• AlexandraK

Raggare Del 12

Här e den igen..

Raggare del 12

Ja det fanns ju en hel del av oss raggare här
    Tänk vad som kan dölja sej under nerkräkta kläder och påsiga ögon
    Välkommna gamla som nya!
    Du behöver inte äga en jänkare för att vara välkommen hit, bara intresset finns
    Här snackar vi, träffar, crusingar, bilar you name it!

Vi och våra bilar:

Zchimla - El Camino-69
    Annki72- Impala - 58
    lillaemme- Dodge-59, Dart -65, Dodge-66 och Rekord-61
    yossis - Impala - 63, cab lowrider
    Heliodora- Ford Edsel -59
    SandraEdin - Amazon -67
    Alexxia - Impala hgv -73, Buick Skylark -69
    Ullis69 - Buick LeSabre -66 cab
    RaggarJesa - Impala -61, Cheva -53
    Hemliga72an - ingen bil
    Bellan85 - Pontiac LeMans -65
    CircusLarsson- Dodge Charger-68
    Tésan - Plymouth valiant cab -75 (pilsner) och Opel rekord (olympia) -63
    Panictjej - IH Scout -75 och -77, Lincoln Cont cab -66
    Wonderchild2009 - Buick Skylark-66

Lite länkar:

Tésan va smart och gjorde en tråd: Våra "raggar" bilar
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m33635632.html

Raggare del 8 (finns även alla andra delar där länkade) :
    beta.familjeliv.se/Forum-5-272/m38715436-36.h...

Raggare del 9
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m41727885.html

Raggare del 10
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123741.html

Raggare del 11
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m48021171.html

Raggare (bilder)
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m44123728.html
  • Svar på tråden Raggare Del 12
  • Vangla

Nu är jag ingen raggare, men klassas min A-Ford som jänkare? Visst, den är ju Amerikansk, men jag har fått det intrycket att endast lite nyare Amerikanare klassas som jänkare.

Man får olika svar lite överallt.
  • yossis
    Vangla skrev 2010-01-19 10:47:57 följande:
    Nu är jag ingen raggare, men klassas min A-Ford som jänkare? Visst, den är ju Amerikansk, men jag har fått det intrycket att endast lite nyare Amerikanare klassas som jänkare. Man får olika svar lite överallt.
    Välkommen hit.
    Varför skulle inte din A-Ford klassas som en jänkare ?
    Visst när man hör ordet jänkare så tror jag genast många får upp en bild i huvudet av en stor 50/60-tals bil eller liknande, men bara för det så betyder ju inte det att den bilden är "rätt" det är olika från person till person. Lika detta vad klassas som en lite nyare Amerikanare ? 60-tal, 70-tal ? 80-tal, 90-tal, är fortfarande upp till betraktarens ögon och huvud.
    Jag anser att jag kör en gamal bil till vardags, en 11 årig Audi men någon annan kanske tycker att det är en ganska ny bil.

Jag ser mig inte heller som raggare, det gör inte min make eller svåger heller bara för att vi äger en Impala-63:a.
  • AlexandraK

Vangla. Välkommen! Du får gärna skriva in dig på listan.
    Vi är inte raggare heller. Eller jo - en vecka om året. Nä, men ärligt... Vi är mer bilentusiaster!

• WolfTatto
    Vangla skrev 2010-01-19 10:47:57 följande:
    Nu är jag ingen raggare, men klassas min A-Ford som jänkare? Visst, den är ju Amerikansk, men jag har fått det intrycket att endast lite nyare Amerikanare klassas som jänkare. Man får olika svar lite överallt.
    Ja den räknas som jänkare! det är intressanta bilar a fordar tyvärr vet jag inte ett skit om dom! såg du gillar cigarrer oxå! nån favvo där?
  • littlemisstrouble

Nån som vet vart man kan få tag på roofrail seal= lister till 4 dörrars HT, cadillac deville -69?

Planering är a och o......
  • AlexandraK
    littlemisstrouble skrev 2010-01-19 22:06:38 följande:
    Nån som vet vart man kan få tag på roofrail seal= lister till 4 dörrars HT, cadillac deville -69?
    Summit.
  • Vangla
    yossis skrev 2010-01-19 11:57:29 följande:
    Välkommen hit. Varför skulle inte din A-Ford klassas som en jänkare ? Visst när man hör ordet jänkare så tror jag genast många får upp en bild i huvudet av en stor 50/60-tals bil eller liknande, men bara för det så betyder ju inte det att den bilden är "rätt" det är olika från person till person. Lika detta vad klassas som en lite nyare Amerikanare ? 60-tal, 70-tal ? 80-tal, 90-tal, är fortfarande upp till betraktarens ögon och huvud. Jag anser att jag kör en gamal bil till vardags, en 11 årig Audi men någon annan kanske tycker att det är en ganska ny bil. Jag ser mig inte heller som raggare, det gör inte min make eller svåger heller bara för att vi äger en Impala-63:a.
     Man tackar och bockar.
    Tja, det är den uppfattning som jag fått. Åtminstone delvis. Men det beror förstås på vem man pratar med.
    Ot.
    Cigarrer ja. Griffins har några goda sorter som jag uppskattar. Även Macanudo. Private stock gillar jag också. 
  • lillaemme
    littlemisstrouble skrev 2010-01-19 22:06:38 följande:
    aa eller kolla me kalle söderberg i trollhättan! KS IMPORT, han handlar mycke med cadillac.. kan va värt att ringa å höra iaf..han brukar ofta va på lite större marknader me..
    080928 - kom världens bästa Linus
Svar på tråden Raggare Del 12