• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • MrsMcGlaun

Rhino- Det kanske beror på vart man bor...och eftersom jag bor i det underbara (kräk) bibelbältet så kanske det är EXTRA mycket Jesus and Gud inriktat.

Har Ni haft med barnen i någon sport ännu? På deras jerseys står det "play hard, Pray hard". Föräldrarna får inte vara med och peppa barnen på sidan om planen, såvida det inte är "good job, great" osv....Föräldrarna får inte ens ropa "RUN!! Take the ball!! ....inte ens SCORE!! (eftersom det kan göra att motståndarlaget blir ledsna)
    ÄVEN om dom förlorar med 100-0och gör ett kasst jäkla jobb så måste man säga att dom gjorde världens bästa match. Eller nej, nu förhastade jag mig. Man KAN inte förlora när man spelar en sport genom (Houstons) YMCA, för ALLA är ju vinnare.

Sorry, men vad för livserfarenhet dom lär sig? sist jag kikade ut från min hemmafrusbubbla så var inte livet speciellt rättvist. Jag tycker att det är bättre att barnen får lära sig en sport "på riktigt" än att det daltas med dom.

Jag kan personligen säga att det jag lärde mig från att ha spelat fotboll under hela min uppväxt är KANON. Man vinner och man förlorar. Man kämpar hårt för att komma någonstans och jobbar man inte hårt så blir det ingenting av saken.

YMCA och FFPS kan gå och dra ngt gammalt över sig as far as I'm concerned{#lang_emotions_undecided}

MEN, med det sagt så förstår ändå varför barnfamiljer tycker om YMCA. Det är ju faktiskt väldigt familjevänligt.

• Hjartesjalen

Tack alla for stottningar!!

Madde, jag vill ju sa garna aka hem, ekonomin tryter verkligen o jag vet itne hur det skulle ga, men pa nagot satt sa....
    Mormor ringde nu for en stund sedan o sa att laget e stabilt o att han svarar pa medecinen, puuuhhhhh!! Han e stark o possitiv o det gor sa mycket.

Ja jag forstar med vovven o allergi, det gar ju bara inte, o allergier kan ju bli varre ocksa om man iinte ser efter det. Sessan far det jattebra i nya hemmet!!{#lang_emotions_wink}

Kram alla!!

• Mealla

Nagon som kollar in Grammy's? 

Ar det inte lite roligt att Keith Urban's album heter Defying Gravity och hans fru ar den mest botoxade av alla dar? {#lang_emotions_djavulsk}
    Hon sag ju ratt sa bra ut en gang i tiden, men nu har hon ju gatt alldeles overstyr.
  • julmusten

Oj, jag blir helt yr av att titta pa Pink snurra sadar!! Men lite maffigt ar det dock.

Och Nicole tycker jag ar jattelaskig nufortiden. Det ar manga som ser valdigt uppenbart plastikopererade ut nufortiden tycker jag. Det betyder val att vi borjar bli gamla vi med eller nat antar jag.

• southernbelle

MMG, Det måste vara nåt med er i södern. Våran YMCA är inte religiös på något sätt. Dom hjälper till mycket i communityn men inte några religiösa saker. Vi har ju inte börjat några klasser där dock. Vi valde YMCA för det är det enda stället där dom har familjetid i poolen.

• Hjartesjalen
    Sweden skrev 2010-01-31 21:15:51 följande:
    HS - Kram till dig och hoppas morfar repar sig!
    Tacka!!
  • Hjartesjalen
    Mealla skrev 2010-02-01 02:35:51 följande:
    Nagon som kollar in Grammy's?  Ar det inte lite roligt att Keith Urban's album heter Defying Gravity och hans fru ar den mest botoxade av alla dar?  Hon sag ju ratt sa bra ut en gang i tiden, men nu har hon ju gatt alldeles overstyr.
  • hewa

HS - vad skönt att det går åt rätt håll med din morfar nu!

Apropå YMCA var vi också medlemmar ett tag - känner inte heller igen att det skulle varit någon religiös propaganda där. Mer som Friskis & Svettis (vilket ju verkar stämma rätt väl med Rhinos beskrivning oxå )

MMG - jag både håller med och inte. Självklart måste barn också lära sig att livet inte är lätt alla gånger, man måste ju hjälpa dem att stå emot när det blir jobbigt och komma helskinnade ut på andra sidan. Samtidigt, eftersom jag då har en liten kille som är enormt känslig för motgångar och om han inte klarar något så vet jag också hur genomknäckande det skulle vara för honom att faktiskt förlora.

Han är en sådan så vi hade en evig kamp att få honom att öva på att cykla, han blev ledsen och förlorade självförtroendet fullständigt för att det inte gick på första försöket. Samma med skidorna och jag ser exakt samma beteende nu när han börjar med lite små läxor från skolan. Blir det fel när han skriver tex så vänder han det mot sig som person, att han inte duger för det blir fel. Det spelar ingen roll att jag säger att alla måste ju lära sig och då gör det inget om det blir fel ibland, ingen kan ju kunna allt från första stund.

Han skulle definitivt inte tuffa till sig av lite hårdare tag på tex en fotbollsplan, han skulle reagera precis motsatt. Vilket också gör att vi har väldigt svårt för att hitta någon aktivitet som skulle peppa och stärka honom.

Svar på tråden USA tråden!