Inlägg från: Emily02 |Visa alla inlägg
  • Emily02

gravida i linköping?! :)

EnAnka skrev 2010-05-17 22:24:33 följande:
    Fika, tisdag 25/5, 14.30Vi som kan komma:*Honey1982*lolca*EnAnkaVad sägs om att vi bestämmer ett ställe att fika på och så ses vi där? Känns lite onödigt att träffas på ett ställe och sedan börja leta. Iofs vet inte jag vad Folk Filbyter är för något så det kanske är ett fikaställe:P Jag kan heller inga andra fikaställen i princip så känner inte att jag kan bidra med så mycket där!:) Jag kan det på Berget men där finns väl sällan några större bord eller?
    Oh vilken bra anledning till att ta lite paus i studierna på tisdag :)

Är inte heller så bra på fikaställen här i stan men jag gillar Stevies på Ågatan bredvid bion, lite lättare mat och lite fika blandat.. Fräcka Fröken gillar jag i Norrköping men har inte varit in på här i stan än. Gyllene och Linden (tror jag den heter) är klassiska fika/konditori ställen. Hälsofreak har jag varit på en gång..lättare mat och nyttigare fika..

Folke Filbyter är den stora statyn på Stortorget..

Fika, tisdag 25/5, 14.30
    Vi som kan komma:
    *Honey1982
    *lolca
    *EnAnka
    *Emily02
  • Emily02
    idupur skrev 2010-05-25 19:39:00 följande:
    Hej hej, hoppas ni hade det trevligt på fikat. Som ni märkte dök inte jag o Daisy upp, är helt slut efter helgen och är förkylda bägge två. Vi hade Daisys namngivning i söndags och besök av Alex familj från England. Jätteroligt och helt underbart, men slitsamt (=
    Hej!

Det blir ju fler fikor men det var trevligt. Vad roligt att hans familj varit över och hoppas att ni hade en jättefin namngivningsdag :)
  • Emily02
    sannax02 skrev 2010-05-31 14:39:38 följande:
    Hej alla nya! Kul med fler blivande mammor!Japp, nedräkning här med, BF 8 juni och idag kunde barnmorskan äntligen konstatera att den ligger rättvänd, och är fixerad! :) Tycker faktiskt det känns lite lättare än förra veckan nu när magen har sjunkit lite, men behöver fortfarande min eftermiddagslur (nu) :)Hoppas det blir någon fika snart igen! Någon som har tid i veckan?
    Håller med, jättekul med fler nya blivande mammor!

Vad skönt att bebisen ligger rätt! Det är ju så nära nu. Har också varit till BM nu på morgonen och fick veta att bebis ligger rätt men jag hade lite på gränsen till högt blodtryck och fick ta om flera gånger vid tre olika tillfällen under mötet och så var urinprovet inte heller till belåtenhet så nu blir det lite tätare kontroller för att se var det bär vägen..

tyvärr har jag inte tid för någon fika denna vecka..
  • Emily02

Oh vad spännande det är nu när ni är flera som går och väntar på sluttampen!

Själv har jag precis slutat jobba denna veckan och ska nu börja min väntan här hemma. Det är tre veckor kvar men det känns bra med lite vila. Behöver det för blodtrycket är högt så jag får gå på kontroll varje vecka, äggvita fanns det inte sist jag kollade så det var skönt.

• Emily02
    Honey1982 skrev 2010-06-17 17:18:41 följande:
    har det funkat bra att jobba så länge? håller tummarna för att det inte är havandeskapsförgiftning.

ja det har fungerat bra att jobba helt enligt vad jag planerat för...kanske inte skulle ha gjort det alla gånger för det kan vara rätt stressigt på jobbet men det gick.

än har jag inte fått diagnosen havandeskapsförgiftning men det är veckokontroller som gäller då blodtrycket ligger högt och vi håller koll på äggvitan som inte kommit tillbaka.

hur mår ni andra?

• Emily02

Grattis tjejer! Vad roligt att äntligen få träffa de små.

EnAnka, hoppas att det går bra för dig också!

• Emily02

Nu har vår lilla flicka kommit till världen. Den 9/7 kom hon 50cm lång och 3270g.

Nog är det varmt alltid men det är skönt att inte behöva göra så mycket och då går det på något sätt lite lättare.
    Vi hänger också gärna med på fika framöver när vi landat lite, inväntar släkten från Dalarna och Närke till helgen.

Ha det bra alla ni!

• Emily02

Hej!

Ja det blev lite tyst när bebisarna började komma till världen. Jag förstår att ni går och längtar och vad skönt att ni alla mår så bra. Hoppas att det blir bättre med hjärtrytmen Zelinra.

Här går vi hemma och njuter av att dagarna bara passerar förbi på löpande band..är väl inne i den berömda amningsdimman eller något liknande :)

• Emily02
    lolca skrev 2010-07-25 17:02:34 följande:
    Jotack, den berömda amningsdimman befinner jag mig också i! De senaste dagarna har Alva varit väldigt gnällig, inte velat sova mer än 40 min åt gången, ätit varannan timme och varit på konstant dåligt humör. Tur att bebisar är söta och helt underbara så att man står ut! Men jag hoppas att det går över snart och att hon får tillbaka de längre sömnperioderna. Så att jag också får sova lite mer på dagarna.

Men, på tisdag blir hon 5 veckor. Tiden går fort!
    Vi har också upplevt en gnällig bebis de senaste dagarna. Funderar lite på hur det är ställt med magen. Hade en vaken natt med rejält skrik i fredags men sov underbart på lördagen men har varit gnällig på dagen istället sedan dess. Får se vad bvc kan råda med imorgon.. sova är ju underbart ;)
  • Emily02
    Emeliie89 skrev 2010-08-02 16:23:23 följande:
    Är beräknad om 11 dagar.. den 13e :) tänkte prata med bm om det på fredag när jag ska dit :D
    Jag blev erbjuden hinnsvepning en vecka innan BF av min BM för jag gick med högt blodtryck och fick sen havandeskapsförgiftning.. tyvärr hände inget på mig efter svepningen.
Svar på tråden gravida i linköping?! :)