Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

BF Oktober

Monki skrev 2010-02-16 09:47:30 följande:
    Vad är det? Försökte finna information, men det stod inget om dom där.
    Det är antropsofiska preparat mot illamående gjort på örter.

Här finns info om nausyn www.weleda.co.nz/Product_Display_29.aspx&pageId=0&ProductId=3434
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2små2stora
    unwritten skrev 2010-02-16 12:15:49 följande:
    Hejsan, en till som gärna hoppas in här. Har också bf i oktober. är i v9 nu och mår så grymt illa varje dag, har varken lust eller ork att göra någonting. Hur mår ni?
    Trött och har ingen ork, men har fått lite gjort här hemma genom att bli sur och arg på chefen.
  • 2små2stora
    Lollinona skrev 2010-02-17 16:31:44 följande:
    Hej! Testade positivt i morse och kan knappt tro att det är sant! =) Känner knappt några grav-symtom öht. Funderar på om testet ljuger för mig. :O Men om det talar sanning, vilket jag innerligt hoppas så har jag BF 25 okt, och det är första barnet. Bor i Gbg för tillfället men flyttar till Falköping om en månad.  Har alla andra BF i början av oktober eller finns det fler med ungefär samma datum som jag? :)  Vad många smålänningar det var här förresten, ingen som bor i Gbg, Fkp-ings trakten? :)
    Jag bor 1 tim från Stockholm Jag har BF 20101010
  • 2små2stora
    Lollinona skrev 2010-02-18 00:04:13 följande:
    Väster ut, bor utanför Strängnäs, men jobbar i Stockholm.

Nu sks jag snart gå och sova, killarna är i skolan, lilltjejen på dagis och hunden har fått en promenad så nu blir det lite att äta och sedan sova så att jag orkar jobba i natt.
  • 2små2stora

Är det någon mer som tycker att orken/kondisen försvann när plusset kom?

• 2små2stora
    Ella1986 skrev 2010-02-21 17:26:14 följande:
    Hej tjejer! Har en fråga till er som jag bara måste få svar på innan jag blir tokig!  Var ute och åkte längdskidor i dag. Föll på rumpan fyra-fem gånger innan jag gav upp och gick sista biten hem. Är det farligt att ramla på rumpan när man är gravid? Kan risken för missfall öka? Jag är i vecka 7+6, ska tilläggas.  /Ella
    Nej det är inte farligt att ramla, bebisen ligger väldigt skyddad där inne.
  • 2små2stora
    LurvensFrö skrev 2010-02-21 21:27:01 följande:
    ja grymnt och inte blir det bättre, här sitter man i v 9 helt utmattat. Sambin tvinga ut mig på en promenad, vilket var skönt ändå efter att bara legat på soffan och slumrat hela dagen. Och när vi kom hem gjorde sambon honongmelon shake, =P
    Jag blir helt slut efter bara en 3km runda inte blir det bättre av att jag släpar antingen på barnvagn eller pulka. Blir inga 5km promenader närmaste tiden i alla fall.
  • 2små2stora

Vad tråkigt för er som har fått dåliga reaktioner på beskedet att ni är gravida.

Här har vi bara fått positiva svar trots att det är nr 4 och vi har strul med  2 av de barn vi redan har.

• 2små2stora
    Jamtland4ever skrev 2010-02-24 09:46:36 följande:
    Det var verkligen inte meningen att det skulle bli negativ känsla i tråden ville bara prata av mig lite då ingen vet att jag är gravid förutom här inne och mina svärföräldar.
    Det är inte bara solsken att vara gravid vänta bara tills efter sommaren då kommer det bara att vara klagande här

jag ska snart försöka ta mig ut i solen på en promenad.
  • 2små2stora
    Edda2 skrev 2010-02-28 17:02:04 följande:
    Någon som upplever att urinen luktar sött? Har märkt detta den senaste tiden inget jag kommer ihåg från förr.
    Det låter som om du läcker socker i urinen.
Svar på tråden BF Oktober