• Marie Marie

Sparkad pga fel mössa?!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6474543.ab

Har det inte gått lite för långt? Vad man gör på fritiden ska väl inte ha SÅ stor betydelse eller är det bara helgon som varken röker, dricker, svär eller har kläder som kan uppfattas som stötande för någon, och som lever i celibat, som kan jobba om förskollärare nu?
    På den där artikeln så låter det ju som att chefen lika gärna kan ringa upp och säga att "Hörredu, jag hörde dig svära inne på ICA igår och det är ju oförenligt med vår verksamhet, tack och hej".

Ni som har barn på försklan, skulle ni ha problem med att en av pedagogerna haft tex en sådan mössa på sig? (självklart inte på förskolan.. här pratar vi om en bild på en privat fb-sida)
  • Svar på tråden Sparkad pga fel mössa?!
  • Familjetrollet

helt sjukt!hoppas killen överklagar/stämmer chefen
    vad folk gör på sin fritid ska chefen fullständigt skita i!
    då borde de sparka de kvinliga anställda som visar halva tuttarna på Fb,det måste ju vara osmakligt på vissa jobb,eller?

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • M Y L F
    Pallas skrev 2010-01-23 16:20:34 följande:
    Det är tur att det inte spelar någon roll att jag har en kuk på min avatar för mitt kukjobb.
    Sålänge man inte har kläderna på sig på sitt jobb utan på sin fritid så förstår inte jag problemet. Sedan har jag inte ont utav kukar och fittor och det provocerar mig inte det minsta. Man får ha på sig precis vad man vill på sin fritid.
  • Marie Marie

Jag undrar ju lite hur man känner sig som förälder när man ser till att någon som jobbat i 16 år (och skött sig väldigt bra) får sparken pga den mössan..(om det var pga dom han fick sparken och inte enbart chefens åsikt..)

• Guldrosen
    ankling skrev 2010-01-23 15:31:43 följande:
    Men att dra parallellen pedofil, utifrån den mössan i ett privat sammanhang?Nä, jag tycker att det är oerhört långsökt, och att bollen definitivt inte ligger hos killen.Möjligen om han hade haft på sig den på dagis. Men i ett privat sammanhang?
    Jag har inte dragit några paralleller jag svara bara på ett inlägg där någon undrade hur föräldra respektive arbetsgivare resonerad. Jag svarade då bara på hur jag tror att de resonerade utan att har studerat psykologi eller beteendevetenskap.

Bollen ligger hos killen tycker jag. Snacka om att "kasta apan" på andra bara för att man inte tänkte sig för.
    Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
  • Savant
    ankling skrev 2010-01-23 15:46:42 följande:
    Får fsk-fröken ha silikonbröst för dig?
    Av vilket skäl har hon det osv. Psykisk ostabil med dålig självkänsla? Usch nej !
    Nä, men det handlar om att vara representativ som jag sa.. hålla hemligt med sånt som ska hållas hemligt.

Men som sagt, farbrorn har nog inte hävt ur sig anledningen till att han fått sparken. Även om det beror på "mössan" så är det ju för att majoriteten som har sina barn där känner sig obekväm med honom. Då kan han ju inte vara kvar.. enkelt.
  • Guldrosen
    Pallas skrev 2010-01-23 15:32:35 följande:
    Tja, tror man inte att ett förskolebyte pga förälderns moralpanik påverkar barnet, så visst.
    Jag tror inte heller på ett förskolebyte om man redan har sina barn där. Jag tänker som dem som ska välja förskola till sina barn. Då kanske man inte väljer en förskola där personalen har figurerat i oseriösa sammanhang.
    Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
  • Vifsla

Snart kan man inte ens knulla i sitt eget sovrum så grannarna hör, sånt kan ju sprida sej...
    Fan vad töntigt!
    Och vad är det för föräldrar som klagar på saker som en mössa?
    Tidningarna är fulla med fissu, papper och pippi men sånt spelar ingen roll men om den stenhårt tatuerade barnskötaren har en mössa då går världen under.
    Så länge man sköter sitt jobb så ska väl arbetsgivaren skita fullkomligt i vad man gör på fritiden.

För om jag petar mej i näsan och det inte är förenligt med verksamheten då får jag sparken. Då får man ju leva och andas företaget man jobbar åt all sin tid.
    Snacka om att det är arbetsgivarens marknad.

• FH Mamma

Jag förstår inte varför chefen fick för sig att kolla upp honom på facebook.

Jag skulle inte vilja kolla upp min sons förskolelärare på facebook för det dom gör på sin fritid ska ju inte påverka deras jobb.

Påverkar det inte deras jobb = jag bryr mig inte.

• Savant
    FH Mamma skrev 2010-01-23 17:39:19 följande:
    Jag förstår inte varför chefen fick för sig att kolla upp honom på facebook. Jag skulle inte vilja kolla upp min sons förskolelärare på facebook för det dom gör på sin fritid ska ju inte påverka deras jobb. Påverkar det inte deras jobb = jag bryr mig inte.
    touché.. skumt ere.
Svar på tråden Sparkad pga fel mössa?!