/Forum-5-272/m38715436-36.h...

Raggare del 9
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m41727885.html

Raggare del 10
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123741.html

Raggare del 11
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m48021171.html

Raggare (bilder)
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123728.html
  • Svar på tråden Raggare Del 12
  • Ullis69
    yossis skrev 2010-01-23 19:41:24 följande:
    Har ett litet problem, vet inte hur jag får igång stereon, når inte fram till ratten då soffan är så långt bak då det alltid är min make som kör & han är ganska mycket längre än mig *s* så jag får nöja mig med att drömma ett par månader till.
    Hehe, kanske ska komma å göra dig sällskap, tror att jag kanske når. Tror ni har det betydligt varmare där än i Buicken Är oxå hur crusingsugen som helst, blir ju inte bättre av att kära maken surfar runt på alla bilsidor i ett o funderar på vad vi ska köpa för kul för resten av Chevellpengen. Men känner jag honom rätt blir det inget köp, man blir bara mer "sommarsjuk"

Sen har jag konstaterat att jag måse ha fått hjärnsläpp när jag uppdaterade listan, så jag ändrar lite i den...

Zchimla - El Camino-69
    Annki72- Impala - 58
    lillaemme- Dodge-59, Dart -65, Dodge-66 och Rekord-61
    yossis - Impala - 63, cab lowrider
    Heliodora- Ford Edsel -59
    SandraEdin - Amazon -67
    Alexxia - Impala hgv -73, Buick Skylark -69
    Ullis69 - Buick LeSabre -65 cab
    RaggarJesa - Impala -61, Cheva -53
    Hemliga72an - ingen bil
    Bellan85 - Pontiac LeMans -65
    CircusLarsson- Dodge Charger-68
    Tésan - Plymouth valiant cab -75 (pilsner) och Opel rekord (olympia) -63
    Panictjej - IH Scout -75 och -77, Lincoln Cont cab -66
    Wonderchild2009 - Buick Skylark-66
    lillabus81 cadillac deville -69
  • WolfTatto
    Ullis69 skrev 2010-01-23 19:55:59 följande:
    Hehe, kanske ska komma å göra dig sällskap, tror att jag kanske når. Tror ni har det betydligt varmare där än i Buicken Är oxå hur crusingsugen som helst, blir ju inte bättre av att kära maken surfar runt på alla bilsidor i ett o funderar på vad vi ska köpa för kul för resten av Chevellpengen. Men känner jag honom rätt blir det inget köp, man blir bara mer "sommarsjuk" Sen har jag konstaterat att jag måse ha fått hjärnsläpp när jag uppdaterade listan, så jag ändrar lite i den... Zchimla - El Camino-69 Annki72- Impala - 58 lillaemme- Dodge-59, Dart -65, Dodge-66 och Rekord-61 yossis - Impala - 63, cab lowrider Heliodora- Ford Edsel -59 SandraEdin - Amazon -67 Alexxia - Impala hgv -73, Buick Skylark -69 Ullis69 - Buick LeSabre -65 cab RaggarJesa - Impala -61, Cheva -53 Hemliga72an - ingen bil Bellan85 - Pontiac LeMans -65 CircusLarsson- Dodge Charger-68 Tésan - Plymouth valiant cab -75 (pilsner) och Opel rekord (olympia) -63 Panictjej - IH Scout -75 och -77, Lincoln Cont cab -66 Wonderchild2009 - Buick Skylark-66 lillabus81 cadillac deville -69
    har funderat lite på varför så få kör jänke på vintern, när jag hade impalan för en massa år sen körde jag den på vinter! chevellen var d ingen vidare värme i så då körde jag inte alls ofta på vintern men alla eropee veteraner har fått gå året om!
  • AlexandraK
    WolfTatto skrev 2010-01-23 21:29:34 följande:
    har funderat lite på varför så få kör jänke på vintern, när jag hade impalan för en massa år sen körde jag den på vinter! chevellen var d ingen vidare värme i så då körde jag inte alls ofta på vintern men alla eropee veteraner har fått gå året om!
    Här saltar dom så mycket att det förstör bilarna. =/
  • WolfTatto
    AlexandraK skrev 2010-01-23 22:34:33 följande:
    Här saltar dom så mycket att det förstör bilarna. =/
    ja saltet är ett problem, kanske vore bättre att ha nåt skrot till sånna dagar men ta ut jänkaren på fina torra vinterdagar!
  • littlemisstrouble
    AlexandraK skrev 2010-01-22 19:42:59 följande:
    Vi har alltid haft bil. Men det är många ggr vi stannar och sätter oss och kollar på bilar. Cruisar man hela tiden missar man ju alla bilar. Man ser bara två bilar annars. Den framför och den efter en.
    haha det är sant. cruisa i flera timmar är nog inte så roligt om man vill se fler bilar näe.
    lillaemme skrev 2010-01-22 21:46:12 följande:
    vi me varenda eviga år,,. åker en stund sen sitter å tittar..vi blev så förvånade förra året när man fick köpa cruisingpass för att få ströga...
    ja det var visst många som blev förvånade att man behövde ha det som det hördes.
    WolfTatto skrev 2010-01-22 22:38:05 följande:
    blir 18 året till sommarn så man börjar bli lite rutinerad!
    oj 18 år, då kan du det här med andra ord. jag var där förra året för första gången
    Planering är a och o......
  • Ullis69
    WolfTatto skrev 2010-01-23 21:29:34 följande:
    Mest av bekvämlighetsskäl o ekonomin skulle jag tro utöver saltet som jag hyser hatkärlek för. Vi kuskar båda en massa mil för att ta oss till o från jobb, dagis o ungarnas fritidsaktiviteter. kör dieselsvenssons för å hålla kontot lågt... Kollade faktiskt på en bonneville dieselhgv häromdan just med tanke på vinterkörning. Vi hade _tänkt_ ta ut buicken nått under vintern men den blev snabbt inplogad när snön började rasa ner, dåligt planerat kanske
    Vi åker faktiskt dåligt med jänk till vardags även när det är barmark. Har kommit på att det beror på vår ordentliga parkering i carporten på andra sidan gårdsplanen. Oftast slänger man sig i VWn som står utanför dörren å halvvägs till byn tänker man "varför tog jag den här" :-S

F*n vad jag längtar efter en biltur nu....
  • WolfTatto
    Ullis69 skrev 2010-01-24 19:50:33 följande:
    Mest av bekvämlighetsskäl o ekonomin skulle jag tro utöver saltet som jag hyser hatkärlek för. Vi kuskar båda en massa mil för att ta oss till o från jobb, dagis o ungarnas fritidsaktiviteter. kör dieselsvenssons för å hålla kontot lågt... Kollade faktiskt på en bonneville dieselhgv häromdan just med tanke på vinterkörning. Vi hade _tänkt_ ta ut buicken nått under vintern men den blev snabbt inplogad när snön började rasa ner, dåligt planerat kanske Vi åker faktiskt dåligt med jänk till vardags även när det är barmark. Har kommit på att det beror på vår ordentliga parkering i carporten på andra sidan gårdsplanen. Oftast slänger man sig i VWn som står utanför dörren å halvvägs till byn tänker man "varför tog jag den här" :-S F*n vad jag längtar efter en biltur nu....
    ja vad trur du jag gör då å jag har inte ens egen bil, men kan ju köpa med ett sexpack öl å åka till polarn å hälla i honom dem så vill han ut å åka å då får jag köra hans Customline!!{#lang_emotions_wink}
  • SandraEdin

Nån som ska på "Tibro" vårmarknad i mars? (som är i lidköping i år)

glöm dina bekymmer, imorgon kommer nya
  • lillaemme
    SandraEdin skrev 2010-01-27 17:09:23 följande:
    Nån som ska på "Tibro" vårmarknad i mars? (som är i lidköping i år)
    yes absolut! ska bli skoj.. kul me nya arenan..å inte lika långt att åka..;.)
    080928 - kom världens bästa Linus
  • SandraEdin
    lillaemme skrev 2010-01-27 19:27:50 följande:
    yes absolut! ska bli skoj.. kul me nya arenan..å inte lika långt att åka..;.)
    Ja, exakt!!! :) Har tänkt flera ggr att åka till Tibro men det har aldrig blivit av. Men är det cruising efteråt? Vet du det?
    glöm dina bekymmer, imorgon kommer nya
Svar på tråden Raggare Del 12