• tusa

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mika1980 skrev 2012-01-14 18:19:39 följande:
    Tusa: ja här är man förmodligen skenis till tusen. Är väl lika bra att skriva symtomen så att jag kan gå tillbaka och läsa nästa gång jag börjar inbilla mig saker. Blir så trött på mig själv, man ska väl inte kunna känna något en vecka innan bim, och hur sannolikt är det att jag blev gravid av en insemination vid första försöket på ett år - när jag dessutom bara har en äggledare. Jag fick för ett par dgr sedan ett par rejäla stick i livmodern, sedan fortsatte det sticka i någon dag. Nu känner jag mig mer öm där. Jag har haft världens huvudvärk som aldrig släpper, i flera dagar nu. Jag fryser konstant och tempen har stigit ytterligare i dag - kanske börjar jag bli sjuk? I övrigt kissar jag oftare och vaknar jättetidigt på mornarna och kan inte sova. Mår även lite illa, eller känner mig liksom lite bakfull. Skenis som sagt...
    ...osannolika saker händer hela tiden
    Jag tror iaf du är gravid!! {#emotions_dlg.flower}Solig

Oj, tror jag missat gratta Lemis, Jätte Grattis hoppas på hjärta på fredag! Skönt att höra att det gick så smidigt med op för dig, det gjorde det ju tillslut för mig med, men hade ju varit bättre om SOS kopplat oss rätt..

Idag har livet liksom återvänt på nåt sätt. Gasen från op verkar gått ur kroppen. All smärta och stelhet är borta och vi var och grillade korv i pulkbacken i solen idag!Solig
  • tusa
    kanske 4a skrev 2012-01-17 12:23:20 följande:
    Fast du vet väl att äggledaren på andra sidan kan fånga upp ägget ändå Flört
    Är det så?? Det har jag aldrig hört om. Men hur stor är chansen för det, har ni hört nån siffra?
    Tycker du ska ta ett till test nu när färgen stannat kvar så där på kanten!!Glad

Jag väntar på samtal från läkaren på gyn, vet inte när under veckan han ringer, men har ju begärt spolning/röntgen bl.a och vill höra från honom själv om hur op gick och exakt hur han tyckte vä äggl. såg ut och så...frågade sköterskan om väntetider och så, men hon kunde inte svara.

Är det någon här som vet skillnaden på spolning med UL och kontraströntgen? Varför väljer man det ena och inte det andra osv?

Mått skit igår och idag...som om det där kris/överlevnads tillståndet då man bara kör på för att man måste, har släppt, vet ni hur jag menar? Verkligheten börjar hinna ikapp liksom.

För bara 1år sen trodde jag vi skulle ha barn under 2011, att jag ABSOLUT skulle plussa inom 6mån, antagligen snabbare...så tog det hela 10mån OCH nu sitter jag här med bara en, kanske trasig äggl. och vet inte om vi ALLS kommer få barn...kanske blir det IVF tillslut, jag vet knappt vad det är..det är sånt andra pysslat med, det har inte haft att göra med mig! Det var ju helt säker att vi KUDNE få barn, vi har ju kvitto på det, var sitt..så att det kunde sluta med att vi inte fick nåt barn ihop fanns inte riktigt...det var bara när, nu är det plötsligen om och det är det som börjar sjunka in nu...MEN så finns ju flera här som det funkat för ändå, och det är otroligt skönt att läsa om Glad...så...hoppas du har ett plus där kanske 4a och Jättegrattis RaraS! Så underbart med en liten tjej{#emotions_dlg.flower} Hur går det för Mika1980??!!
  • tusa
    Mika1980 skrev 2012-01-18 07:27:40 följande:
    Tusa: med mig är det sådär, är faktiskt lite orolig för vad det är för fel på mig. Har haft sjuk huvudvärk i en vecka, och livmodern gör ont som f-n emellanåt. Har ju såklart fantiserat om att jag kan vara gravid, men har testat negativt, senast i dag på bim-3. Man tycker ju att det borde synas en skugga åtminstone om man har haft symtom i en vecka. Så jag är nog med 95% säkerhet inte gravid, måste nog beställa tid hos gyn för att se om det är något fel på min livmoder :(
    Ok, men bim-3 är ju ändå tidigt! Jag plussade inte förrän bim, och då väldigt svagt! Jag hoppas fortfarande för dig{#emotions_dlg.flower} Gör så, far och kolla, bättre än att oroa sig
    Fru Galas skrev 2012-01-17 18:29:33 följande:
    Jag blev gravid med äl på "fel" sida, så det finns hopp haha. Vecka 29 för mig nu och jag följer er andra med spänning och håller tummarna! Jag fick ett tydligt + på bim - 5 men sånt är ju så olika.
    Åh, grattis och lycka till! Nu känns ju mina chanser mycket bättre..bara den där äggl funkar nu dåObestämd Väntar ännu på samtal från gynläkaren med besked om min spolninsbegäran...
  • tusa
    Lemis skrev 2012-01-20 10:59:02 följande:
    Idag har vi fått se ett pickande hjärta på vår räka. Jippie. Nu är det min tur att smitta er med graviditetshormoner. Kämpa på alla här inne.
    Så skönt och så underbart! Jättegrattis! {#emotions_dlg.flower}
    JD79 skrev 2012-01-20 09:19:53 följande:
    finns det någon procent hur många med upprepade utomkveds som får barn naturlig väg efter endast spolning av äggledare?? hur stor chanserna är att det kan hjälpa om man har ngt stopp i äggledarna..?
    Hej. Jag vet inte, men läs lite i tråden här så är de ju flera st som är gravida nu. Tydligen råder lite olika bud om spolning. Ökad infektionsrisk säger några, ökad fertilitet efter säger några. Om du har stopp i äggl. vet jag inte om en spolning hjälper, den är ju till för att kunna se ev. stopp, inte att "öppna"... Själv är jag rätt ny på detta också. Hade nyss mitt andra X och väntar nu på besked från gyn om jag får göra spolning/röntgen i den andra som blev uppskuren förra gången... Men det är ju inte bara ett synligt stopp som kan vara problemet. Även om det ser öppet ut kan du ändå få ett X igen, om det finns ärrvävnad efter op eller infektion t.ex..
  • tusa
    Supers skrev 2012-01-20 06:55:29 följande:
    Hejhopp, Äl igår
    Håller tummarna för dig!

MissDB; Beklagar åxå dina missöden, och hoppas du fyllt din kvot för sånt nu så att det går vägen nästa gångGlad

Vi har bestämt att inte spilla tid på att vänta och har börjat försöka igen i veckan!! Trodde det där med sex låg långt borta, men plötsligt kändes det så rätt...så jag resonerar att blir jag gravid nu och det är ett X så har vi nog med koll att hinna med cellgifter, och då finns ju fler chanser...??..i värsta fall och jag blir av med vänstra åxå, så är det ju absolut definitivt SISTA gången jag behöver vara med om det!!

Tycker ni jag är knäpp som kör utan ens spolning???
  • tusa
    TeresA; Det låter inte bra alls...far och kolla! Jag har adrig känt av op vare sig förra gången eller denna gång, bara att det drar i stygnen nu, och hade känselbortfall i huden runt naveln i flera år sist.

Kan ju bara spekulera om nerver avskurna/i kläm? Det var ju länge sen du op, så infektion känns det inte som att det skulle varaändå...men kolla, absolut om det händer fler gånger!

Lemis; Det är 2 olika saker: Spolning med saltlösning och koll med UL, eller med kontrastvätska för koll med kontraströntgen...men vet inte varför man väljer det ena och inte det andra..ingen läkare ringer ju upp!! Skrikandes
  • tusa
    Mika och Kanske 4a; ...sååå surt!!! Rynkar på näsan ...Mika, är det per försök? Var?...det låter jätte dyrt och visst är anonym spermadonation förbjudet i Sverige?, men tänkte om du skulle skaffa "egen" donator som kunde ställa upp som "pojkvän" så skulle du ju kunna få landstingens gratis ivf:er iaf???!!! Slå mig gärna på fingrarna om jag är ute och cyklar Flört, men nog måste det ju lösa sig på nåt sätt för dig!!! Jag tänker bara på hur det tagit oss 10 försök innan jag plussade...

acinna; Att de ska bråka så!!? Jag trodde ju inte mina öron efter op när den där läkaren påstod att jag inte haft komplikationer nog för en spolning!!!...men har förstått att även om jag tycker det är självklart fall för mig, så kan det bli väldigt jobbigt att "bråka" sig till...och jag vet nte om jag orkar med det, dessutom kan det ju dra ut på tiden också, och jag vill INTE vänta!!! Jag tyckte nyss att 50% risk för X var alldeles för mycket, och egentligen vill jag ju spola, men jag vill inte vänta låt oss säga,6mån innan vi ens får BÖRJA försöka igen, det känns helt omöjligt bara!..jag har redan väntat i många år på pappan till babyn, och sen ca1år på att plussa..hade ju aldrig tänkt föda barn efter 35år ens..och hade jag inte fått Xet nu hade jag jag BF dagen innan 35års dagen...men nu är ju det genom fönstret hur som, men väldigt mycket tid har jag inte, så tills vidare väljer jag att se det som 50% chans för baby istället Glad...tja, med EN äggl, så det blir väl 25% av vad vi hade innan op, eller?..är hopplös på matte Obestämd 

Lemis; Du som jämförde med kompisen, vad tror du kan ha varit anledningen till varför ni fick olika behandlingar?
  • tusa
    Nelliepop skrev 2012-01-26 08:46:16 följande:
    God morgon...

Nervös nu åker vi iväg på mitt vul... Hoppas att det sitter rätt denna gång... 09,45 får vi veta....  =) Tänk om vi får se ett hjärta slå... Inte sovit i natt... =/   
    Nervöst!!! Hoppas det går bra{#emotions_dlg.flower} Vilken veka är du i?

Lappgeten; Så underbart söta killingar!!!Solig Vi har också funderat på just getter faktiskt, men vet inte om det blir i år heller... Var har ni köpt era? Vad behöver de för vinterbostad här i Norrbotten tror du? Nu i februari ska vi båda dock gå biodlar kurs! Förhoppningsvis blir det 2 kupor till sommaren Glad

Petit; Jag har fått infektioner i 2 av hålen...har känningar "inåt" åxå, mot högersidan Obestämdinte varit till VC ännu, tänkte se om det ger sig på nån dag, min man får topsa och plåstra om  HATAR att söka vårdhjälp i alla lägen!Skrikandes 
  • tusa
    acinna skrev 2012-01-22 16:02:39 följande:
    tusa: Till mig sa de att chansen att bli gravid med en äggledaren minskar från 100% till mellan 80-90%.
    Nu vet jag att jag har en äggledare som fungerar eftersom vår dotter kommer från den sidan, men jag vill inte chansa och riskera att hamna på operationsbordet en gång till för att inte veta från vilken sida ägget kommer på nästa gång vi försöker! Så egentligen är det inte spolning jag är ute efter utan hjälp med att se varifrån ägget kommer när vi vill börja syskontillverkningen. Just på grund av att jag vet att den ena fungerar så skiter jag i om den andra är trasig, bara vi får syskon till vår dotter!!! Hade gärna varit av med den trasiga äggledaren, vilket de skulle göra i operationen men ändå lämnade den kvar...

Mika: Så tråkigt!!!

Ok, 80-90%? Det var ju bättre än jag räknade med!Glad... men jag har ju haft X i den äggl jag har kvar åxå...så det var därför jag ville kolla den.. Har ju fått en son emellan Xen och har ju ingen aning om från vilken sida han kom igenom, men uppenbarligen har ju nån av sidorna funkat då, fast jag ju ändå fått X i dem..klurigt det där!! Obestämd Du fick alltså Xet före dottern och fick hjälp med koll vid ÄL då? Inte borde det väl vara så svårt att få igenom det en gång till? Visst kollar de bara med UL då? Hoppas det går bra och att du slipper kriga!

Nä, inte vill jag egentligen heller på op en 3e gång, och jag hoppas verkligen jag kan få hjälp med spolning, men det är ju inte heller nån garanti och som du säger är det viktigaste att få den där ungenTungan ute!!, så spolning eller inte, jag har ju bara den ledaren kvar ändå..men visst är det obehagligt och väldigt skrämmande att veta att risken för X blir så stor..men jag har ju inget val...Gråter

Mika; Finns en tjej på en annan tråd som skaffar barn själv med hjälp av en privat donator som hon hittat via nån site, det är hennes andra barn på det sättet. Jag vet inte exakt hur det funkar med alla detaljer, men det verkar knappt kosta nåt, han har visat upp friskhets/läkarintyg och de träffas vid ÄL, då kommer han och lämnar speman. Men visst måste det finnas sidor för folk just i din situation? Måste ju finnas många gay par som behöver hjälp av andra könet!!?...men visst förstår jag att det du vill är att skaffa barn med någon så klart!!...Tungt...det finns ju liten tröst annat än "plötsligt händer det!"...när du minst anarSolig
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3