Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Lycka till på vul Mamman76!
Här är det snart äl-dags igen, men det är några dagar kvar. Men det är lika bra att börja baka :)
Lycka till på vul Mamman76!
Här är det snart äl-dags igen, men det är några dagar kvar. Men det är lika bra att börja baka :)
Hej!
Av en slump snubblade jag in på en tråd där man pratar om att man kan få ersättning från försäkringsbolaget för förlorad äggledare. Är det någon av er som har anmält det? I den tråden verkar alla ha trygg hansa och den försäkringen verkar ju vara bra mycket bättre än andra. Jag har ju via facket, folksam och där är det ju en olycksfall och en sjukförsäkring. Sjukföräkringen erästter ju bara förlorad arbetsinkomst inte invaliditet. Och olycksfall kan det väl inte räknas som :( Verkar som det på trygg hansa räknas som 5% invaliditet och det blir ju en del pengar. Nu blir jag sur om jag har fel försäkringsbolag!
Åhh lyllos dig som har trygg hansa :) I den tråden räknar trygg hansa det som 5% invaliditet och de verkar få 15 000 ungefär. Jag vill också ha :)
Här är länken till tråden:
www.familjeliv.se/Forum-7-311/m61362094.html
kram
Oj oj vad ni har skrivit mycket :)
Mmmbop grattis till lyckat RUL!!
Ang försäkringar: Trist att det inte gäller samma regler för alla. Det borde faktiskt räknas om olycksfall tycker jag för enligt försäkringskassan är det ju ingen sjukdom att bli gravid och det är ju en olycka att ägget fastnar och att man måste ta bort äggledaren!! Annars borde det gälla samma om man är sjuk eller om det är en olycka, invalidetsgrad eller organförlust borde man få ersättning för oavsett orsak.
Lemis, vad har du för försäkringar på Folksam? Om inte du får så får ju inte jag heller :(
Här börjar det iaf närma sig äl tror jag, har inte fått positivta tester än :( Vill vara gravid nuuuuuuuuuuuu :)
Kram!
Nu börjar det ploppa ut bebisar i den ankomstgruppen jag tillhörde i några dagar Känns konstig att tänka att jag skulle varit höggravid nu och snart snusat bebis igen. Men skolan är iaf klar om 3 veckor så jag försöker glädjas åt att jag hinner göra klart min examen istället. Det vore ju lite häfigt om jag blir gravid den här månaden som bebis skulle ha kommit. Men jag verkar inte haft någon äl än så det ser inte så lovande ut, dag 17 idag.
Nu är äl över och jag tror inte vi har så stor chans. Vi fick bara till det en gång och det var innan de typiska äl flytningarna. Så jag får nog ställa in mig på ett fjärde försök. Ska försöka fokusera på de sista tre veckorna i skolan nu istället, men det är ju så svååårt :)
Men åååååååh vad härligt! Underbart att det sitter rätt, grattis till miraklet!
Hej alla tappra :)
Jag håller på att bli knäpp på riktigt. Jag har konstant svag värk eller tryckkänsla och har haft så sedan äl för 3-4 dagar sedan, om jag nu tolkar min knasiga kropp rätt. Brösten svider liksom till emellanåt, jag har svagt illamående och känner mig svullen som jag brukar bli innan mens. Men det ska ju vara ca 9 dagar kvar. Jag kommer vara ett nervvrak innan dess :) Det kan ju inte vara symtom redan, det känns som om mensen är i antågande, bara finnarna som saknas. Kanske hade jag äl tidigare trots negativta test och trots att trådflytningarna inte kom förrän dag 18-19. Jag är sååå sugen på att testa, har ju en hög som väntar :)