• Supers

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Gomorgon allihopa,

Välkommen hit TheresA, beklagar ditt X. Jag åkte in akut i v 7 och min högra äggledare sprack..så den är bortopererad.
    Har kvar min vänstra och var precis igår och kikade hur passagen såg ut på denna. Jag fick min mens efter 4-5 veckor om jag inteminns helt fel.

Var som sagt inne igår för att spola, fick en annan gynläkare en lie mera erfaren. Det visade ju sig att jag halakt in lite fel väg...egentligen ska man ha försökt skaffa barn i minst 1 år för att ens få komma så långt som jag kom :P
    Min förra läkare var som sagt  typ nyexaminerad.
    Jag skulle måste tagit en massa prover osv innan.

Hur som helst så undersökte hon mig och spolade med med koksalt eller sprutade in koksalt.
    På undersökningen hittade hon en blodcysta, inte så stor dock som finns på min friska sida, jag har haft lite blodcystor till och från ( det var en stor jäkel jag hade sist som dessutom sprack så jag hade blod i magen..)
    Det rann igenom fint sa hon. att den vänstra ledaren verkar ha fin passage, däremot har jag nån liten ärrbildning i "armen" precis från äggstocken men att det är svårtt att såga i fall det påverkar. vi ska köra på själva i alla fall :) men jag ska lämna en massa prover nästa mens & fylla i papper. så hjälp kommer jag ju få om det inte funkar. Sen skulle hon ringa Huddinge sjukhus för att läsa min journal...det känns bra, eftersom jag själv upplevde allt lite diffust.

Känns skönt att det är ok, det gäller ju bara att tajma in, samt att kropp & själ är med. Har haft så mkt i huvet den här veckan så det har inte direkt blitt så mt rumla runt i sänghalmen :P
    Jag ska ha ÄL på lördag, tror att jag måste försöka att inte tänka så mkt även om jag längtar jätte mkt efter barn.

vi provar så ser  vi hur det går, tyvärr finns ju rädslan för ett X där..men man måste övervinna den.

Ha en superbra dag allihopa

Kram kram 

• Supers

Mmbop: jag ska på återbesök om två månader ang cystan, hoppas att den inte växer mer o spricker som den förra :/ får väl höra av mig om jag får ont.

• Supers

Hej, spolningen gjorde inte så ont som jag trodde. Klart att det var lite obehagligt, det som kändes var när dom "spärrade" upp o la in katetern. Tog Max 10 min, själva spolningen kändes inte, jag tog visserligen nya värkttabletter innan. Inget smärta jämfört med x et :/ ha en bra helg allihopa ska till Sthlm o hämta lite saker imorgon, tydligen ska det bli varmt, vi som inte har ac i bilen huhu! Kram kram

• Supers

Nenne666:

Jag är oxå 35 ;) fick min högra äggledare bortopererad i april 2011, spolade min vänstra äggledare i förra veckan och enligt läkaren var det fri passage.
    Så vi försöker..få se om vi lyckas...vi har pratat om provrörsbefruktning i fall det inte funkar osv, min läkare sa att åldern är 38 om jag inte minns fel...hon menade på att  vi har "gott om tid" på oss...fast så länge vill jag inte vänta :P

förstår din oro om nytt utomkvedskap...känner samma sak men samtidigt måste vi ju förslla om det ska bli nån bebis. Jag har dessutom envisa cystor (ofarliga) som växer på min äggstock...så nu oroar jag mig över att den ska spricka som det gjorde sist..(..i samband med utomkvedskapet jag hade) huhu...man måste försöka tänka positivt ...men innerst inne oroar man ju sig.

Tycker den här tråden har hjälpt mig mkt på vägen alla tips, råd & lyckliga slut Glad , än finns det hopp Skrattande
    Vi måste kämpa på så är det nog våran tur snart.
     Ha det gott {#emotions_dlg.flower} 

• Supers

Man behöver inte bli spolad., man kollar om passagen är fri helt enkelt. Dom trodde i Sthlm att jag hade ärrbildningar på den äggledaren jag har kvar, och nu här i Borås när jag blev undersökt så tyckte dom att det såg ut som något o ledaren, men koksaltlösningen rann fint igenom. Så läkarn sa att det bara var att "köra" på. Ha det bra :)

• Supers
    Hemlighet skrev 2011-08-30 22:19:39 följande:
    Jag op bort ena äggledaren 13 januari i år och efter 4 månader blev jag gravid=)
    Tyvärr slutade det i MF i vecka 5-6.
    Så nya tag igen nu=)
    Det gick snabbt, men tråkigt att det slutade i MF...vi kämpar på här, opererades i april än så länge har det inte hänt något..men mkt sitter säkert upp i knoppen oxå :P

Lycka till :)) 
  • Supers

Välkommen hit mamma76, fick min högra äggledare bort opererad i april , vi har verkligen inte försökt länge men längtan efter barn är stor. har inga sen tidigare och har nu hittat mannen i mitt liv. Få se om vi lyckats denna gång :). Jag tror nästan alla i den här tråden lyckats bli gravida med bara en ledare :) Vi får kämpa på snart är det våran tur :D

• Supers
    Mamman76 skrev 2011-09-01 20:47:47 följande:
    Hoppas!!
    Fast ibland tar hopplösheten över, är ju ingen ungdom längre och har nu bara en äggledareGråter
    Har förmodligen äl i helgen nångång...så man få göra sitt bästaGlad
    Ja jag vet, man blir ju inte äldre direkt. Det är bara o kämpa på,..haha min kille sa i helgen att han kände sig som en sperma donator...men glimten i ögat.
    en dag måste det ju gå vägen... vi får hålla alla tummar & tår :)
  • Supers
    Lemis skrev 2011-09-02 06:43:47 följande:
    Igår kom tant röd. Men trots det inte så jätte besviken. Jag menar det har man blivit varje månad sen januari u pr. Nu var mensen rätt sen och blöder ut äckligt slem. Ont har jag med så tillbaka på ruta 1. Men nu ska jag ringa gyn och tjata mig till en äggledar spolning. Man vill ju veta om den man har kvar är hel. Men det känns skönt att det är så många som lyckas här i tråden. Jag har ju min son sen innan och jag önskar verkligen alla att de får uppleva en graviditet och få minst ett barn. Jag längtar så efter ett barn till. konstigt nog så har jag inte tappat hoppet än. Hur går för er andra?
    Ja ring  och tjata, fasiken tycker det e helt otroligt att man måste tjata till sig en spolning. Jag hade ju tur.....att min läkare var en rookie, det beror säkert på lite var man bor, hade jag bort kvar i sthlm hade jag nog fått tjata.

Jag hade Äl  helgen som var...så får se om det bidde nått denna gång, har haft lite känningar men misstänker att det är cystan :( så jag är som inställd på att det e den som bråkar. Efter nästa helg om inte mensen kommit så ska jag testa mig, först ska jag njuta av en weekend i sthlm & Sen..får vi la se hur det går :)

Hoppas på nästa gång :) & ring och tjata :P 
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3