Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Gomorgon allihopa,
Välkommen hit TheresA, beklagar ditt X. Jag åkte in akut i v 7 och min högra äggledare sprack..så den är bortopererad.
Har kvar min vänstra och var precis igår och kikade hur passagen såg ut på denna. Jag fick min mens efter 4-5 veckor om jag inteminns helt fel.
Var som sagt inne igår för att spola, fick en annan gynläkare en lie mera erfaren. Det visade ju sig att jag halakt in lite fel väg...egentligen ska man ha försökt skaffa barn i minst 1 år för att ens få komma så långt som jag kom :P
Min förra läkare var som sagt typ nyexaminerad.
Jag skulle måste tagit en massa prover osv innan.
Hur som helst så undersökte hon mig och spolade med med koksalt eller sprutade in koksalt.
På undersökningen hittade hon en blodcysta, inte så stor dock som finns på min friska sida, jag har haft lite blodcystor till och från ( det var en stor jäkel jag hade sist som dessutom sprack så jag hade blod i magen..)
Det rann igenom fint sa hon. att den vänstra ledaren verkar ha fin passage, däremot har jag nån liten ärrbildning i "armen" precis från äggstocken men att det är svårtt att såga i fall det påverkar. vi ska köra på själva i alla fall :) men jag ska lämna en massa prover nästa mens & fylla i papper. så hjälp kommer jag ju få om det inte funkar. Sen skulle hon ringa Huddinge sjukhus för att läsa min journal...det känns bra, eftersom jag själv upplevde allt lite diffust.
Känns skönt att det är ok, det gäller ju bara att tajma in, samt att kropp & själ är med. Har haft så mkt i huvet den här veckan så det har inte direkt blitt så mt rumla runt i sänghalmen :P
Jag ska ha ÄL på lördag, tror att jag måste försöka att inte tänka så mkt även om jag längtar jätte mkt efter barn.
vi provar så ser vi hur det går, tyvärr finns ju rädslan för ett X där..men man måste övervinna den.
Ha en superbra dag allihopa
Kram kram