Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Barn i mars 2008 - 9

Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-29 09:35:18 följande:
    Jag och min sambo firar 9 år på onsdag. Det ska vi fira med en kryssning den 13 februari tillsammans med min bästa kompis och hennes man.Vi var ju ute för två veckor sen och åt mat och gick på bio, det var vårat sätt att fira på tu man hand och så blir det denna kryssning med dem
    Vad kul!!

Jag har aldrig varit på nån kryssning, får jag kanske ordna till nästa bröllopsdag. (Ja, jag kan stava till bröllop, var bara lite stressad igår )

Vi ska checka in vid 15, gå en sväng på stan, duscha och basta i relaxen, äta middag på restaurang vid 18 och sen parta loss hela natten. Sovmorgon och hotellfrukost, kan det bli bättre!?
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • LitenBlomma
    Safa skrev 2010-01-27 21:29:03 följande:
    Hej på er, hoppas allt är bra med er alla!Här kommer en bild på Ida som fyller 2 år den 26/2, tänk att två år har gått... Här är en bild från nyårsafton på Kanarieöarna. Kram på er!
    Så söt!

Nu är det inga bebisbilder längre här i tråden, alla våra små är helt plötsligt så stora!
  • LitenBlomma
    Bettanspettan skrev 2010-01-27 21:26:29 följande:
    Hej alla. Tack för länken Agamemnon!Ja sitter o surar över att Jocke är fast i snöstorm, 20 mil norr om Bodö och antagligen inte kommer hem förrän lördag (han åkte i söndags kl 11) om jag har tur blir det sent fredag..  Jävla skitväder!! Dessutom jobbar jag helgen, men inte så långa dar.Jag fick provsvar igår och det var inget fel på min sköldkörtel så jag får väl bara skylla på åldern att jag är så trött o "sleten".Oskar har börjat gilla pottan mer o mer, kissade två ggr på den ikväll, men han går naken då, ska testa med kallingar nån dag när jag är ledig. Denna veckan är körig, jobbar 54 h.
    Jäkla snö! {#lang_emotions_yell} Hoppas att han hinner hem till fredag!

Jag lyckades paja vår nya bil igår, hur fan lyckas jag!! {#lang_emotions_cool} Först kom oljelampan upp och jag kunde inte köra iväg, stod i en t-korsning. Stängde av motorn och provade igen, då slocknade den. Var hos tandläkaren, har ett hål, ajjabajja! Sen kom jag inte ens ut från Emmaboda så lyser motor-lampan och ett tutande ljud börjar låta. Jag blev skitskraj och tänkte att nu börjar väl hela bilen att brinna så jag stannade ett par meter in på en 90 väg, precis efter korsningen. Stod med varningsblinkers och försökte att ringa Jimmie men fick bara upptaget hela tiden. Lastbilarna dånade förbi och jag hade lite smått panik
    Jimmie kom och bytte bil med mig sen körde han hem den nya så nu står den här utanför till ingen nytta. Som sagt, hur lyckas jag alltid paja våra bilar??
  • LitenBlomma

Agamemnon: Nej inte än, eller jo, jag har hintat om att jag har en hemlis... Han blev först nervös och trodde att vi skulle bli fler Nejdå, sa jag, nåt roligt är det

• LitenBlomma

Jag slutade att amma i onsdags morse och nu har hon äntligen accepterat flaskan så att hon t.o.m kan somna i min famn när den är slut.
    5 månader klarade jag och det har verkligen varit slitit. Vikten är en del av att jag slutar nu. Väger 4 kg mindre än vad läkaren rekommenderade mig så nu har jag gått ner 10 kg + alla gravkilona.

• LitenBlomma
    Movieprincess skrev 2010-01-29 12:03:51 följande:
    LitenBlomma: typiskt med bilen! Hoppas det är nåt som är lätt/billigt att laga!5 månader är inte illa! Du måste ju tänka på din hälsa också du kan ju inte tyna bort du som var så smal redan innan. Föresten så slutade jag amma LIam vid 5månader för han var mer intresserad av flaskan så det blev bara tvärslut där Schumi: Jobbigt! Hoppas att allt blir som vanligt igen i vardagen. *kram*Idag ringde min bm... tydligen gick glukosbelastningen inte så bra som jag trott jag har aldrig haft höga värden  när jag kollat hos bm så jag fattar inget just nu! Hon sa nåt om att det inte var gravdiabetes men att jag hade låg glukostolerans. Fick en läkartid på spec.mvc och hos en diestist. Hon ringde och väckte mej så jag blev lite ställd och glömde helt av att fråga en massa. Om det nu inte är gravdiabetes varför en tid så snabbt på spec.mvc?
    Jag kommer att sakna det som fasen, det är ju egentligen mysigt att amma. Men nu när hon börjar bli lite rörligare så känner jag mig mest som en matmaskin. Hon bits och bökar vid bröstet, river och nyper mig. Jag försöker bara få det överstökat så hon här nöjd och då är det inte roligt längre. Det plus vikten och att man känner sig låst... ja alla som ammat vet ju hur det är... nån gång slutar man.

Vad märkligt att du ska få en tid så snabbt om det inte är gravdiabetes? Är det på väg att bli det, du kanske låg i gränszonen?
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-01-29 12:26:31 följande:
    Movieprincess: Men oj då! Du kanske ligger på något gränsvärde? När fick du en tid? Förstår att du blev tagen på sängkanten och inte tänkte på vad du skulle fråga. Viktiga saker får man inte berätta för mig/fråga mig innan lunch. LitenBlomma: Missade helt att du hade förstört bilen (hur man nu kan missa ett sånt långt inlägg). Hoppas det inte är motorn. Vi har lämnat in vår nya gamla bil idag så de kan fixa dörren. "Här kommer vi, ny bil med trasig dörr" sa jag när vi kom in. "Vad är det med er och dörrar?" fick jag som reaktion. Hoppas vi kan få rabatt.
    Klart ni borde få "dörrabatt"
  • LitenBlomma
    SchumiFerrari skrev 2010-01-29 12:42:55 följande:
    agamemnon: Jag har ingen att prata med. gnäller av mig till er och till min man. Har svårt för att prata med psykologer/terapeuter. Känns så stressat och forcerat... Jag ska försöka ta mig iväg och köpa godis... Har ingen lust att ta mig ner till bilen och hämta dubbelvagnen men måste nog göra det... Måste bara få på Noa kläder...
    Här får man gnälla så mycket som man behöver! {#lang_emotions_flower} Köp lite godis till mig med, jag verkar inte kunna ta mig nånstans idag Och magen har krånglat i 3 dagar {#lang_emotions_embarassed} så nån bowling verkar det inte heller bli av.
  • LitenBlomma
    Movieprincess skrev 2010-01-29 13:31:35 följande:
    Provar kalsonger på Liam för första gången. Han är jättestolt, det är ju bilar på dom frågade om vi skulle kissa på pottan och det gick han med på...det kom dock inget utan det kom senare på golvet framför tv:n Skam den som ger den som ger sig!
    Haha, buspojk! Trägen vinner
  • LitenBlomma

Jag väger 58kg nu och är 176 cm lång så jag borde vara jättesmal men har nog precis som Agamemnon luft lite här och var.

Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9