Gillar du fläskfilé?
Finns det något mer intentetsägande och tråkigare kött?
Väljer alla gånger karré eller kotletter framför fläskfilé om jag nu tillagar gris.
Gillar du fläskfilé?
Finns det något mer intentetsägande och tråkigare kött?
Väljer alla gånger karré eller kotletter framför fläskfilé om jag nu tillagar gris.
Gillar du fläskfilé?
Det är ju det - karrén BLIR ju inte speciellt billig med tanke på att man måste pilla bort så mycket av den. ;) Och saftig är den ju bara om man steker den såpass lite att allt fett bara slamsar till sig och fortfarande är totalt otuggbart, till skilnad från filén som går att äta lagom lättstekt när man putsat den innan tillagning. :D
Nej tack. Ge mig en filé - mört och gott kött. Behåll karréeländet.
Äter helst inte kött. Har haft svårt för kött ända sen jag föddes.
Nej. Gillar inte fläsk. Gillar mest kyckling och fisk och så lammfärs och liknande. Gris gillar jag faktiskt inte mycket alls. Hellre nötkött.
Ja men oxfilé är mycket godare!
Ja jag gillar det.... om det blir tråkigt beror det på kocken. Vi brukar marinera den. Är det gott väder grillar vi den annars gör vi den i ugnen. Ibland gör vi grytor på den med kantareller och annat gott i den. Man kan fylla den med gott om man vill. Sällan steker vi den och äter som den är.
Jag älskar fläskfilé! Allra helst helstekt, saftig och rejält kryddad, serverad med en god sås eller färskost. Mmm... yummie!
Smaklöst, tortt och trist. Kräver en massa fett i form av grädde, ost, cf eller bacon för att det ska bli någon smak över huvud taget.
Alla recept med fläskfile jag sett så ska den fyllas, marineras eller kastas ner i någon fet sås för att det ska bli någon gott.
Karre och oxfile t ex kan ätas med väldigt lite tillsatser och ändå ge en smakupplevelse.
Nej äter helst inte gris
Nej, gris är inte mitt favoritkött direkt (det luktar konstigt) men det finns inte en chans att jag skulle äta karré, då äter jag hellre fläskfilé. Men äter jag gris är det mest bacon/pålägg.
äter det mesta på grisen.gillar dock inte grisfötter.vi har egna grisar som vi slaktar och äter upp.
Nej, jag är inte förtjust i fläskkött alls om det inte är rökt.