Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

BF Oktober

Mamma till W skrev 2010-05-19 21:21:58 följande:
    haha, ja då lär vi ut och leta i helgen då! Tack för tipset! Jag som vill skjuta upp allt i sista sekund! =)
    Det var så lite Har haft tur och inte behövt beställa någon vagn utan de har alltid funnits hemma.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2små2stora
    Familjen Rockström skrev 2010-05-20 07:21:09 följande:
    hej alla. jag var på UL i tisdags och fick reda på att det är en flicka till i magen. jag kan inte låta bli att vara besviken. men samtidigt så är jag så ledsen att kan känner så. jag hoppades så mycket på en liten pojke :( fy vad jag känner mig som en dålig människa för att jag känner såhär! jag borde ju bara vara glad att barnet är friskt och att allt såg bra ut inte vad det är för kön. är det någon som har något bra råd till mig?
    Tilllåt dig att sörja den pojke du önskade dig ett litet tag. Sedan kommer du att kunna glädja dig åt din lilla flicka.
  • 2små2stora

Vi hoppas på en liten flicka till. Så vi kommer att göra ett köns-UL för att få veta i tid innan. Då har vi båda tid till att bearbeta och sedan kunna glädja oss åt gossen om det skulle vara så. Vi har 2 pojkar och 1 flicka.

• 2små2stora
    Mamma till W skrev 2010-05-24 17:07:07 följande:
    Ni som har ont i nedre delen av magen... Kan det inte vara sammandragningar då? De ska ju börja ungefär nu för att förbereda livmodern på arbetet som kommer i höst, dvs förlossningen...
    Sammandragningar som kommer nu ska inte göra ont.
  • 2små2stora
    Mamma till W skrev 2010-05-24 17:17:43 följande:
    nej det vet jag med... men tänkte bara att det kanske kan vara...
    Jag har haft sammandragningar i några veckor nu och de gör inte bara ont nere i magen, däremot så kan jag få väldigt ont av foglossningen och inte bara i fogarna utan även längre in. Det är mycket ligament som tänjs ut nu också.
  • 2små2stora
    misa85 skrev 2010-05-24 19:35:53 följande:
    Är det sammandragningar när magen blir helt hård en sväng för att sen slappna av igen? Jag tror att jag vet att det inte är nissarna iaf för dem har jag kännt nu många gånger, det är mer buffar och sparkar jag får av dem.
    Ja det är sammandragningar
  • 2små2stora
    misa85 skrev 2010-05-24 19:48:21 följande:
    Ok. Nu är ju ja rätt puckad på denna fronten då jag inte kan ett smatt, vad innebär det? Är det vanligt nu och kan man hindra dem? :)
    Att magen bara blir hård lite då och då är ingen fara, det är normalt.

När de börjar göra ont eller blir regelbundet så kan det var farligt. Det som kan lindra är ett varmt bad och vila.
  • 2små2stora
    misa85 skrev 2010-05-24 20:16:54 följande:
    Ok tack. det håller ju inte på länge heller och är gör inte ont, mest obehagligt.
    Mina har tyvärr redan börjat kännas ordentligt
  • 2små2stora
    Mamma till W skrev 2010-05-24 21:28:03 följande:
    *Jag har inga sammandragningar! =) Däremot en halsbränna from hell och jobbig foglossning!
    Ingen halsbränna men sammandragningar och foglossning i en fin kombination.
Svar på tråden BF Oktober