Rhino- Det kanske beror på vart man bor...och eftersom jag bor i det underbara (kräk) bibelbältet så kanske det är EXTRA mycket Jesus and Gud inriktat.
Har Ni haft med barnen i någon sport ännu? På deras jerseys står det "play hard, Pray hard". Föräldrarna får inte vara med och peppa barnen på sidan om planen, såvida det inte är "good job, great" osv....Föräldrarna får inte ens ropa "RUN!! Take the ball!! ....inte ens SCORE!! (eftersom det kan göra att motståndarlaget blir ledsna)
ÄVEN om dom förlorar med 100-0och gör ett kasst jäkla jobb så måste man säga att dom gjorde världens bästa match. Eller nej, nu förhastade jag mig. Man KAN inte förlora när man spelar en sport genom (Houstons) YMCA, för ALLA är ju vinnare.
Sorry, men vad för livserfarenhet dom lär sig? sist jag kikade ut från min hemmafrusbubbla så var inte livet speciellt rättvist. Jag tycker att det är bättre att barnen får lära sig en sport "på riktigt" än att det daltas med dom.
Jag kan personligen säga att det jag lärde mig från att ha spelat fotboll under hela min uppväxt är KANON. Man vinner och man förlorar. Man kämpar hårt för att komma någonstans och jobbar man inte hårt så blir det ingenting av saken.
YMCA och FFPS kan gå och dra ngt gammalt över sig as far as I'm concerned
MEN, med det sagt så förstår ändå varför barnfamiljer tycker om YMCA. Det är ju faktiskt väldigt familjevänligt.