• Anonym

min pojkvän är transa hjälp??

Min pojkvän är min stora kärlek.
    Blev blixt förälskad samma sekund jag såg han,och han i mig.
    Vi blev sambo efter 8 månader tillsammans och då släppte han bomben-han är transa.
    Jag var väldigt ledsen och osäker (inte på känslorna för han) ett tag,men jag smälte det hela och stannade självklart kvar och stöttade han.
    Han började känna sig bekväm med mig så han kunde byta om när han ville.

Han älskar även bondage..och visst har jag varit delaktig i allt detta och uppfyllt hans drömmar.Det som känns tråkigt för han är att han och jag inte delar dessa fantasier.
    Finns det någon som lever med en transa?Snälla skriv gärna,jag känner ingen nämligen.

Sen är det där med fetish fester,han har inte gått på någon sen vi träffades.Jag vet att han så gärna vill,om han "får" för mig.Och självklart "får" han.
    Men det känns så konstigt,ha folk öppet sex där?Vad är det för kul med det?
    Vad gör man?

Min pojkvän vill gärna ta med mig...jag är inte ett dugg pryd eller så,men det är liksom inte min grej.Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden min pojkvän är transa hjälp??
  • Anonym (Nice Guy)

Vilken lyckos du är! En man som vågar vara ärlig. Det är det nog många kvinnor som avundas dig. Masor av män och massor av kvinnor är inte 100% tillfreds 100% av tiden med att vara låsta i en enda könsroll med ett enda beteendemönster. Därför trycker vi ned våra känslor och projecerar vår ilska mot andra, (tex mot bögar, mot de andra som är "perversa" på olika sätt, mot horor mm.)

Om alla tillät sig vara öppna med sina känslor, eller bara önskningar att testa, så vore vår värld fantastiskt mycket mindre dolt aggressiv, stressad, hatfull och hotande.

Dessutom vore nog många äktenskap hela istället för krossade när någons mörka sidor äntlingen tillåts komma ut i ljuset genom otrohet, cybersex, våld och alkoholanvändning.

Så grattis igen.

Förklara för honom hur du känner det. Var ärlig med din oro och kräv att han ska ta dig på allvar. Dina känslor är ju lika viktiga som hans. Men var också öppen.

• Janice01

Det behöver  ju inte vara så farligt för dej om han lever ut sina drömmar och är klädd som tjej när han är själv. Och sedan är manlig med dej.
    Hur funkar det nu? Har han tjejkläder på sej när han har sex med dej?

• Anonym

vi har vanligt sex.
    Men ibland har han tjej kläder och smink.
    Ibland har vi bonage.

Vi både är öppna av oss,utan massa fördomar,så det är nog därför han vågade öppna sig för mig.

• jfsebastian
    Anonym skrev 2010-01-20 19:35:03 följande:
    vi har vanligt sex. Men ibland har han tjej kläder och smink. Ibland har vi bonage. Vi både är öppna av oss,utan massa fördomar,så det är nog därför han vågade öppna sig för mig.
    Jag tycker du kan "offra" dig och gå med på en fest i studiesyfte Alla på såna fester knullar inte runt, många gör det inte alls. En del tycker bara det är skönt att festa med likasinnade och kunna vara sig själva i sin fetish utan att bli fördömda av omgivningen. Eftersom alla förhållanden baseras på förtroende, så måste du lita på honom att han inte skulle vänstra om han gick på fest utan dig. Min erfarenhet från fetish-scenen är att de allra flesta är supertrevliga, sociala och månar om att nya ska trivas och känna sig välkomna utan känna något tryck från omgivningen att "göra" något.
    Gå med, ha kul och älska din ärliga man.
    Har du någon "hemlig" fantasi kan du ju delge honom den/dem och ge honom känslan att du också ger av det mest privata.

Jag berättade för min flickvän om min hemligaste fantasi, det tog ett år och sedan var hon med på den. Det gav ett otroligt lyft för oss, både sexuellt och relationsmässigt. Att dela något hemligt bygger djup som inget annat.
  • Anonym (~)

Jag skulle tyckt att såna där fester är lite väl. Men jag skulle absolut inte haft något emot att han hade såna kläder när vi hade sex själva, det är ju vara kul =)

Jag ville att min pojkvän skulle ha sådana i början av vårt förhållande för att jag tände på det =P Det gjorde inte han men han gick med på det ändå ibland.

• HannaS86

Det beror på vad det är för fester. Jag vet inte om du bor i närheten av göteborg men där finns det två jag kommer att tänka på (du kan googla dem). Den ena är FPP - fetish people party som är som en helt vanlig fest på så sätt att folk dansar, umgås, lär känna nya människor och har kul. Öppet sex är förbjudet där och det som skiljer sig från vanliga fester är klädseln, man måste ha någon form av fetishkläder. Det måste inte vara något extremt utan en lpng lackklänning går bra om man inte gillar att visa upp sin kropp särskilt mycket (i det fallet är det materialet som gör att det är ok). Och de är jättebra med att man kan maila dem och fråga ifalll man undrar om en klädsel är ok.

Sen finns det KN- Kinky Nights. Det skulle jag inte riktigt rekommendera, det är mer sexfest fast med ett gäng äldre snuskgubbar som cirklurar runt och letar efter folk som har sex att titta på. Men jag ska inte bara prata illa om det, det finns en del vanliga trevliga människor där med och det är inte riktigt lika fetishinriktat som FPP, finkläder är ok även om de inte är fetish. Jag tycker absolut att du ska ge det en chans, om du känner att det inte var din grej så vet du och behöver aldrig testa det igen.

• jfsebastian

Det lät inte som om det var Kinky Nights han gick på. Snarare fetishklubbar. Kanske inte Hootchie Koochie utan något mer snuskig men inte gangbangst eller swingerställe.

Låt honom berätta hur han hade det på klubbarna innan ni träffades, då vet du temat, stilen och ev action som du kan förvänta dig.

• Anonym

min pojkvän pratade om kn,om någon månad.
    Blir lite ängslig nu ju....

Jag har ingen koll på några fester,men självklart "får" han gå...men om kn är som du skrev blir jag lite orolig.
    Inte orolig för otrohet,men det känns inte okej för mig.
    Nog att jag är öppen,men lite gränser har jag allt.

• Hugo37

äh gå dit kan nog bli riktigt kul...

• jfsebastian

Du och han får kanske välja vad som är viktigast, klubbliv eller hemma som transa.
    Jag tycker du gör rätt i att tänka efter noga om vad du vill. Gör sedan det, oavsett vad beslutet blir.

Har du frågat vad han gjorde på klubben förut?

Svar på tråden min pojkvän är transa hjälp??