Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

BF Oktober

IdaVi skrev 2010-06-10 13:22:28 följande:
    3Busfrön: Tack
    Oj, vad billigt! Är de bra? Har aldrig testat Huggies. Köpte däremot Coops eget märke med easy up-blöjor till Ida och de sitter riktigt dålig på henne. Hon är nog för smal för dom, för bajset harmnar utanför och blöjorna åker ner
    De är helt ok. Har inte testat dem på en nyfödd, men hade dem med dottern när hon var runt 6 mån.
    Vi köpte inga andra upandgo till J än libero eller pampers, oftast liberos tyckte att de satt bäst.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • 2små2stora
    Åttan skrev 2010-06-10 13:31:20 följande:
    Lämnar tråden
    Nejmen varför då?
  • 2små2stora
    Åttan skrev 2010-06-10 13:43:57 följande:
    känner inte att jag får nå utbyte av tråden.. känner mig rätt så osynlig här inne..
    OK, vad tråkigt att du känner så.
  • 2små2stora

Jag har inte fotat min mage en enda gång denna graviditet men med 3:an fotade jag magen massor. Kanske ska ta och göra det.
    än så länge så har jag bara handlat till lilleman på rean, hittade en ny duo vagn från brio för 4500kr, babyskydd med bas för 999kr, har köpt lite kläder på rea också 

• 2små2stora
    Åttan skrev 2010-06-10 20:27:24 följande:
    tycker jag att du ska göra.. fota magen..
    Ska göra det vid tillfälle
  • 2små2stora
    IdaVi skrev 2010-07-19 14:02:22 följande:
    Vad lugnt det är i tråden. Är alla bortresta?

Var hos Bm idag, för första gången sen inskrivningen. Allt såg bra ut så det känns ju skön.

Mamsaa: Tyvärr lite långt ifrån där jag bor
    Vad skönt att allt såg bra ut. Jag ska på nästa besök den 10/8 är då i v.32. Min bebis är lite liten så det blir en massa extra kontroller för mig. 
  • 2små2stora
    Mamsaa skrev 2010-07-19 23:40:50 följande:
    Varit på tillväxt ultra ljud idag, min bebbe vägde ca. 1200gram :) stora bebben nu ju! Jag är i vecka 29..

Har era bebisar vänt sig neråt ännu?
    Hon som gjorde ultra ljud på mig idag skrämde ju skiten ur mig, bara för min låg i säte.. så började hon prata om kejsarsnitt och vändning... inget jag vill göra minsann!!
    De är först runt v. 32 som de ska lägga sig med huvudet ned.

Min låg i säte ena dagen och vid kontroll hos BM nästa dag så låg han med huvudet nedåt.  Nu vet jag inte riktigt hur han ligger.
  • 2små2stora
    IdaVi skrev 2010-07-20 09:30:39 följande:
    3Busfrön: Vad bra att de kollar bebben lite extra. Följer h*n sin egen kurva på något sett eller? Kan man göra något åt att de är för små? Typ äta mer pizza?!

Hos oss har de börjat med nya rutiner och tar inte Hb varje gång. Men sist hade jag bra blodvärden hela tiden men det hjälpte ju inte när jag efter förlossningen fick 77 i Hb efter blodförlusten. Hoppas slippa det den här gången. Har beställt en snabb och relativt smärtfri förlossning nämligen!

Själv är jag född sätes. Fattar inte hur mamma klarade av det?! Usch!

Ska försöka jobba på lite. Bara några dagar kvar innan nästa ledighet. Gäller att dra ut på sommaren ordentligt.

Ha en bra dag!
    Han verkar följa kurvan på -22% Det verkar inte fungera med socker i alla fall. Här tar de inte heller HB varje gång utan bara varannan så  mitt HB hade sjunkit från135-113 nu så det blev att börja knapra järntabletter. Äter mer piller än mat känns det som Bricanyl för att stoppa sammandragningarna. Alvedon och postafen mot biverkningarna av bricanylen. Och så då järntabletter och toppar det hela med Link för halsbränna
  • 2små2stora
    IdaVi skrev 2010-07-20 10:51:04 följande:
    3Busfrön: Oj, vad mycket mediciner! Har du haft det så under de tidigare graviditeterna också?

Kollar in syskonvagnar på nätet nu. Nån som har några bra tips på modeller? Tror vi ska köpa en begagnad...
    Jag har inte mått lika dåligt av bricanylen de andra gångerna. Så de dagar jag inte behöver ta bricanyl så behöver jag inte alvedon eller postafen heller.

Många gillar babytravelvagnarna. 
  • 2små2stora
    IdaVi skrev 2010-07-23 09:41:25 följande:
    3Bus: Besvärligt för dig!!

chriss: Vi är faktiskt lite inne på att köpa en Babytravel. Ida kommer ju vara exakt 2 år när syskonet kommer.
    Har hört flera som är nöjda med dom. Har surfat runt lite och kollat på Blocket. Har snart ett färdigbyggt garage och då slår vi till. Blir trångt med 4 vagnar i huset annars

Har fått åderbråck i underlivet. Inget roligt alls! Tidigare hade jag "bara" svullet blygdben på höger sida, förmodligen pga foglossningen. Men nu har även högra blygdläppen svullnat upp. Ser inte klokt ut och känns inte skönt alls. Skit!

Nån mer som råkat ut för det? Första gången för mig...
    Det lät inte alls skönt. Det har jag klarat mig ifrån.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med syskonvagn. J kommer att vara nästan 3.5 år när bebisen kommer så jag hoppas att hon klarar sig med ståbräda. Men samtidigt så är hon sjuk väldigt ofta och då kanske hon behöver åka vagn.  
Svar på tråden BF Oktober