• AlexandraK

Raggare Del 12

Här e den igen..

Raggare del 12

Ja det fanns ju en hel del av oss raggare här
    Tänk vad som kan dölja sej under nerkräkta kläder och påsiga ögon
    Välkommna gamla som nya!
    Du behöver inte äga en jänkare för att vara välkommen hit, bara intresset finns
    Här snackar vi, träffar, crusingar, bilar you name it!

Vi och våra bilar:

Zchimla - El Camino-69
    Annki72- Impala - 58
    lillaemme- Dodge-59, Dart -65, Dodge-66 och Rekord-61
    yossis - Impala - 63, cab lowrider
    Heliodora- Ford Edsel -59
    SandraEdin - Amazon -67
    Alexxia - Impala hgv -73, Buick Skylark -69
    Ullis69 - Buick LeSabre -66 cab
    RaggarJesa - Impala -61, Cheva -53
    Hemliga72an - ingen bil
    Bellan85 - Pontiac LeMans -65
    CircusLarsson- Dodge Charger-68
    Tésan - Plymouth valiant cab -75 (pilsner) och Opel rekord (olympia) -63
    Panictjej - IH Scout -75 och -77, Lincoln Cont cab -66
    Wonderchild2009 - Buick Skylark-66

Lite länkar:

Tésan va smart och gjorde en tråd: Våra "raggar" bilar
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m33635632.html

Raggare del 8 (finns även alla andra delar där länkade) :
    beta.familjeliv.se/Forum-5-272/m38715436-36.h...

Raggare del 9
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m41727885.html

Raggare del 10
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123741.html

Raggare del 11
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m48021171.html

Raggare (bilder)
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123728.html
  • Svar på tråden Raggare Del 12
  • yossis

Wohoooo, fick nyss mail om att HGV:n är redo att lastas på conteinern. Så snart börjar hennes färd över Atlanten *spännande* hoppas båten har medvind så det går lite fortare över så vi får hem henne snart.

Dax att börja kolla vad som ska med till CCW, blir ju en hel delpackning både till mig & maken, för att inte tala om till dottern. Måste ju ha med kläder för alla väder och det går ju åt minst 1 ombyte varje dag. I år ska jag inte glöma mössa & vantar, det gjorde jag förra året.

• Git

Wolftatto: Denna var körklar så när som på lite elfix när vi köpte den, men så hade någon bytt förgasare och gjort lite special med kick-downstaget och inte gjort det ordentligt och det är därför lådan rasade... Lite surt, men vi har den i alla fall!! Man får se det positiva!!

• lillaemme
    yossis skrev 2010-07-26 09:20:58 följande:
    Vi åker upp till Rättvik redan på torsdag då öppnar campingen där vi ska stå med husvagnen, men vi har inte bestämt om vi stannar kvar eller inte beror lite på väder & vind.
    Det har inte pratats om några träff i år, så jag vet inte men det hade ju varit trevligt.

Vart ska ni bo under CCW ?
    Vi ska ha husvagnen stående på Prästskogsvallen (mitt i smeten) som ligger mellan Vårdcentralen och Högstadieskolan.
    hmm..ja du, vet inte exakt var vi ska bo iår,.svarade på en annons om plats..men de tar typ 2 min å gå till knektplatsen!
    080928 - kom världens bästa Linus
  • WolfTatto
    Git skrev 2010-07-27 09:01:44 följande:
    Wolftatto: Denna var körklar så när som på lite elfix när vi köpte den, men så hade någon bytt förgasare och gjort lite special med kick-downstaget och inte gjort det ordentligt och det är därför lådan rasade... Lite surt, men vi har den i alla fall!! Man får se det positiva!!
    Jojo det där känner man ju igen! amatörer! jag är själv inte jättebra på att skruva så jag tar hjälp av en raggarkompis och tittar och lär! e din bil i fint skick annars? men det blir väl lite köra iår va?
  • Zimlis

Jag är så jävla o"raggig" i sommar att det inte är sant - hässleholm va vi till.. sen en vända t huskvarna, vadstena med bruksbil.. *sorgligt*

Nästa nummer av Wheels får ni kika i - då är vi med

Charm är att få svaret ja utan att ha ställt någon bestämd fråga.
  • yossis
    lillaemme skrev 2010-07-28 17:52:06 följande:
    hmm..ja du, vet inte exakt var vi ska bo iår,.svarade på en annons om plats..men de tar typ 2 min å gå till knektplatsen!
    Okej, privat ?
    Zimlis skrev 2010-07-28 18:00:32 följande:
    När kommer det nummret ut ?
    Så jag kan knalla till affären & köpa mig ett ex.
  • yossis

Då ska maken & svågern åka upp med vagnen till Rättvik alldeles strax, dom kommer hem ikväll igen. Så åker vi upp hela hela familjen imorgon, så vagn + tält är på plats när vi kommer upp.

• Git
    WolfTatto skrev 2010-07-28 17:58:41 följande:
    Jojo det där känner man ju igen! amatörer! jag är själv inte jättebra på att skruva så jag tar hjälp av en raggarkompis och tittar och lär! e din bil i fint skick annars? men det blir väl lite köra iår va?
    Varken jag eller gubben har skruvat på många år, så vi försöker få drivlinan i originalutförande, så kan man gå efter shopmanualen.
    Fint skick är väl att ta i.. Har gått på raggen i staterna så den har 5-6 lager färg på sig, nu senast svart, men den är bulig och lite repig, lister saknas här och var, men det är inte mycket rost och så det underbara änglahåret i innertaket!!
    Vi hoppas verkligen att den ska bli körduglig i år, men vi har ju 4 barn varav 2 är 2 år så det blir inte så mycket ork och tid till bilen..
  • Git
    Jag är så jävla o"raggig" i sommar att det inte är sant - hässleholm va vi till.. sen en vända t huskvarna, vadstena med bruksbil.. *sorgligt*

Den ser vi framemot!!!! Blir ju aldrig av att vi kör inom ert när vi är i stan!!
  • lillaemme
    yossis skrev 2010-07-28 20:26:47 följande:
    Okej, privat ?
    När kommer det nummret ut ?
    Så jag kan knalla till affären & köpa mig ett ex.
    aa de va en gubbe som hyrde ut 2 camping stugor å sen nåra husvagnsplatser.. tydligen en stor gräsmatta--1400 tar han för hela veckan me el. man får dela toa å dusch me dom andra 3 vagnarna men de får man ju ändå göra på campingen! så nu behöver vi inte stressa upp för å få plats utan vi åker upp när vi känner för de..känns gött!
    080928 - kom världens bästa Linus
Svar på tråden Raggare Del 12