• Tjollabolla

    Hemma från Förskolan för munsår??

    Pratade nyss med sonen dagis om ett helt annat ärende, när dom nämnde att sonen har fått ett munsår i mungipan. Dom ville att jag skulle hålla koll på det och tyckte väl inte att han borde vara där med det.

    Alltså jag är själv förskollärare och är den första att ha sonen hemma när han är sjuk, men är detta verkligen en anledning till att vara hemma? Han är ju inte sjuk. Läser man om det står det att det smittar vid kyssar och sex och det hoppas jag verkligen inte min 3åring håller på med .

    Nu är han ändå ledig resten av veckan, men om det finns kvar nästa vecka, ska jag inte få lämna honom då?? Jag är sjukskriven med svår foglossning och kan inte röra mig. Jag kan inte ha honom hemma om han inte är sjuk, jag kan inte roa honom! Sambon jobbar iväg hela veckorna och hade isåfall fått vabba. Fast frågan är ju om försäkringskassan ens godkänner förkylningsblåsa som anledning?

    Jag brukar själv få munsår när det är kallt ute och jag har då aldrig varit hemma från jobbet för det, jag jobbar ju ändå med små barn...

    Vad tycker ni? Jag blev så förvånad för jag har inte ens tänkt tanken att ha honom hemma för det.


    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Svar på tråden Hemma från Förskolan för munsår??
  • pessl
    Trikarn skrev 2010-01-20 12:10:30 följande:
    Mm jag hade blivit totalt rabiat.. har sett hur det ser ut när herpes spridigt sig vidare i ansiktet.. totalt snusk!! Fast nu är det tyvärr så att i kommunala dagis så skickar föärldrar barn dit i tid o otid , även när de borde vara hemma på privata sköts det oftast bättre eftersom man annars riskerar att bli av med sin plats
    Snusk på dig själv! Är du säker på att det inte var svinkoppor som spridit sig i ansiktet? Munherpes brukar inte direkt ha så stor utbredning.
    Hade jag blivit ombedd att vara hemma med dottern för att hon har munherpes hade jag trott att jag var med i blåsningen
  • SaramedM