• AlexandraK

Raggare Del 12

Här e den igen..

Raggare del 12

Ja det fanns ju en hel del av oss raggare här
    Tänk vad som kan dölja sej under nerkräkta kläder och påsiga ögon
    Välkommna gamla som nya!
    Du behöver inte äga en jänkare för att vara välkommen hit, bara intresset finns
    Här snackar vi, träffar, crusingar, bilar you name it!

Vi och våra bilar:

Zchimla - El Camino-69
    Annki72- Impala - 58
    lillaemme- Dodge-59, Dart -65, Dodge-66 och Rekord-61
    yossis - Impala - 63, cab lowrider
    Heliodora- Ford Edsel -59
    SandraEdin - Amazon -67
    Alexxia - Impala hgv -73, Buick Skylark -69
    Ullis69 - Buick LeSabre -66 cab
    RaggarJesa - Impala -61, Cheva -53
    Hemliga72an - ingen bil
    Bellan85 - Pontiac LeMans -65
    CircusLarsson- Dodge Charger-68
    Tésan - Plymouth valiant cab -75 (pilsner) och Opel rekord (olympia) -63
    Panictjej - IH Scout -75 och -77, Lincoln Cont cab -66
    Wonderchild2009 - Buick Skylark-66

Lite länkar:

Tésan va smart och gjorde en tråd: Våra "raggar" bilar
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m33635632.html

Raggare del 8 (finns även alla andra delar där länkade) :
    beta.familjeliv.se/Forum-5-272/m38715436-36.h...

Raggare del 9
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m41727885.html

Raggare del 10
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123741.html

Raggare del 11
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m48021171.html

Raggare (bilder)
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123728.html
  • Svar på tråden Raggare Del 12
  • WolfTatto
    yossis skrev 2010-07-19 19:06:09 följande:
    Idag lämnar HGV:n Albuquerque & börjar sin resa mot Texas där hon ska ställas i conteiner för att sen sättas på båten över Atlanten.
    inget är som väntans tider! Skrattande
  • cewins mamma89

Ja gilla raggar bilar o vart på Power Meat detta år me mina två barn.. en under bar händelse!! Barna tyckte de va varmt men kul o se alla 50 tals raggar bilar o de som åkte i d...

någon annan som älskar Power Meat?!?

• littlemisstrouble
    WolfTatto skrev 2010-07-18 20:22:41 följande:
    Var det nån mer än mej som hade jättekul i Varberg? å då är jag tillomed alltid nykter!
    jamen självklart
    Planering är a och o......
  • yossis
    cewins mamma89 skrev 2010-07-19 20:31:04 följande:
    någon annan som älskar Power Meat?!?
    Power Big Meet är en av 2 höjdpunkter på året för oss, den andra är CCW i Rättvik. Sen kanske inte jag är så jätte intresserad av bilarna men tycker att det är kul att gå & titta på fältet på alla fina (& mindre fina) bilar.
    WolfTatto skrev 2010-07-19 20:25:58 följande:
    inget är som väntans tider! Skrattande
    Verkligen inte, vi är så spända. Talade med säljaren i telefon här om dagen och han hade skickat med en hel del prylar så det blir spännande & se vad det är han har skickat med, känns som julafton.
    Så skulle vi få en massa kort från renoveringen på mailen så vi kunde göra en info tavla & ha med på utställningar.

Se om LowRider klubben ska vara med på Elmia nästa år, då lär vi försöka få ner henne dit & ställa ut henne.
  • Git
    yossis skrev 2010-07-19 19:06:09 följande:
    Idag lämnar HGV:n Albuquerque & börjar sin resa mot Texas där hon ska ställas i conteiner för att sen sättas på båten över Atlanten.
    Hur lång tid beräknas det att ta? En evighet kan jag tänka mig att det känns som!!
    Var det nån mer än mej som hade jättekul i Varberg? å då är jag tillomed alltid nykter!
    Vi var där med alla barnen så det blev städat och snyggt, barnens första träff så de var ju saliga!!
  • yossis
    Git skrev 2010-07-20 10:15:16 följande:
    Hur lång tid beräknas det att ta? En evighet kan jag tänka mig att det känns som!!
    Beror lite på sjögången (om fartyget har med eller mot vind) men vi hoppas på att ha henne hemma i slutet på augusti eller i början på september.

I helgen är det Nostaligdagarna i Säter, en av dom närmate crusingarna för oss. Blir det fint väder så brukar det vara massa bilar & bra drag.
  • lillaemme

nu bär de snart iväg te Rättvik! Som vi har väntat.. Blir de ngn trådträff iår? Missa ju förra årets..

Cruising Falköping te helgen oxå!

080928 - kom världens bästa Linus
  • yossis
    lillaemme skrev 2010-07-25 20:33:47 följande:

nu bär de snart iväg te Rättvik! Som vi har väntat.. Blir de ngn trådträff iår? Missa ju förra årets..

Cruising Falköping te helgen oxå!

Vi åker upp till Rättvik redan på torsdag då öppnar campingen där vi ska stå med husvagnen, men vi har inte bestämt om vi stannar kvar eller inte beror lite på väder & vind.
    Det har inte pratats om några träff i år, så jag vet inte men det hade ju varit trevligt.

Vart ska ni bo under CCW ?
    Vi ska ha husvagnen stående på Prästskogsvallen (mitt i smeten) som ligger mellan Vårdcentralen och Högstadieskolan.
  • Git

Vad jag avundas er som kan köra med era bilar!! Jag har spenderat eftermiddan med att rengöra utsidan på vår nya (begagnade) låda, så vi kan sätta dit den... hade varit roligare att köra en sväng...

• WolfTatto
    Git skrev 2010-07-26 17:45:31 följande:
    Vad jag avundas er som kan köra med era bilar!! Jag har spenderat eftermiddan med att rengöra utsidan på vår nya (begagnade) låda, så vi kan sätta dit den... hade varit roligare att köra en sväng...
    det kommer det oxå ska du se, jag har haft några jänk förut som man ägnat mycket energi åt att få körklara men denna gång köpte jag en som bara behöver lite kosmetiskt! sen vet man ju aldrig, gamla bilar går ju sönder iblann!
Svar på tråden Raggare Del 12