• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Grip skrev 2011-09-14 08:00:17 följande:
    Nu har jag gjort en ny omröstningstråd! Min allra första, det känns stort! Flört

Supers: det kan vara bra att testa med äl-test för att veta mer exakt när äl är. Jag har kort period mellan äl och mens istället, ca 10 dagar. Vad gäller akupunkturen så vet jag inte vad som kommer hända. Första gången skulle vi sitta och prata, det skulle ta 2 timmar! Hon skulle ställa en massa frågor och titta på min tunga Obestämd och mer kommer jag inte ihåg. Jag antar att hon skall se om jag har några spänningar eller så, vad vet jag. Men jag har läst att akupunktur kan öka blodflödet till livmodern och göra muskelvävnaden mer avslappnad. Låter ju bra!

Lemis, hur går det för dig? Snart äl? Skönt att det gick bra på spolningen!

Kanske 4a: har du inte bim snart?

Är det vi fyra som kämpar här inne? Jag har säkert missat någon.. Skäms
    Jag önskar att jag hade BIM snart men inte förrän den 22:a. Fast jag är på äl +5 idag så snart kan jag börjat testa iaf :) Bröstvårtorna har varit ömma och har svidit lite sen äl, men det har gått över. Brösten ömmar lite och jag har haft molvärk sen äl också. Så det ska bli intressant att se om det är skensymtom eller inte.  

kram
  • kanske 4a

Jahapp så har man testat på äl +7 :) Det blev såklart negativt. Jag är jätteförkyld och måste tentaplugga, blä.

Supers: Det verkar ju lite skumt, jag hade testat om jag var du, bara för att vara säker. Men så är jag ju en testnarkoman också :)

Kram   

• kanske 4a

Idag är det deppigt, negativt igen äl +11 så nu är det kört :( Har fortfarande ömma bröst, molvärk, trött, lite illamående och nu börjar mensväkren komma med. Men det är ju precis så det är innan mens. Bara det att jag haft molvärk sen efter äl men ack vad lurad man kan bli. Försöker koncentrera mig på plugg men det är svårt. Blir arg på mig sjäv som bygger upp förhoppningarna, det hade varit perfekt den här månaden, vill ha en vårbebis :( Men nu vill jag bara att mensen ska komma så vi får försöka igen.

Kram!

• kanske 4a

Hej!
    Här regnar det också. Har precis skrivit tenta och är helt tom i huvudet. Världens molvärk har jag, väntar på att tanten ska komma när som helst, BIM i morgon. 

Kram    

• kanske 4a
    RaraS skrev 2011-09-21 12:58:18 följande:
    Jag drömde i natt att jag läste att det var flera här i tråden som hade blivit gravida! Hoppas drömmen blir sann snart!
    Åhhh det hoppas jag med!!
  • kanske 4a

Ja det är så surt, men visst kommer jag igen om några dagar.

Jag känner mig inte så övertygad om att jag kan bli gravid längre. Jag är ju inte jätteung längre, inte gammal heller iof men... De andra gångerna jag har blivit gravid hade jag två äggledare, även om den ena inneburit två X, dessutom vet jag att jag har mycket sammanväxningar efter tre snitt, två titthål och öppen kirurgi nu vid sista X.et. Jag har fått för mig att ägget får svårare att fästa då. Men ge upp gör jag inte än iaf, det var ju bara andra försöket efter X.et. Men jag ville så gärna ha en vårbebis :(

kram     

• kanske 4a

Tack för din berättelse Sylse och stort grattis till plusset!

Får man verkligen hjälp med IVF när man har barn sedan innan? 

kram   

• kanske 4a

Kan hända att vi pratat förut :) Jag mår bara bra rent fysiskt, opererades i mars i år och det var mitt andra utomkveds på samma sida. Vi har ju tre gemensamma barn så om det inte funkar längre så får vi vara nöjda med de. Men just nu är bebissuget stort!! Jag har dock inte gett upp än.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3