Inlägg från: Missvampiria |Visa alla inlägg
  • Missvampiria

***Hallsberg***

Jag kör rakmaskinen på både Neo och Jonas, bra sätt att spara in lite pengar på

Vi har också haft tur med sovande barn på nätterna *peppar peppar ta i trä*. Neo slutade äta på natten när han var 3 månader. Tim vaknar fortfarande 1 gång på natten och äter, men annars sover han typ från 19 till 7-8

~Neo 16/1-07 och Tim 4/1-10~
  • Missvampiria

Välkommen sockerråtta!
    Jag bor också i vattentornsområdet, närmare bestämt Bäckatorp i hus med min sambo och våra två pojkar födda jan-07 och jan-10.

Idag önskar Neo åka till Marieberg så det blir nog en sväng dit. ska kolla efter nån snygg tavla till köket

Imorgon ska vi försöka skaffa barnvakt för att åka in på bio och se Alice i Underlandet! Vi firar nämligen 8 år tillsammans på måndag

• Missvampiria

Pia: Ja Johnny Depp är aldrig fel och Tim Burtons filmer brukar ju vara jäkligt bra! Har sett fram emot den här filmen LÄNGE!

Tina: Eva (Jonas mamma) är riktigt gullig faktiskt
    Blev en del shoppat idag faktiskt. Hittade supercoola jeans till Neo på Cubus. Byxor, munkjacka och pyjamas till Tim. 2 par basketkängor till Jonas och 3 tavlor till köket.

• Missvampiria

Har detta varit en morgon då alla barn sovit dåligt eller? Vaknade kl 5,50 imorse av att Neo satt och ropade på mig i sin säng. Dessbättre lyckades jag få honom att somna iallafall 1 timme till i våran säng sen...

Nu inväntar vi barnvakten sen ska vi iväg till stan och se Alice i Underlandet Ska bli supermysigt!

• Missvampiria
    MinGu skrev 2010-03-10 09:07:46 följande:
    Hej Hopp!Här snorar vi vidare... Jag påskpyntar nästan ingenting, påskris på sin höjd och kanske en tupp eller två.I dag ska Ingrid till tandläkaren, andra gången, det blir spännande att se hur det går. Vi har tränat på att räkna tänder och gapa men jag tvivlar på att hon kommer att gapa lika villigt när det är "på riktigt..."I övrigt håller vi oss rätt lugna, Lilla G är fortfarande rätt risig, långdraget skit det här...
    Hoppas Gustav kryar på sig snart!

Visst ska barnen till tandläkaren igen när dom är 3 år? Neo har inte fått nån kallelse än... Men iofs så glömde dom kalla honom när han var 2 år också så då fick jag själv säga till, blir väl så nu också kanske..?
  • Missvampiria

Neo går hos tandläkaren hos Thea, vet inte vad dom har för undersökningsåldrar...
    Kul att Ingrid var så duktig

• Missvampiria

Sockerråtta: Bäckatorp ligger typ längst upp på Esplanaden, bortanför Torngatan.
    En kompis till mig har en City Cross och den är så oerhört mjuk och enkel att köra så där har ni gjort ett bra val tycker jag
    Jo vi var och såg Alice i Underlandet, jag tyckte den var helt underbar! Otroligt snygg film om inte annat.

Tillbaka till kristendomen:
    Neo är inte döpt och vi kommer inte döpa Tim heller. Vill dom döpa sig och konfirmera sig i framtiden så är det helt okej för mig, men då har dom fått göra det valet själva.
    När vi gifter oss blir det borgligt på grund av kärlek och av "praktiska" juridiska själ.
    Skulle kännas pinsamt att står i kyrkan och lova saker som vi inte tror på...
    Den enda högtid vi firar är julafton och det gör vi för att träffa släkten, äta god mat och ge barnen julklappar.
    Som tidigare nämnts så har alla rätt till sin åsikt, men såhär se jag på saken.

Usch för snön som kom inatt, men nu verkar solen titta fram så jag hoppas den smälter bort lika fort igen
    Helgen ser lugn ut för vår del. Blir ev. en tripp till Lek och Buslandet, men det är inget bestämt än.

Igårkväll var jag på underklädesparty. Jäklar vad lärorikt det var vill jag lova. Man fick hjälp att prova ut rätt storlek på BH och jag fick vet att jag har gått runt med en kupa som är 3 storlekar för liten i 10 år, hahaha. Enligt min nya kupstorlek så har jag nu riktiga bomber

• Missvampiria
    planerat09 skrev 2010-03-12 08:44:09 följande:
    Missvampiria- Vad var det för underklädesparty? Låter intressant. Själv köper jag numera mina bh:ar på Triumph butikerna. Första gången jag gick in där och skulle köpa en bh så fick man super bra service av dom som jobbade där. Visade sig att jag också gått med alldeles för liten bh. Tänkte jag skulle testa att ta samma storlek på en bh på tex hm och jämföra för skoj skull. Det är samma här när expediten talade om vilken stl jag hade så trodde jag att jag hörde fel kollade på stl lappen för säkerhetsskull och jag skrek rakt ut. Här snackar vi Dolly Parton *10 haha!! Fattar ju att de måste ha en helt annan stl grad på sina underkläder. Men skönare underkläder är svårt att hitta. Sitter som gjutet!
    Pxc heter det.

I vanliga butiker finns det ju oftast bara storleker upp till D och det räckte inte till mig på långa vägar, så det blir väl specielbutiker om man ska köpa BH:ar i fortsättningen...
  • Missvampiria
    MinGu skrev 2010-03-12 08:57:06 följande:
    Den där B...honom ska jag ta i örat vid tillfälle... Närå, jag klarar minsann också att skotta tak, om jag måste och vill, men jag gör det helst inte eftersom jag är galet höjdrädd. Jag skulle dock göra det OM jag var tvungen men det är jag inte, min man är ju för sjutton proffs på höghöjdsarbeten, inklusive takskottning... TUR för mig Vad fa-n MissV, jag ska nog också gå på ett sån´t party, verkar billigare än att göra en bröstförstoring på kirurgisk väg (OJ, jag skojade lite igen, jag är rätt nöjd med mina tuttar, de är skitsnygga... )
    Haha så knasig du är Hanna Dom hade faktiskt push-up BHs som utförde mirakel så det är iallafall billigare än en op, men dom passade absolut inte på mig, mina boobs ville bara rymma ur dom... Typiskt...
  • Missvampiria
    MinGu skrev 2010-03-12 09:04:11 följande:
    Jag behöver ingen mirakel-BH, mina tuttar ÄR mirakel...
    Ja men då så
Svar på tråden ***Hallsberg***