Oj, här frodas okunskapen hör jag. I trådstarten står det ju "ta hand om en häst". Har ni inte en susning om vad det innebär? Skulle tro att vi snackar saker som att ta sig till stallet (sker ofta på cykel), mocka varje dag, bära tunga halm- och höbalar, köra in hö på loftet, hämta hästen i en hage som ligger en bit från stallet (kanske är den dessutom stor och hästen befinner sig ofta längst bort), åka och köpa foder och släpa på tunga fodersäckar osv., osv.
Håller förstås med om att man ska ta det lugnt med en häst om man väger typ över 90 kg, men de första månaderna kan hon ju lägga in mkt tömkörning, frilongering eller vanlig longering, gå ut och gå med hästen, skritta ut osv. Efter det lär hon ha gått ner en del i vikt ...
Och som några påpekade: vi vet inte om TS väger FÖR mkt för att rida och vi vet inte hur stark hon är i kroppen. Taskigt o bara förutsätta att hon vill pina ett djur ... Prata om att dra förhastade slutsatsen innan man vet fakta!
Och rörande frågan: Jag vet att jag sett ridbyxor i stl. 48, men minns tyvärr inte var. Försök leta efter beskrivningar som "superstretchig". Ju stretchigare, desto större chans att de passar. Jag har sett rätt tjocka människor i de stall där jag varit (utmärkta ryttare för övrigt) och de har ju hittat sina ridbyxor nånstans, så visst finns det.