• Hemi21

BF Oktober

Mamma till W skrev 2010-05-02 18:35:36 följande:
    Slappna av. Det är ofarligt om det är brunt! Då är det gammalt blod. Jag blödde mycket i vecka 4-8 och sen i vecka 14... inkl. bruna flytningar, men mitt liv lever! Så slappna av!
    Okej, tack.. jag tror det beror på att vi hade sex igår, (kanske?) Man blöder väl mycket lättare ifrån slemhinnor och sådant?

Ska på UL på tisdag så då får jag ju det bekräftat på att allt är ok. :)
  • Hemi21

Ska på UL idag :) Blir mitt fjärde men det är lika kul endå :)
    Jag och sambon satt i soffan och bebisen sparkade jättemycket så
    då bad jag sambon lägga handen på magen och han kände sparkarna :)
    Trodde inte att man skulle kunna känna såhär tidigt :)

• Hemi21

Idag är 50% gjort av graviditeten, shit vad tiden går fort!

• Hemi21

Vaknar på nätterna nu för bebisen lever rövare, hur ska det då bli längre fram? Hehe, så häftigt när man sitter i soffan och ser hur det helt plötsligt bullar ut på magen, en spark :)

• Hemi21
    Mamma till W skrev 2010-05-19 19:48:52 följande:
    Går in i vecka 22 imorgon! Så roligt att det "bara" är 18 veckor kvar.. haha.. Eller är ju egentligen 19, men ni fattar! =) Nu kan man ju nästan börja räkna ner!
    Ja, det är helt sjukt vad tiden går fort. Då är du nästan en hel vecka före mig, känner du bebisen något? Jag känner min varje dag mer eller mindre. Köpt något än?
  • Hemi21
    Mamma till W skrev 2010-05-19 20:05:06 följande:
    Ja det sparkar och buffar hela tiden... går även att känna utanpå! Så det känns fantastiskt! Nu önskar jag bara att Daniel ska få känna! han har inte tålamod att vänta på att det börjar röra på sig för så fort man lägger handen på så blir det ju självklart lugnt där inne! Nej vi har inte köpt en enda sak ännu! Hela vår budget har gått till vårt bröllop som gick av stapeln i lördags! så nu är det dags att fokusera på bebisen! =)
    Okej, vad roligt med bröllop! Blev dagen fin? Klart den blev, men du förstår vad jag menar, blev den som planerat? Jag har handlat lite grann bara, men har beställt vagn som ska hämtas i slutet av juni. Många utgifter blir det..
  • Hemi21
    Längta skrev 2010-05-19 20:36:20 följande:
    Tänk att det finns de som tycker att tiden går snabbt. i min värld går den lååååååååååångsamt! :(  Går in i v 18 imorgon...
    ja visst går tiden långsamt om man tänker frammåt, men vill bara att bebis ska vara här NU. men tänker man tillbaka så känns det som om det var igår jag höll stickan i handen med plusset på.. :)
  • Hemi21

Var hos BM idag och fick lyssna på hjärtljuden 150 slag/min.

• Hemi21
    IdaVi skrev 2010-05-20 16:14:19 följande:
    Soffi: Sen kan man skylla på amningen! Hemi: Vad mysigt! Idas hjärtslag låg runt 150 slag och uppåt minns jag. Så häftigt att höra första gången, som en galopperande häst! Har fått remiss till sjukgymnast nu och ska få ett rörelseschema för foglossningen. Och i augusti får jag börja på vattengympa, blir skönt!
    Jag har oxå börjat med vattengympa, kan inte göra så mycket annat för foglossningens skull. :)
  • Hemi21
    Soffi83 skrev 2010-05-20 16:18:52 följande:
    Lena74...Verkar som man har ett tag på sig att skylla på saker hihiHemi...Så kul, hoppas jag med får göra det nästa vecka hos BM. I Lenas fall verkar det ju stämma att det blir en tjej om det är över 140 slag/min
    Ja, dem säger ju att snabba hjärtljud ska vara en tjej, men en jobbarkompis till mig hennes hjärtljud låg på 160 och det blev en kille :)
  • Hemi21

Fick besked från försäkringskassan idag, jag får full HP, så skönt, går hem 6 augusti.. inte långt kvar :)

• Hemi21
    2små2stora skrev 2010-06-08 14:53:51 följande:
    Härligt

Jag har inte sökt HP än får mina papper nästa veckan. Nu är jag sjukskriven 50% och lär nog bli det på 100% på måndag.
    De har blivit svåra med att få att godkänna HP för oss neo-sköterskor för vi gör inga tunga lyft. Att vi får springa som tokar och att magen är ivägen och gör det mycket svårt att arbeta i kuvösen bryr de sig inte om.
    ¨Ne jag har hört att det är väldigt svårt att få HP över huvudtaget så jag är glad, håller tummarna för dig.. Varför är du sjukskriven nu? Foglossning?
  • Hemi21

Jag äter massa jordgubbar, nästan varje dag.. men jag har inte läst någonstans att det ska vara farligt när man är gravid..

• Hemi21

Läste lite på livsmedelsverket nu och dom rekomenderar jordgubbar för järnets skull, så jag tror inte det är farligt.

• Hemi21
    2små2stora skrev 2010-06-08 18:42:34 följande:
    Prematura sammandragningar och foglossning.
    Jaha, okej. Inte kul, har själv foglossning och ischias. Är permatura sammandragningar farligt? Kan det sätta igång förlossningen om du inte tar det lugnt?
    Jag har sammandragningar ibland, men det är väl ok om man bara har det ibland eller borde jag prata med min bm om det?
Svar på tråden BF Oktober