Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Trissansökan: Hej, Du får absolut vara ledsen och arg. Jag opererades för 1 månads sen för utomkvedhavandeskap och min äggledare var tvungen att tas bort.Jag var gravid v 7+3, och fick åka in akut då smärtorna var utan dess like....jag visste redan i ambulansen att det var kört....

Jag fick inte prata med läkaren förrän vid lunch dagen efter, det kändes eeextremt jobbigt, kände mig så åtsidosatt och ensam( jag låg själv,d å min pojkvän bor i borås tyvärr..) , jag fattade jusom sagt att jag inte var gravid längre men man vill ju få prata med läkaren.
Dagen efter låg jag mest och grät ensam i sjukhussängen, kände mig bara tom & misslyckad. Längtan efter barn har varit/är stor i många år, så jag kände att allt bara rycktes ifrån mig, från att knappt fattat att jag var gravid till att ligga på operationsbordet.
Vid lunch fick jag äääntligen prata med läkaren, som var dansk, satt jag bara och grät, jag hörde vad han sa men fattade ändå inte. Min enda tanke var att nu är detkört, jag kommer aldrig mer kunna bli gravid...Speciellt när han sa att dom var tvungen att ta bort ena äggledaren

DEt jobbigaste var ju att inte ha min pojkvän hos mig.. jag har varit extremt ledsen och arg, klandrat mig själv pga av gamla misstag som gjort att mina äggledare har haft inflamation..dom första dagarna var hemska, överallt jag tittade & läste var alla gravida. Hade svårt att röra mig oxå plus att jag fick ett blåmärke utan dess like över nedre delen av magen....
Dagarna går, jag mår ok nu, bättre vissa dagar, sämre andra dagar. Jag/vi tar en dag i taget, vi vet ju nu att vi matchar varandra jag och min kille.
Väntar nu på att min mens skall komma igång, har lite stickningar/nyp så den kanske är på gång, jag är bara rädd att jag kommer att få mensvärk from hell (har aldrig haft värk) sen när den väl kommer.
Det läkaren sa till mig (fick ringa efteråt och prata igen) att det var bara att sätta igån på en gång igen så fort mensen kommit. Jag ska producera ägg & hormoner från båda sidor även om den vänstra äggledaren är borttagen tydligen...får inte ihop det men....ja han vet ju vad han pratar om.
Tydligen skriver han upp mig på en lista för provrörsbefruktning om vi inte lyckas bli gravida själva...
JAg hoppas verkligen att jag kan det även om min andra äggledare är lite ärrad efter inflamation, men chansen till att bli gravid finns ju ändå..
Det gäller att tänka positivt...allt kommer at kännas lättare. Det går upp och ner, och det kommer det nog göra ett tag.
Så mina ord till dig är att Var arg o ledsen hur länge du vill, det kommer kännas enklare, jag förstår hur du känner.
Grattis till alla er som lyckats igen efter X , och vi andra vi får inte ge upp

Massa Kramar till er alla.