Inlägg från: Missvampiria |Visa alla inlägg
  • Missvampiria

***Hallsberg***

Oj är det redan slut på gamla tråden?

Tiden går fort när man har roligt...

~Neo 16/1-07 och Tim 4/1-10~
  • Missvampiria

Grattis till Ronja, hon börjar bli stora tjejen ju

Härligt väder idag, blir nog en promenad efter maten. Det vankas lövbiff och såna där barbequeskruvar från konsum till lunch. Och curry-mangosås till det. *mums*

• Missvampiria

Tina: Ja det var nog jag på apoteket, var där igår förmiddag iallafall

Vi var in på hindersmässan i torsdags. Köpte bara godis, ett måste på marken

Idag var jag till Uffes Lada en sväng på loppisen, köpte mig ett par superfina ballerinaskor så nu hoppas jag det blir vår snart, men den verkar långt borta i denna köld

Annars händer det inte mycket här. Går hemma med min skrikiga lilla son...

Nu vankas det kvällsmat. Lasagnette

• Missvampiria

Vi brukar också lämna bort Neo ibland utan anledning för att få lite tid tillsammans. Tycker man behöver det och Neo älskar att vara hos mormor och morfar. Dom gillar att ha honom också så ibland är det dom som erbjuder sig att ta honom nån natt
    Nu blir det ju dock ingen egentid när vi har Tim och lär väl inte bli förrens tidigast till sommaren heller eftersom jag ammar...

Usch denna förbannade snö! Hatar vintern i vanliga fall och inte blir det bättre när det är sånt här väder. Fick iallafall ett rejält träningspass med snöskyffeln imorse. Fast det kan behövas med mina extrakilon efter graviditeten

• Missvampiria

Ohh förlossningsprat

Neo: Mådde kanonbra under graviditeten, endast lite trötthet i början.
    Han är född på BF+7. Räknar man från första värken så tog förlossningen drygt 39 timmar, fast jag hade väl "bara" onda värkar i ca 24 timmar. Låg inne på förlossningen i 14 timmar. Använde endast lustgas och akupunktur. Födde i gynställning. Fick sy lite invändiga rispor.
    Låg kvar på BB 3,5 dygn pga att han inte ville amma ordentligt och fick lågt blodsocker så vi fick ge tillmatning...

3775 gram och 51 cm lång

Tim: Var väldigt trött genom hela graviditeten och mådde denna gång lite illa första veckorna, men aldrig så jag behövde spy.
    Föddes på BF+9. Gick med förvärkar ca 13 timmar, lyckades sen sova och vaknade av riktiga värkar igen tidig morgon. Kom in till förlossningen vid lunch och Tim föddes sen 03,50. Denna gång var vi på förlossningen i 16 timmar. Fick lustgas och EDA plus att jag duschade en stund. Födde liggandes på sidan med ena benet i benstöd. Sprack i mellangården och fick sy en del där.
    Fick stanna på BB drygt 1 dygn då han hade bajsat i fostervattnet, annars hade vi åkt hem så fort som möjligt.

4100 gram och 50 cm lång

Båda barnen är födda i vidöppet läge, dvs dom kom med ansiktet först istället för toppen på huvudet...
    Tycker inte det har gjort ont att sy alls.
    Efter första förlossningen hade jag ordentligt ont i flera veckor efteråt, kändes som jag gick runt med en boll mellan benen. Efter andra förlossningen mådde jag kanonbra och har inte haft särskilt ont alls

• Missvampiria

Hanna- Hoppas Gustav blir bättre snart!

Vi har också varit på läkarbesök på BVC idag, 1 månadskontrollen... Tim har bara gått upp 45 gram på en vecka och han har gått upp dåligt i vikt innan också så vi ska väga igen nästa vecka och har han inte gått upp mer i vikt då så får jag nog börja ge ersättning utöver amningen, verkar inte som han får i sig tillräckligt, kan va därför han är så skrikig om dagarna också... Så här blir det nog inte amning så länge. Men jag har tänkt försöka fram till sommaren iallafall och komplimentera med ersättning.
    Neo fick vi aldrig igång amningen med så han är uppfödd på ersättning...

• Missvampiria
    Pia J skrev 2010-02-14 18:00:18 följande:
    Glaaaaad Alla hjäääärtans på er!! Här har det varit fullt ös i helgen. Igår fick jag dagen för mig själv hemma för plugg,plugg och mer plugg. Ronja ville sova hos mormor och morfar...eller om det var de som ville att hon skulle sova över ...hihi! Nina hade med sig en kompis hem på övernattning. Så igår kväll hade vi pizza mys med melodifestival.Idag har vi ätit våfflor, det var mumma!!Jag och barnen bakade även negerbollar förut.....Ronjas såg dock ut som kattskitar i kattsand, hahaha! varierande storlekar och former alltså..Imorrn så bär det av till MVC!!
    Tack detsamma {#lang_emotions_heart}

Åhh är det första gången för hjärtljud och magmätning? Så spännande!
  • Missvampiria

Åhh jösses vad ni skriver. Var inte inne på fl igår och fick nu läsa igenom 12 sidor för att komma ifatt! {#lang_emotions_tongue_out}

Börjar med att välkomna Sommarblomman till tråden

Idag är det underbart väder ute! Gick en promenad ner till Netto förut, sen passade jag på att leka isbrytare på garageuppfarten när jag kom hem så nu kan jag se lite asfalt! Wohoo, det var inte igår!
    Det är så härligt när det börjar smälta lite ute, hörde hur det droppade överallt från huset förut Solen värmer verkligen supermycket ute nu! Vi hade +9 grader på inglasade altanen förut när solen låg på så nu dröjer det inte så jättelänge till vi kan börja sitta där!

På fredag fyller pappa 50 år så då blir det storkalas! Annars är helgen lugn, precis som mina vardagar. Blir inte så mycket gjort med en liten bebis hemma

• Missvampiria

Pia- vindruvor hade jag också dille på när jag var gravid

• Missvampiria

Säger som Pia, jag vill också se Shutter Island och Alice i underlandet. Älskar Tim Burtons filmer!

Svenskar är ju helt klart bäst i världen på att göra polisfilmer! Wallander har jag aldrig fastnat för men älskar därimot Beck, Falk och Irene Huss filmerna!

Är så gräsligt trött på snön nu! Var ute igår i mildvädret och skottade fram både plattgången och hela asfalterade garegeuppfarten och vad fick jag för det? Jo MERA snö! Jag gillar inte vintern i vanliga fall och inte blir det bättre av den här vintern... Vet inte var jag ska göra av all snö längre. Men pratade med grannen förut och han skulle låna hem sin sons traktor imorgon och hjälpa oss grannar runt i kring att skyffla bort lite snö, så gulligt av honom!

Svar på tråden ***Hallsberg***