• AlexandraK

Raggare Del 12

Här e den igen..

Raggare del 12

Ja det fanns ju en hel del av oss raggare här
    Tänk vad som kan dölja sej under nerkräkta kläder och påsiga ögon
    Välkommna gamla som nya!
    Du behöver inte äga en jänkare för att vara välkommen hit, bara intresset finns
    Här snackar vi, träffar, crusingar, bilar you name it!

Vi och våra bilar:

Zchimla - El Camino-69
    Annki72- Impala - 58
    lillaemme- Dodge-59, Dart -65, Dodge-66 och Rekord-61
    yossis - Impala - 63, cab lowrider
    Heliodora- Ford Edsel -59
    SandraEdin - Amazon -67
    Alexxia - Impala hgv -73, Buick Skylark -69
    Ullis69 - Buick LeSabre -66 cab
    RaggarJesa - Impala -61, Cheva -53
    Hemliga72an - ingen bil
    Bellan85 - Pontiac LeMans -65
    CircusLarsson- Dodge Charger-68
    Tésan - Plymouth valiant cab -75 (pilsner) och Opel rekord (olympia) -63
    Panictjej - IH Scout -75 och -77, Lincoln Cont cab -66
    Wonderchild2009 - Buick Skylark-66

Lite länkar:

Tésan va smart och gjorde en tråd: Våra "raggar" bilar
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m33635632.html

Raggare del 8 (finns även alla andra delar där länkade) :
    beta.familjeliv.se/Forum-5-272/m38715436-36.h...

Raggare del 9
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m41727885.html

Raggare del 10
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123741.html

Raggare del 11
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m48021171.html

Raggare (bilder)
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123728.html
  • Svar på tråden Raggare Del 12
  • WolfTatto
    lillaemme skrev 2010-01-15 23:01:55 följande:
    hm..de va inte de lättaste..har en ennan kompis som har byggt om en 58a från manuell te automat! kanske kan fråga han lite.. Frågade även min gubbe han tror inte att motorfästen och liknande passar sen så tror han inte att en manuell låda från en sexa rätt på en V8 funkar.. men de e vad han tror! Sedan ville han tillägga att de e ett jävla jobb och slit..de vet ja oxå att den kompisen som byggde om sin tyckte de va jobbigare än han trodde å framförallt dyrare..sedan så tror vi inte att bakaxelutväxlingen funkar heller..de funkar men han kompisen bytte även den..men anledningen vet vi ej..om de kan ha vart att den varvade för mö... kan du inte hitta en som du vill ha istället.. vi e som sagt lite osäkra men man har ju hört andra prata om dett projekt! å sen e vi mer för Mopar...
    ja eller så kan jag ju studsa runt i den med sexa oxå, lite cool att vara lite annorlunda!
  • AlexandraK
    WolfTatto skrev 2010-01-15 23:17:52 följande:
    ja eller så kan jag ju studsa runt i den med sexa oxå, lite cool att vara lite annorlunda!
    Visst är det coolt att vara annorlunda. Men en sexa?!
    Jag hade nog kollat rundor på nätet. Leta efter ett bra forum. E du inte superbra på engelska så kan du använda googels översättningsprogram.
  • WolfTatto
    AlexandraK skrev 2010-01-15 23:26:32 följande:
    Visst är det coolt att vara annorlunda. Men en sexa?! Jag hade nog kollat rundor på nätet. Leta efter ett bra forum. E du inte superbra på engelska så kan du använda googels översättningsprogram.
    jag är rätt hyfsad på engelska! hade mvg på gymnasienivå!
  • AlexandraK
    WolfTatto skrev 2010-01-16 09:03:13 följande:
    jag är rätt hyfsad på engelska! hade mvg på gymnasienivå!
    Goodie. =) Hoppas du hittar vad du letar efter. (Min man tyckte faktiskt det var kul om du behållt 6:an. Eftersom alla andra bytar till en V8...)
  • WolfTatto

japp sen är den vad jag vet helt orginal, aldrig omlackad eller nått, tydligen slut inredning men det får isåfall bli en tuck n roll inredning eller bara mexiko filtar eftersom fjädrat å sånt e ok i sätena! bara en ägare i sverige! å jag vet att den killen inte förstört nått!

Jonny Cash is king!
  • Ullis69
    Redan dax för ny tråd {#lang_emotions_innocent} *lägger i favoriter*

WolfTatto skrev 2010-01-16 19:08:06 följande:
    japp sen är den vad jag vet helt orginal, aldrig omlackad eller nått, tydligen slut inredning men det får isåfall bli en tuck n roll inredning eller bara mexiko filtar eftersom fjädrat å sånt e ok i sätena! bara en ägare i sverige! å jag vet att den killen inte förstört nått!
    En 56a står på top10listan här så köööp!  En orginalare är alltid bra, behöver man inte fundera på vad nån annan pulnisse joxat ihop. En av de stora orsakerna till att Buicken köptes istället för nån av de andra lite roligare bilar vi kikade på då vi blev "tvugna" att byta. Inredning är faktiskt inte alltför svårt att byta själv upptäckte vi i våras då vi bytte i vår Chevelle -68. Beställde en från Usa då det blev markant billigare o bytte hemma på köksbordet. Blev en o annan repa i både skinn o borde men det gick förvånansvärt bra
  • WolfTatto
    Ullis69 skrev 2010-01-17 13:28:20 följande:
    En 56a står på top10listan här så köööp!  En orginalare är alltid bra, behöver man inte fundera på vad nån annan pulnisse joxat ihop. En av de stora orsakerna till att Buicken köptes istället för nån av de andra lite roligare bilar vi kikade på då vi blev "tvugna" att byta. Inredning är faktiskt inte alltför svårt att byta själv upptäckte vi i våras då vi bytte i vår Chevelle -68. Beställde en från Usa då det blev markant billigare o bytte hemma på köksbordet. Blev en o annan repa i både skinn o borde men det gick förvånansvärt bra
    sen är det ju så att det är en tillfredsställelse att göra saker själv och slippa bränna iväg pengar!
  • Ullis69
    WolfTatto skrev 2010-01-17 13:52:58 följande:
    sen är det ju så att det är en tillfredsställelse att göra saker själv och slippa bränna iväg pengar!
    Ja, precis! Men är nog därför (mot all förmodan) jag har sån separationsångest över bileländet...
  • WolfTatto
    Ullis69 skrev 2010-01-17 14:14:19 följande:
    Ja, precis! Men är nog därför (mot all förmodan) jag har sån separationsångest över bileländet...
    så är det nog!
Svar på tråden Raggare Del 12