• Supers

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

honeybunny78 skrev 2011-08-10 17:37:54 följande:
    Hej på er!
    Ett tag sen jag skrev här med.
    Grattis till alla som plussat!
    Fick mitt plus i mitten av juli men fick sen missfall igen två veckor senare under semestern. Alla symptom försvann och testerna negativa. Ingen blödning så idag var jag och kollade att det inte satt något i äggledaren vilket det inte gjorde. Efter 6 hormonbehandlingar är det nu dags för ivf för oss. Så nu står vi i kö till första läkarbesöket. Känns rätt ok, trots allt

Lycka till :) 
  • Supers

HEj hej, nu har jag fått tid för spolning.....sista augusti ska jag dit.
    Verkar som om min mens är på väg ...småblöder lite grann.... :(
    känns lite tråkigt, fast kanske bra eftersom jag ska spolas om 2 veckor, kankse bäst o vänta tills efter spolningen.

Undras om man får veta nått efter spolningen...känns lite läskigt.....men får försöka hålla modet uppe & tänka positivt.

Lemis: kör hårt :) Ska nog oxå köpa ÄL test nästa gång så jag prickar in, går efter ÄL kalender, den stämmer hyfsat bra men man vill ju vara riktigt säker :D

Ha det gott! 

• Supers

Jag var  hos gyn i slutet av juni, och då skulle dom skicka en remiss om ca 6 veckor, dom har nog räknat rätt för min mens kommer mest troligt till helgen..har redan börjat småblöda lite...
    Ska dit den 31 augusti så då borde jag märka om jag är gravid el inte.

Dom tyckte inte att jag skulle vara försiktig utan snarare att jag skulle "köra på" ;) haha o det har vi gjort..men allt hänger ju på om jag släppt ägg från rätt sida, och tajmat in mina dagar.
    Har någelunda koll på mina dagar ..men nu sista menscykeln har vart lite längre än vanligt, tror det blev lite fördröjning för jag var absolut säker på att jag var gravid ...vilket jag inte var..
    Om mensen kommer nu har den hoppat tillbaks till min normala cykel..

Bara vänta och se, kanske inte är meningen att jag ska bli gravid innan spolningen helt enkelt :P.

• Supers
    Maximumtaste skrev 2011-08-16 14:39:57 följande:
    Jag blev spolad samtidigt som de tog bort Xet och äl.. Fick mens 4 v efter op och spolning sen blev jag gravid:) tror defenitivt att det har med spolningen att göra.. Har aldrig haft lätt att bli gravid. Så spolning e rena dunderkuren;D
    Ok, där ser man :) Jag trodde inte heller att jag hade lätt att bli gravid...men jag o min kille lyckades på första försöket..ja el det var ju det som bidde X-et, 
    Låter ju strålande...ger mig hopp, :)

Solig 
  • Supers

Hej igen,
    ringde till gyn idag för att fråga om det är nått jag ska tänka på innan jag kommer dit & ska spolas samt att jag ska ha äl nästa helg...

Det var som du trodde/sa Mmmbop, man ska spolas innan ÄL, så jag ska dit den 24 istället, dom måste ha räknat lite fel.
    Hoppas allt bara går bra...lite nervig är jag.

ha det bra allihopa :) 

• Supers
    Mmmbop skrev 2011-08-17 09:52:13 följande:
    Vad bra att du ringde! För då är det ju bara att tuta och köra vid äl, med nyspolade äggledare borde det ju vara upplagt för en bebis =) Lycka til!!
    Tack :)
  • Supers
    Lemis skrev 2011-08-17 20:27:11 följande:
    Supers vad skönt att du fått tid. Det vill jag med ha. Men jag skulle minsann vänta till hösten och ringa gyn. Hoppas jag får hjälp när jag väl ringer. Nu är det 1 år sen jag blev gravid med x. Men jag hoppas deht tar sig för oss denna månaden.
    Ja jag kan nog säga att jag hade tur, flyttade ner till borås i juni, och fick en läkare som var relativt nyexaminerad..mkt noggrann osv.
    Sen blir inte jag direkt yngre...skulle gärna vilja ha ha barn innan jag blir 40 ....hoppas att det går bra bara är lite nervig...

Håller tummarna att det tar sig för er, för oss bidde det inget dessa 2 ggr..men allt har väl en mening.

Ha det gott :) 
  • Supers

hej på er, 

Jag måste fråga, kanske är en dum fråga, men hur vet man vilken sida ägget kommer ifrån..? El är det bara helt enkelt så att det är varannan gång..snacka om noll koll :P haha

Jag ska på spolning imorgon, hoppa hoppas att det går bra..lite nervös faktiskt. Sen om jag räknat rätt så är det ÄL till helgen :D ....ska nog köpa ÄL test för att vara 100 % säker :)))
    Å vi som ev ska åka till sthlm o hämtasaker på just på lördag haha...gäller o plantera innan :)

Längat efter bebis ...min svägerska har varit på UL igår...fick en tår i ögat när jag såg fotona...dom har oxå kämpat ett tag o nu ligger pyret där...samt att min bästa kompis oxå ska ha i dec....precis som jag "skulle ha haft" om det hade gått vägen... ..
    Måste försöka släppa alla tankar, känns som att dom även kan ha en inverkan på kroppen & att det inte riktigt funkar, men som sagt man blir ju påmind & då blir man lite ledsen i ögat..men men så är det.

Jag hoppas på det bästa imorgon & att det snart är våran tur Glad

Ha det så bra allihopa :)) 

• Supers
    Sunflower Sthlm skrev 2011-08-23 15:58:02 följande:
    Det kan din gyn se efter att du har haft ägglossning, eller precis innan du får det. Det syns på äggstocken om den nyss släppt ett ägg eller ej. Så anledningen till att många av oss vet vilken sida vi haft ägglossning på är just det tidiga vul som vi fått göra. På mitt såg manatt den var den oskadade sidan som släppt ägget nu senast. Glad

Enl. min gyn så har det flesta ägglossning lika många gånger från varje sida, om man slår ut det på en längre tid, men att det samtidigt innebär att en sida kan släppa ägg flera månader på raken. Sen finns de ju de som har en äggstock som dominerar också, så det är lite olika för alla helt enkelt. Inte lätt att veta med andra ord. Glad
    Tack för infot, haha nä det är verkligen inte lätt att veta, får försöka komma ihåg att fråga det imorgon, om dom kan svara på det på den avdelningen.
    Iofs känns det lite grann, i alla fall på den sidan jag opererat bort äggledaren.

Men jag ska fråga :D 

• Supers

Grattis Angio.

TAck alla, väntar just nu på min pojkvän som ska hämta upp mig...usch är jätte nervös Förvånad 
    Jag ska uppdatera er sen ....

Hej så länge. 

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3