• tusa

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Supers skrev 2013-12-13 06:54:01 följande:
    Tusa: Gud vad duktig du är, jag o min sambo tränar mkt ihop men emellanåt får vi en svacka...gäller och hitta en balans ;) det har gått över förväntan denna vecka med 5:2, hela 7 hg ;) Alltid nått, man får bara ha koll på hur mkt och vad man stoppar i sig det andra dagarna. Ska försöka köra på även om det är jul snart :)
    Ju äldre man blir desto svårare har jag märkt ;) inte lätt när båda är gottegrisar haha.

Ha en trevlig helg!! Kram
    OJ!!?? 7kg är ju massor Förvånad Vad duktiga ni är! Har inte tränat på nästan 2år nu. Vi simmade 2-3ggr/v före det, men skadade axeln och den blev inte bättre förrän i höstas då jag tog ett lärarjobb som ju inte är så fysiskt. Jag är ju svetsare, så axeln fick aldrig tid att vila och läka ordentligt. Men nu känner jag ju knappt av den längre, så har inga ursäkter för träningen längre Tungan ute Skulle faktiskt vilja gå ner lite till och bli i bättre form, framför allt, inför ivfen (och graviditet/förlossning..) Man vill ju öka oddsen på alla sätt... Har börjat med vitaminer förra veckan. Det är "gravidvitaminer" som jag köpte när jag plussade sist, men det kan ju inte spela nån roll va?

Känns 5:2 som om det är hållbart som livsstil? Jag vill inte köra kurer bara, utan lägga om kosten på långt perspektiv. Ska läsa på om detta iaf, tack för tipset!

Hur gör ni andra med kost/hälsa/tillskott/träning?
  • tusa
    Pemberly skrev 2013-12-19 08:20:17 följande:
    Idag tog jag ett graviditetstest och det var positivt!
    mariekarolina skrev 2013-12-16 10:24:11 följande:

Jag är i chock. Sitter och skakar i princip och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.

Tog precis ett graviditetstest för jag insåg att mensen varit ovanligt sen, men jag tänkte inte mer på det eftersom den har varit oregelbunden sen i somras. Fick även diagnosen hypotyreos för ett par veckor sedan då min sköldkörtel "lagt av" så behandlas mot det just nu. Hypotyreos ska göra det näst intill omöjligt att bli gravid. Ett värde för gravida ska ligga under 2,5 och jag har 4,7.

Iallafall, testet är positivt. Ingen tvekan om saken. Två streck. Jag är chockad! Jag ska i princip inte ens kunna bli gravid, och på toppen av det har vi haft sex EN gång senaste månaden vilket borde göra det ännu mer omöjligt. Men här sitter jag, men ett positivt test i handen.

Borde höra av mig till både gyn och läkaren, men kan nog inte prata just nu. Är helt handlingförlamad. Kunde inte ens ringa sambon utan skrev ett sms till honom.. Tusen tankar i huvudet just nu, kände att jag behövde skriva av mig nånstans.

OJ!! Här händer det grejor Glad Stort grattis till Era mirakel, så underbart !!! Hjärta Ingenting är omöjligt, tack för att ni påminner oss om det Solig

Välkommen Kingston och beklagar ditt X..

Supers: Hi, hi Ja, 7hg lät ju mer logiskt :P Skönt att det går åt rätt håll!

Abort-94, X vänstra-95, Son-00, MA-09, X högra-11
  • tusa
    seline13 skrev 2013-12-20 09:20:16 följande:
    Hej alla!

Jag fick reda på att jag har fått ett X i tisdags. Är väldigt omtumlande. Vi trodde missfall, men blev skickade till akuten då min läkare inte kunde hitta något i livmodern. Man har avvaktat med op för mitt hcg går ner. I tisdags låg det på 1200, igår på 400-någonting. Är det någon här vars X har försvunnit av sig själva utan behandling? Jag har lite smärta i magen, vilket beror på vätska i buken enligt läkarna. Försvinner den av sig själv? 

Har tusen frågor och är orolig inför framtiden. Denna grav var oplanerad men vi vill gärna ha ett eller fler syskon till vår plutt som föddes i mars i år i framtiden.  Han föddes med akutsnitt och jag antar att det är anledningen till mitt x. Någon som har haft X efter snitt och sedan blivit (lyckat) gravid igen?
    Hej, välkommen och beklagar ditt X!
    Mitt HCG sjönk också, så blev hemskickad istället för planerad op..12h senare kom jag in akut med bristande äggledare...

HCG som svänger upp och ner är lite av utomkvedets kännetecken och pågår under hela graviditeten. Visst KAN det gå "över", kroppen tar hand om det, men enligt min erfarenhet är det mycket ovanligt, av de här inne iaf, eller har jag fel ni andra?

Var mycket uppmärksam, för det kan gå väldigt fort när det väl börjar(och gör fruktansvärt ont..) Om det var jag skulle jag inte ta några risker (haft ett X på varje sida..), skulle åka in DIREKT vid minsta smärta, för som sagt det går fort när det börjar och då vill man vara nära riktigt smärtstillande, ipren hjälper inte...Lycka till och hoppas du slipper operation! {#emotions_dlg.flower}
  • tusa

Grattis Pemberly och mariekarolina till graviditerer som framskrider som de ska! Glad 

Ett Fantastiskt Framgångsrikt, Utvecklande och Lyckligt Nytt År önskar jag oss Alla! Solig{#emotions_dlg.flower}Skål

...Supers, 2014 blir vårt år Flört

• tusa
    Kingston skrev 2013-12-21 13:41:43 följande:
    Så var det min tur att misslyckas igen!
    Den där förbannade mensen dök upp idag och jag lovar att jag bokstavligt bad den fara åt helvete när jag fick syn på den!

Ahh! Jag blir så ledsen, arg och besviken på att det aldrig kan sluta lyckligt :(

Ville mest skriva av mig så jag kan gå vidare och sluta ta ut alla min känslor på familjen :)
    Rynkar på näsan..ja, så känns det ibland, å är det bra att tråden här finns! Konstant pendling mellan hopp och förtvivlan kan tära otroligt mycket på en. Det är faktiskt bara en sak att göra, ladda om!!, finns inget alternativ..Ja, bryta ihop! Och det gör vi ju ha,ha!...men sedan reser man sig igen Glad

Har ni försökt länge? Har du något barn?

Du..2014!! {#emotions_dlg.flower} 
  • tusa
    bebinsmamma skrev 2014-01-01 20:02:47 följande:
    Jag fick mens dagen innan nyårsafton. Bröt ihop och grät som ett barn i flera timmar. Det gör ju så innerligt ont att slitas in i verkligheten när man tillåtit sig att hoppas.
    Men vi ger inte upp!
    Ja, det gör ont...precis så där ohanterligt och våldsamt ont som du säger. Okontrollerbar smärta som bara väller, utan hejd, förbi punkten man trodde man skulle kunna klara av... {#emotions_dlg.flower} Kram!

Som svar på ditt tidigare, ja. Jag tycker absolut att det hjälper att bearbeta med främlingar som ni alla här!
    Denna tråd var ett otroligt stöd för mig under några mycket intensiva månader efter mitt senaste X.
  • tusa

Hej och stort grattis majbebbe!! Solig Vilken härlig överraskning!

Välkomna ni nya. Beklagar era X {#emotions_dlg.flower}

EDE: Är du alltså helt snittad? Vilken vecka var du i? Jag blev op med titthål, båda gångerna. Ärret i naveln spände mycket obehagligt under min graviditet och känns ofta av ännu. 
    Seline13:  Solig Underbart att höra att du är ute ur skogen och slapp op!
    Ingrid83:  Håller tummarna!! Glad

Supers: Hur har det gått? Vad kan de göra åt cystor? Kan de inte ta bort om det är problem?

• tusa
    Supers skrev 2014-01-07 06:18:45 följande:
    Tusa: Ska ringa gyn idag..är cystorna större än 5 mm så rekommenderar dom titthålsoperation. ..har redan gjort 3 st..är inte så sugen på en till....klart måste jag så måste jag...men då blir det nog ingen ivf i feb som vi planerat. Kan det inte bara få vad enkelt...trött på detta :(
    Neej... Åh, hoppas innerligt att ingen op behövs och att det blir ivf istället!! Fick du nån tid?
  • tusa
    lilsis skrev 2014-01-07 13:42:44 följande:
    Jag har fyra ärr och kan tänka mig att "bikiniärret" kommer spänna en del när/om det blir bebismage på riktigt, det är ganska tjockt och ojämnt.

Går runt och väntar på BIM, det är drygt.
    ...vänta är alltid drygt...är det inte på det ena, är det det andra i denna bebissväng Obestämd När har du BIM? Hoppas tiden får gå fort!
  • tusa
    Ingrid83 skrev 2014-01-07 19:23:03 följande:
    Maste bara skriva ar skit nervos infor imorgon, ska in pa nytt vul i morgon ar i vecka 6 nu for tva veckor sedan sag dom inte nagot... hoppas hoppas att allt ar som det ska denna gangen, och min man kan inte folja med sa jag far aka sjalv.
    Usch för att behöva fara själv Rynkar på näsan Hoppas verkligen att det sitter rätt! Positivt är ju att annars vet du ju och då kommer du förhoppningsvis inte behöva vara med om smärtorna/brusten ÄL och nån akut op!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3