Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Åhhh jag blir alldeles tårögd, stort grattis Mmmbop. Längtar till det är min tur att lägga ut en sådan bild. Kram!
Åhhh jag blir alldeles tårögd, stort grattis Mmmbop. Längtar till det är min tur att lägga ut en sådan bild. Kram!
Hej! Har varit på semester några veckor och kom hem igår. Skönt att koppla bort allting ett tag. Men jag fick se en plutteliten bebis och då vaknade mitt bebissug igen. Vi skulle ju vänta lite till så jag hinner jobba lite efter att skolan är slut i oktober. Men nu får det bli som det blir. Vi försöker inte men vi skyddar oss inte heller. Men så har vi kört lite sista åren utan att det blivit något, förrän X i mars då. Men vi får väl se vad som händer.
Acinnna: Stort grattis till flickan!
kram
Behöver lite peppning. Sitter här med sådan molvärk och det värker precis på samma sätt om vid mitt senaste X. Fast det är på samma sida och där kan ju inget sitta fast igen eftersom äggledaren är borta. Men det känns likadant, värk på en punkt liksom mot sittknölen. Förväntar mig mens i morgon men vi prickade ju äl rätt så bra den här månaden. Testade i onsdags och i fredags men det var neg, ev en svag svag skugga. Ska testa i morgon om inte mensen kommer snart. Det känns som den kommer när som helst. Annars har jag haft en jättebra helg.
Kram
Tack tjejer! Det har släppt nu, men det känns bra att jag inte är helt onormal iaf :)
Kram!
Grattis angio!!!
Supers: Lycka till idag!
Själv är jag på dag 2 och besvikelsen har lagt sig. Vi ska bort i helgen och sen är det ju snart dags att börja inbilla sig symtom igen :) Skolan börjar också på måndag så då kommer jag få annat att tänka på. Annars är jag riktigt bebissugen nu, skulle haft ungefär 7 veckor kvar till det planerade snittet om hoppsan hade suttit rätt.
Välkommen hit TeresA och jag beklagar att du också drabbats av X. Jag fick mitt första X i februari 2003 och åkte in och ut på akuten. Gjorde vul som inte visade något och tog hcg som steg och sjönk om vartannat. Till slut efter 3 veckor fick jag så ont, jag åkte in akut igen och vul visade bara blod i hela buken. Jag opererades akut och man hittade ett hål i min vänstra äggledare och celler efter ett embryo. Jag fick behålla äggledaren som spolades ut och fick självläka. Jag fick tillbaka mensen 4 veckor efter det och blev gravid igen 2 månader senare. Sen har jag fått ett till barn 2006, blev gravid på tredje försöket.
I februari i år blev jag oplanerat gravid men misstänkte direkt att något var fel. Jag fick tjata mig till ett tidigt vul trots att jag blödde och bara fick svaga tester och trots att jag haft ett X förut. Inte heller denna gång hittade man något på vul men hcg steg normalt i en vecka. Efter det hittades embryot i vänster äggledare och jag fick cellgifter, methotrexat. En vecka efter det låg mitt hcg fortfarande för högt och jag fick en till spruta. Men två dagar senare fick jag jätteont i magen och åkte in akut. Min vänstra äggledare opererades då bort. Mensen kom tillbaka 5 veckor senare. Nu har vi precis slutat skydda oss igen och hoppas på en fyra så småningom.
Jag fick min trasiga äggledare spolad under första operationen. Eftersom de valde att låta den vara kvar var de tvungen att spola ut all vävnad. Jag har inte spolat äggledarna efter operation. Nu efter andra op när jag tog bort vänster äggledare, sa de bara att höger äggledare ser fin ut. Så jag hoppas att det ska gå vägen en gång till. Däremot har jag ju gjort tre kejsarsnitt, två titthål plus en öppen bukoperation nu när jag tog bort äggledaren. Så jag har mycket ärrvävnad och sammanväxningar i buken. Det ökar ju risken för att det ska vara något strul med äggledaren också.