Inlägg från: Emily02 |Visa alla inlägg
  • Emily02

gravida i linköping?! :)

Cattiz H skrev 2010-03-13 19:24:37 följande:
    Hej! Jag bor också i Linköping och ska ha en liten bebis i mitten av augusti. Jag har också märkt att kläderna börjar bli lite trånga nu, speciellt byxorna! Jag köpte två par mammabyxor från LaRedoute som jag gillar mycket (med låg midja), och så tycker jag att H&M har en hel del fint till ett vettigt pris.
    Välkommen!

vet du vad byxorna hette från LaRedoute? jag beställde ett par som inte alls passade speciellt bra, minns inte vad det var för märke men det var ett par jeans, sen har jag inte vågat prova något annat.

jag har ett par jeansleggings tror jag att det ska vara från HM men de är endast för hemmabruk för de sitter så otroligt illa.

i tonåren hade jag svårt att hitta byxor som passade då jag var så smal att inte ens 34 satt uppe och snyggt och jag verkar ha gått tillbaka lite till det problemet för S sitter inte alls bra. tror bebis har ätit upp min annars snygga rumpa haha.
  • Emily02
    Cattiz H skrev 2010-03-14 10:37:51 följande:
    Tack! :)Det var de här:www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?...=och så tror jag att det var de här också:www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?...Jag tycker de sitter helt ok, men det är ju svårt att rekommendera något, det hänger ju så mycket på kroppsform, längd osv. Jag har inte riktigt samma problem som dig, jag är nog mer en "vanlig" strl 38. :)
    tack för rekommendationen. jag beställde nog de sista blå jeansen tidigare men frågan är om jag kanske hade för liten mage just då för att de skulle sitta bra.

tycker du att de funkar bra fast resoren är ganska liten över magen?

för 6-7 år sedan hade jag svårt att ha st 34 i byxor för de satt aldrig tight. sen växte jag som tur var ur det problemet men nu börjar jag gå tillbaka mot det även om allt annat växer så har jag nog krympt över ben och rumpa. riktigt tråkigt att tappa sina former även om man får andra.
  • Emily02

Hej alla nya!

Vad kul att det fylls på med mer folk hela tiden :)

Kan vi inte skriva upp när vi är beräknade som Smirfas efterfrågar?

Emily02 är beräknad till 7/7 och det är första..

• Emily02
    Honey1982 skrev 2010-03-22 18:11:47 följande:
    Hur mår ni allihop? Det är lite tyst i tråden.Idag har jag ringt till Storken och bokat tid, men ska inte gå på kontroll förräns i vecka 20 ungefär i samband med flytten.Hur är det med babyaffärer i Linköping? Har hört att de är bättre i Norrköping.
    Igår mådde vi bra, vi var iväg till BM och fick höra hjärtljuden för första gången :)
    Idag blev det lite sämre, satt på föreläsning som började kl 10 och det kickade på i magen...strax före 11 kommer jag på att det känns tomt i magen. Väntar och väntar på de intenvisa sparkarna som jag kännt under flera veckor nu men inget kommer...vid djup koncentration kan jag känna små små rörelser men blir ändå osäker..

kl 15 ringer jag sjukvårdsrådgivningen som kopplar till förlossningen och de säger att vi ska komma in för att kolla hjärtljuden. de som var bra igår! åker in och får ligga och där är de, lika intenvisa som igår... bebis leker kurragömma med oss och har vridit sig inåt magen... nu börjar dock kickarna komma tillbaka vilket känns skönt. men det var läskigt ett tag. så vill bara råda att tveka inte att ringa, de vill att man gör det. (är i v 25 på tors)

babyaffärer...tror också att det är bättre i Norrköping..vi har åkt dit och tittat också..varit på Babylandet och babyproffsen där.. har försökt leta runt lite här ikring men hittade i stort sett bara babyproffsen som var något.. kan mycket väl ha missat någon guldklimp här i stan..
  • Emily02
    Honey1982 skrev 2010-03-31 11:49:26 följande:
    Är det nån som har lust att gravidfika på tisdag 6/4?
    Vore supertrevligt...jag är "ledig" hela dagen då...har hemstudier så jag fikar gärna.
  • Emily02
    Honey1982 skrev 2010-04-05 06:50:14 följande:
    Jag har tyvärr fått förhinder imorgon pga att både jag och sonen är sjuka men jag hoppas verkligen vi kan få till en gravidfika längre fram
    Krya på er!! Klart vi hinner med en annan gång :)
  • Emily02
    sannax02 skrev 2010-04-05 11:43:30 följande:
    Hade varit trevligt men jag jobbar hela dagen. From nästa vecka är jag lite mer flexibel och hänger gärna på en fika! :)
    Då kanske vi kan satsa på en fika inom en snar framtid.
  • Emily02
    sannax02 skrev 2010-04-12 22:47:10 följande:
    Inget bestämt. Tror att Honey1982 och zebri var intresserade. När kan ni? Jag är ledig imorrn och på onsdag så för min del gärna dagtid då :)Förslag: onsdag kl.11, Stadsmissionens café. Funkar det?Lolca, trist att du inte hinner med. Vi får se till att boka in fler fikor!
    Jag jobbar ons-fre så dagtid skulle inte funka för mig, annars är dagtid ofta bra på mån-tis när jag har skola med lite mer flexibilitet..

Om ni ändå går på onsdag så hoppas jag på nästa gång det blir fika..
Svar på tråden gravida i linköping?! :)