• AlexandraK

Raggare Del 12

Här e den igen..

Raggare del 12

Ja det fanns ju en hel del av oss raggare här
    Tänk vad som kan dölja sej under nerkräkta kläder och påsiga ögon
    Välkommna gamla som nya!
    Du behöver inte äga en jänkare för att vara välkommen hit, bara intresset finns
    Här snackar vi, träffar, crusingar, bilar you name it!

Vi och våra bilar:

Zchimla - El Camino-69
    Annki72- Impala - 58
    lillaemme- Dodge-59, Dart -65, Dodge-66 och Rekord-61
    yossis - Impala - 63, cab lowrider
    Heliodora- Ford Edsel -59
    SandraEdin - Amazon -67
    Alexxia - Impala hgv -73, Buick Skylark -69
    Ullis69 - Buick LeSabre -66 cab
    RaggarJesa - Impala -61, Cheva -53
    Hemliga72an - ingen bil
    Bellan85 - Pontiac LeMans -65
    CircusLarsson- Dodge Charger-68
    Tésan - Plymouth valiant cab -75 (pilsner) och Opel rekord (olympia) -63
    Panictjej - IH Scout -75 och -77, Lincoln Cont cab -66
    Wonderchild2009 - Buick Skylark-66

Lite länkar:

Tésan va smart och gjorde en tråd: Våra "raggar" bilar
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m33635632.html

Raggare del 8 (finns även alla andra delar där länkade) :
    beta.familjeliv.se/Forum-5-272/m38715436-36.h...

Raggare del 9
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m41727885.html

Raggare del 10
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123741.html

Raggare del 11
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m48021171.html

Raggare (bilder)
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123728.html
  • Svar på tråden Raggare Del 12
  • yossis
    lillaemme skrev 2010-07-29 19:58:55 följande:
    aa de va en gubbe som hyrde ut 2 camping stugor å sen nåra husvagnsplatser.. tydligen en stor gräsmatta--1400 tar han för hela veckan me el. man får dela toa å dusch me dom andra 3 vagnarna men de får man ju ändå göra på campingen! så nu behöver vi inte stressa upp för å få plats utan vi åker upp när vi känner för de..känns gött!
    Låter ju onekeligen perfekt.
    Vi får hoppas på bra väder till veckan, hade ju varit trevligt med lite sol. Nu ska jag fortsätta packa så jag blir klar nångång, vill försöka få så mycket som möjligt packat ikväll när dottern sover.
  • lillaemme
    yossis skrev 2010-07-29 20:04:54 följande:
    Låter ju onekeligen perfekt.
    Vi får hoppas på bra väder till veckan, hade ju varit trevligt med lite sol. Nu ska jag fortsätta packa så jag blir klar nångång, vill försöka få så mycket som möjligt packat ikväll när dottern sover.
    förstår de.. inte lätt å packa när dom små e vakna! men vi får väl höras av i veckan då..datorn tar ja me iaf.. så vi kan kanske få till en träff!
    080928 - kom världens bästa Linus
  • WolfTatto
    Git skrev 2010-07-29 19:01:13 följande:
    Varken jag eller gubben har skruvat på många år, så vi försöker få drivlinan i originalutförande, så kan man gå efter shopmanualen.
    Fint skick är väl att ta i.. Har gått på raggen i staterna så den har 5-6 lager färg på sig, nu senast svart, men den är bulig och lite repig, lister saknas här och var, men det är inte mycket rost och så det underbara änglahåret i innertaket!!
    Vi hoppas verkligen att den ska bli körduglig i år, men vi har ju 4 barn varav 2 är 2 år så det blir inte så mycket ork och tid till bilen..
    men det låter ju som ett vettigt objekt ändå! å en sån kostar ju en del om den e perfekt! är det 100% orginal som e målsättningen?
  • Git
    WolfTatto skrev 2010-08-01 11:09:09 följande:
    men det låter ju som ett vettigt objekt ändå! å en sån kostar ju en del om den e perfekt! är det 100% orginal som e målsättningen?
    Ja, den är helt klart ett bra objekt!!
    Inte riktigt 100 % original i den bemärkelsen att den ska renoveras... Men, vi vill hålla just drivlinan så original som möjligt, resten ska väl renoveras lite vartefter, men nån utställningsbil ska det inte bli!! Visst är det fint med bilar som är som nyskick, men det är lite uttjatat tycker vi. Däremot om man kunde komma över en som har patina och är oskruvad!! DET tycker jag är 100% original!!!
    Nej, vi siktar in oss på att i slutändan vara lite mer åt "finsk-custom" . Mattlackad och röda fälgar.
  • Zimlis

17 augusti kommer Wheels ut
    Sambon va i falköping i lördags dock utan bil

Charm är att få svaret ja utan att ha ställt någon bestämd fråga.
  • WolfTatto
    Git skrev 2010-08-01 16:14:52 följande:
    Ja, den är helt klart ett bra objekt!!
    Inte riktigt 100 % original i den bemärkelsen att den ska renoveras... Men, vi vill hålla just drivlinan så original som möjligt, resten ska väl renoveras lite vartefter, men nån utställningsbil ska det inte bli!! Visst är det fint med bilar som är som nyskick, men det är lite uttjatat tycker vi. Däremot om man kunde komma över en som har patina och är oskruvad!! DET tycker jag är 100% original!!!
    Nej, vi siktar in oss på att i slutändan vara lite mer åt "finsk-custom" . Mattlackad och röda fälgar.
    Låter ju helt perfekt! det blir ju störtskönt! ni måste hålla mej underrättad hur projektet framskrider!
    Min Galaxie har 90-95 % av orginallacken kvar även om den e matt! resterande e primer, det ska jag måla till men ska spara så mkt av orginal lack som möjligt! enda rosten är under bakrutan å det ska svetsas i höst, nu ska jag bara glida i en månad till!
  • Git
    WolfTatto skrev 2010-08-04 19:07:32 följande:
    Låter ju helt perfekt! det blir ju störtskönt! ni måste hålla mej underrättad hur projektet framskrider!
    Min Galaxie har 90-95 % av orginallacken kvar även om den e matt! resterande e primer, det ska jag måla till men ska spara så mkt av orginal lack som möjligt! enda rosten är under bakrutan å det ska svetsas i höst, nu ska jag bara glida i en månad till!
    Fan, vad äckligt!! Du kan glida....

Verkar vara helt rätt stuk du kör med!!!
  • yossis

Hoppas alla som var på CCW hade en bra vecka, det hade vi även om det stundtals var lite små jobbigt att bo i husvagn med 2 barn. Såg massa fina bilar (& mindre fina) träffade en hel del vänner från min uppväxt och åt god mat, vi passade på att åka till björnparken i Orsa en av dagarna vilket var kul tyckte jag.

Annars så var vi upp på första dagen av Orsa drag fest på Tallhed, inget jag tyckte var speciellt kul men ändå så var maken, hans lillebror, svägerskan + 5-åringen på monster truks & det gillade ungarna.
    Då passade jag på att åka till Lager 157 i Sågmyra & Lager 70 i Insjön, blev en del shoppat till hela familjen, hittade bla ett par De Palma jeans till mig själv & en tok snygg De Palma t-shirt till maken på Lager 70.

• WolfTatto
    Git skrev 2010-08-14 22:34:38 följande:
    Fan, vad äckligt!! Du kan glida....

Verkar vara helt rätt stuk du kör med!!!
    ja jag gillar de lite busiga, vill ju ha gamla American racing fälgar oxå! kör nu med orginalkapslar
Svar på tråden Raggare Del 12