• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • Nena70

Jag kollade lite i mina bakböcker - mina gamla recept från ICA-förlaget (Sju sorters kakor, etc) är det hjorthornssalt, men ett nyare (Anna Bergenström) är det faktiskt bara jäst i. Vet dock inte vad hjorthornssaltet är tänkt att ge för effekt (för jag håller med SM om att det ju brukar vara till spröda kakor man ska ha det).

• Hjartesjalen

Hjorthornssalt har man som sagt i kakor som ska vara sproda, som drommar som Swedishmamma sager. har man inte bikarbonat hemma kan man aven ha det i pepparkaksdegen.
    Bakpulver har en mer jasande effekt, o anvands ju i kakor ocksa, men har man det istallet for hjorthornssaltet i ett recept dar man ska ha det for att kakor ska bli sproda sa blir dom mer mjuka innuti.
    I semlor skulle jag inte rekomendera hjorthornssalt, da e det jast som galler, torr el farsk.

• julmusten

Och jag sager fortfarande hjortronsalt jag!! Jag vet ju att det inte heter sa, men det ar ju jobbigt att bade saga och stava hjorthornsalt. Det ar val ungefar som att alla stavar de dar magdropparna fel, Minifom, eller vad de heter.

Anywho, sa har jag pa senaste tid experimenterat lite med light corn suryp, och har man det i vetedegar sa blir de faktiskt lite krispiga, (aven knacken jag gjorde med den blev liksom hardare och krispigare), sa kanske att man kan skita i hjrthornsaltet och strosockret och anvanda sig av light corn suryp i stallet???

Vi har varit och handlat skridskor idag. Vi hittade en skum liten affar som ligger ovanpa en pizzeria en annu skummare del av White Plains, men de var riktigt bra. Vi kopte begagnade och fick faktiskt riktiga klipp. De som jag kopte burkar ga pa over100 dollar och jag fick dem for 35, och Ellas brukar ga pa runt 70 och gick for 35 med. Hon fick dock inte snorning vilket jag garna ville ha, men de skridskir med snorning var for stora, plus att hon sjalv gillade dessa bast. Jag blev lite nostalgisk, jag brukade aka skridskor nar det begav sig. Jag ar fran en liten hala utanfor Goteborg dar det enda man gor ar att aka skridskor, eller sniffa lim typ!! Eftersom jag var en mes blev det skridskor for min del!!

• LAMadde
    Musten: Inte undra på att du växt upp och nu vill va med och vissa pattarna i Jerry Springer om det va allt du gjorde under dina ungdomsdar

Vi lämnade av sessan på flygplatsen idag förresten, och det va skitjobbigt (gravidhormonerna hjälper nog till också). Men jag började storböla redan i bilen och kände att NAE jag kan inte göra det här. När vi kom dit så fick hon sitta i sin lilla bur som vi köpt och det kändes som att vi inte kunde säga hej då ordentligt eftersom hon hade ett galler för sig liksom. Hade solbrillorna på mig där inne på kontoret där vi skulle skicka iväg henne (tur att vi bor i LA där alla har solisar på sig inne haha). De spela nog inte så stor ändå för tårarna rann och jag kunde knappt prata.. Ush. Hon är iaf framme nu och dom ringde fr fygbolaget o berätta att allt gått bra, men att dom som skulle hämta henne inte va där än för flyget va 30min tidigt (när dom sa 'hi we're calling from alaskan airlines' så tänkte jag SHIT nu e hon död!). Ja trode inte de skulle va så jobbigt, men nu e de iaf gjort och de känns skönt. Bäst för oss alla men ändå jobbigt. Nu är vi ett steg närmare att flytta känns det som Josh har dessutom börjat prata lite granna om att köpa hus och han vill ringa och prata me banken för att se vilka vilkor dom kan erbjuda.osv. Känns roligt att han engagerar sig lite.. Så.. nu ska ja färga håret, ser ut som en riktig hotten-tott. Blek som ett spöke och 5cm utväxt.. seeeexy, eller inte
  • julmusten

LAMadde, nja, visa pattarna ar jag fortfarande for mesig for att gora tror jag. Men jag ar garna med och drar folk i haret. Kan inte nan skaffa sig sjyssta extensions som jag kan sabba???

Forresten har jag tankt pa en sak. Nena, det var val din man som ocksa kommenterade de snygga brallorna va?? Ar det han du dansar med pa kortet? For det ar ju inte direkt sa att din kavaljers skjorta var Guds gava till modevarlden.

Sana har saker tanker jag pa mitt i natten nar jag forsoker natta om Finn, bara sa ni vet! Ser du inte fram i mot det Madde?? Och Mealla?? Och alla ni andra gravida, (Portland, RQL, Hewa, BI, har jag glomt nan??). Just nu tycker jag Finn skall somna, men han ligger mest och tjoar i sin sang. Jag har fram tills i dag suttit pa var sang brevid hans nar han har somnat. Idag sitter jag i soffan i vardagsrummet utanfor. Vi far se hur langt tid det tar innan han somnar.

• LAMadde

Jag brukar ha extensions.. men dom kostar typ 400 dollar.. så tyvärr. Vi kan försöka hitta nån billigare variant om nån annan går me på att få dom utdragna (för de vill ja inte).. men ja kan limma i dom iaf för den som ställer upp

• Sweden

Madde - Jobbigt att lamna hunden men det var ju for det battre. Kommer du fa uppdateringar av de nya agarna? Var hund hade jag garna givit bort idag, en av hans hundgodisar hamnade visst under var ottoman och nu har han skrapat stora revor pa tva sidor med klorna, grrrrrrr. Inte vet jag hur han hade tankt att det skulle fa fram godisen heller, han ar inte sa himla smart. Skallde inte for mycket pa honom eftersom han helt klart ar understimulerad och ignorerad just nu stackars vovven!

Beratta hur det gar med huslanen i Sverige forresten. En av mina basta vanner jobbar pa Swedbank i Sverige och hon har sagt att hon kan hjalpa oss om det nu skulle bli aktuellt for oss men jag undrar lite hur det funkar.

Mina barn vill inte heller ga och lagga sig, sa lange de leker och ar nojda far de val hallas antar jag.

• Hjartesjalen

Min morfar akte ambulans till sjukhuset igar morse o ligger dar nu med tydligen lunginflammation. han borjade i tisdags o hosta, o sa fick han sadan hog feber som bara blev varre o varre, sa han akte ambulans in o var lite battre igas sa mamma, men i morse var han mycket samre igen  dom har satt in 2 olika antibiotika men inget verkar hjalpa annu.
    Han e 85 ar, en stark manniska som ar possitiv o livsglad, fick prostatacanser for 4 ar sedan, lakaren sa att han inte beh medecin da, men nu i Julas sa kollades det igen o da hade prostatan vuxit, sa aven cansern, sa han fick medecin nu for nagra veckor sedan for det, bade tabletter o spruta, o efter detta blev han sa sjuk, immunforsvaret lagger av, men mamma o min moster upptackte dom hemska biverkningarna genom fass-boken, o lakaren hade inte informerat mycket om det, men anda har man canser sa maste man ju ta medecin som sags for o bli hjalpt, men nu e han sa dalig sa vi vet inte om han kommer o klara sig...
    vi e sa ledsna alla, o jag kanner mig sa maktlos over o vara har borta, jag vill bara aka hem nu o vara dar..

• julmusten

Kan du inte limma i dina egna?? 400 dollar for lite har later helt galet tycker jag. Men sa har jag crazy catlady langd pa mitt har och har det konstant uppsatt i en boll alternativt mammatoffs!! Jag kan nog bara inte relatera!!

Jag skulle allra helst vilja riva av nagons weave. Hundra hur mycket de kostar????

Jag fick flytta in till sovrummet anda. Finn somnade ju aldrig, och nu, efter fem minuter pa sangen sa snarkar han sa gott sa. Dar ligger han pa tvaren med fotterna hangande ur spjalorna. Tank att min lilla plutt har blivit sa stor!!!

• Nena70

Musten, ha ha, nej det är INTE min man på kortet. Min man dansar inte bra, är väl det snällaste jag kan säga om den saken. Kul med skridskofynd - mina föräldrar har förresten förhoppningsvis med sej mina skridskor när de kommer på måndag. Ska semlorna verkligen vara krispiga då? Jag fattar nog inte riktigt.

Madde, förstår att det var jobbigt att lämna hunden, men hon får det säkert bra i sitt nya hem.

HS, vad tråkigt att höra om din morfar! Det är ju vid såna tillfällen det är extra jobbigt att bo så långt borta.

Nu har vi bowlat. Vi var rätt duktiga och det var kul, så det måste vi göra om.

Svar på tråden USA tråden!