• Supers

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Supers skrev 2011-09-02 09:43:46 följande:
    Ja jag vet, man blir ju inte äldre direkt. Det är bara o kämpa på,..haha min kille sa i helgen att han kände sig som en sperma donator...men glimten i ögat.
    en dag måste det ju gå vägen... vi får hålla alla tummar & tår :)
    Menade ju yngre..snurrig jag är :P
  • Supers

Grattis Ewaulrica sicken sötnos :) Vi andra håller tummarn och kämpar på, hoppas på att me sen INTE kommer nästa helg : p Ha en underbar söndag kramis

• Supers
    Mamman76 skrev 2011-09-05 16:26:44 följande:
    Hade glad gubbe på CB ältest i helgen och kraftiga äl-känningar inatt!!!!
    Håll tummarna att det var på rätt sida, där det finns en äggledare!!

Håller tummarna :) Jag ska hålla tummarna för mig själv oxå, att mensen inte kommer till helgen :P
  • Supers

Mamman76: Nej jag har inte smygtestat än, ska vänta till efter helgen. En del av mig säger att jag e gravid den andra säger att jag inte är det. När jag vart gravid sist el vad man nu säger så hade jag symptomer tidigt, men det betyder ju inget iofs men man jämför ju lite:/ Har ju en cysta där oxå då det kan ju vara den som spökar, men jag hoppas hoppas :) annars e re ba o köra på nästa gång igen. Ska njuta av en weekend i Sthlm sen hoppas jag att jag får ett plus :D

• Supers
    Mamman76 skrev 2011-09-06 10:46:06 följande:
    Hur länge har ni försökt efter ditt X? Har du båda äggledarna i behåll?
    Jag fick utomkveds i april iår, så vi har försökt i kanske 5 månader....eller de första månaderna har vi kanakse inte tajmat in ägglossning så där 100 % men i alla fall. 
    Jag fick ta bort min högra och har bara kvar min vänstra, den har dom spolat igenom med koksaltslösning, det rann på fint men jag har tydligen lite ärrbildningar i den ska " armen" som fångar ägget, om jag fattade henne rätt. Plus att jag har en blodcysta på samma sida...som kan ställa till problem :/ ska på återbesök om 1 månad just för cystans skull. Hade en när jag fick utomkveds , stor som en tennisboll som sprack i  buken :/ uscha...

Har lite känningar men vågar inte hoppas på att det är gravidkänningar i magen, kan va mens, kan va cystan...inte lätt och veta...
    Hoppas på det bästa :)) 
  • Supers

Mamman76: ja det ska jag oxå göra om det inte funkar nu... Fasiken man får inte tänka så mkt, men det är ju svårt att låta bli.

• Supers
    Mamman76 skrev 2011-09-06 16:07:38 följande:
    Jodå det får manTungan ute Jag tror det är en myt att man inte får tänka på att bli gravid....vet jättemånga som plussat trots MANISolig
    haha ja men dåså då är re ju bara o mani på Tungan ute
  • Supers
    Lemis skrev 2011-09-07 13:09:43 följande:
    idag ringde jag gyn för att få tid till äl-spolning. Jag var skit nervös för att få ett nej och att jag skulle vänta och försöka mer, MEN hon läste min journal lite snabbt och la en bevakning till min doktor/gyn som haft mig efter utomkvedset. Så hon kommer ringa upp eller stämma träff med mig hur vi ska gå vidare. Känns lite bättre, hoppas det inte ta för lång tid bara. nästa månad är det 1 år sedan jag op mig för X, sjukt så snabbt tiden går. känns som om det var för några veckor sen bara. Men jag antar att all väntan på äl och BIm gör att tiden går snabbt. 

Vad bra :) Hoppas du får göra det snart.
    Ja känns som bara går o räknar dagar hit & dit, ÄL , Bim osv :P Men skam den som ger sig.

Skönt att du ringde Solig 
  • Supers
    Trissönskan skrev 2011-09-07 18:06:24 följande:
    Efter att ha försökt i 4 månader efter X:et ringde jag till gyn och bad att få kolla min kvarvarande äggledare och göra en spolning. Jag lade fram alla fakta med att jag har blivit gravid på första försöket 4 ggr men att jag nu efter 4 bukoperationer inte tror att min kvarvarande äggledare fungerar som den ska. Jag vet att 4 månader kanske inte är så lång tid i jämförelse, men jag tänkte att det säkert är några månaders väntetid och så... - Jag fick tvärnej!!

Så gjorde man minsann inte i Uppsala... Vi skulle återkomma om jag blev gravid inom ett år och kolla om det satt rätt då! Jag förklarade att jag var livrädd att den skulle sitta fel då också och både behöva gå igenom en stor operation och en ny förlust, och att det skulle vara bättre att göra en spolning nu - eftersom risken är så stor att det är fel på den andra.  

Svar: Nej!.

Jag är så förbannad just nu! Varför utsätter man kvinnor för detta?
    Men usch vad tråkigt. Helt galet ju, finns det nån chans att du kan ta kontakt med någon privat läkare kanske? Men det kostar väl in sin tur massa pengar...fan oxå att det ska vara så svårt..spela roll om ni bara försökt i 4 månader men med tanke på hur mga operationer du fått göra....

Nää usch förstår att du är förbannad vem tusan hade inte vart det :(
    Styrkekramar till dig/er. 
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3