Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Stort Grattis Mariekarolina!! Vilken otrolig lättnad!
Till er nya: Beklagar verkligen era X men välkomna hit.
Efter mitt första X lämnades den ledaren. Flera år senare födde jag min son, 2000.
Jan. 2012 Fick jag mitt andra X, på andra sidan och den ledaren togs bort. 4mån. senare stod det klart, via spolning, att den trasiga de lämnade faktiskt var blockerad och helt ur funktion.
Det var båda gångerna utdraget med feldiagnoser, ultraljud blodprover, inga besked, blödningar och tillslut förgörande smärta och akut op...
Ingen av gångerna har jag känt mig speciellt välbemött eller omhändertagen, tyvärr...
För 1 v sedan har jag börjat min första IVF behandling och preliminärt så kommer jag att få ett embryo återinfört v.6!!!
Det är tungt, verkligen super tungt att vara med om X, och tyvärr så ökar ju risken när man väl haft ett...men är man medveten om det så upptäcker man ju kanske tidigare och kan då kanske få slippa fler akutoperationer, även om det inte blivit så för mig. Å andra sidan så kan inte första reaktionen på ett plus på stickan längre bli ohejdad lycka, utan istället återhållen oro till bekräftande VUL, som ju några här nyss fått positiva besked efter
Efter mitt senaste så grät jag och dog när hela min värld slogs sönder då jag fick veta att jag aldrig kan bli naturligt befruktad. Upp emot 1 år tog det innan jag började komma över det och under året efter det föll faktiskt allt om bejbis i glömska, för att åter stiga till ytan nu när vi äntligen blev kallade till IVF-kliniken i början på december
Vad man kan utgå ifrån är ju att ni båda har minst en fungerande ledare kvar och den brukar kompensera då den andra är borta, med att faktiskt plocka upp ägg från båda sidorna!? Kan ju också vara så att de kvarlämnade ledarna läker, kan man aldrig veta, och kanske varför man lämnar kvar så ofta man kan. Kroppen kan ha en otrolig förmåga att läka och vilja bli gravid! Kör på så fort ni vill och kan och när ni får plus begär ni exta tidigt VUL. Inte alls säkert att detta kommer påverka fertiliteten alls!
Så lite Kingston
För oss var ju spolningen en del i utredningen. Hoppas det går bra och att du inte ska behöva kriga alltför mycket!