Ise 27 skrev 2010-01-25 11:24:53 följande:
Nej, det är jag medveten om men eftersom jag gosade till babyskyddet och vinklade det i sängen som att hon låg ner så var det inga problem. Hon gick vid 10 månaders ålder och har alltid varit väldigt stark så det där är nog egentligen ingen sanning. Bara ännu ett sätt att avskräcka nyblivna mammor från att bli mindre låsta vid sina barn.
Jag skrev aldrig att det inte var bra för just ditt barn, jag skrev det bara som en allmän information till förstagångsföräldrar som kanske inte har koll på just den aspekten (vilket jag själv inte hade när jag blev mamma för första gången för snart 2 år sen).
Sen undrar jag i mitt stilla sinne vad babyskyddstillverkarna el liknande skulle tjäna på att försöka få oss mammor (och pappor för den delen) att bli mer låsta vid våra barn. Den naturliga instinkten är ju att man vill vara nära sitt barn även om jag har full förståelse för att man behöver sin nattsömn (och egentid, så även jag), jag har själv väldigt svårt att sova med sonen i sängen så den biten får hans pappa ta hand om.
Jag har dessutom inte sagt att det är en sanning, enbart en rekommendation, att barnen före 3 mnds ålder inte ska sitta för långa stunder i babyskydd. Ber om ursäkt om du uppfattde mitt inlägg som att jag anser mig själv allvetande vilket absolut inte var min mening,jag ville bara komma med ett tips och lite info vilket tydligen inte var välkommet så med det så lämnar jag den här diskussionen.