• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hej vänner. Läkaren ringde igår och hcg har stigit från 680 till drygt 1000, hon sa inte exakt. Jag tycker det känns för lite men hon sa att det var normalt. Men frågan kvarstår ju varför jag fick "mens" och varför de inte såg något på vul. Det känns fortfarande inte som det kommer gå vägen, mitt förra X ökade hcg normalt också. Men då blödde jag hela tiden vilket jag inte gör nu. Men å andra sidan blödde jag ju som  en mens denna gången i början. Jag blir galen av allt ältande och funderande. Vill bara ha det överstökat nu, kommer gråta floder vill så gärna ha denna lilla skrutt Gråter. Ska tillbaka på måndag för nytt hcg och nytt vul, då så får jag domen. Då ska man kunna se något om det är normalt. 

kram

Stor kram till dig också Saffron, jag beklagar verkligen {#emotions_dlg.flower}

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

som tur är håller vi på att flytta så jag har att göra. Men det ironiska är att nu får vi plats för en till...

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

Nu rinner tårarna, tack snälla ni. Hur mycket ska vi behöva gå igenom här eg? Vad vi gör för våra älskade små barn. Om jag går efter förra mensen så ska jag vara v 5+6 idag. Men jag hade ju en "normal" blödning 20/3 ca 5 dagar som jag brukar och normal mängd, ev lite mindre men inget jag reagerade på då. 

• kanske 4a

Hej tjejer. Tog ett digitalt i morse kom snabbt upp +3 bra eller dåligt? Vi får se på måndag.

• kanske 4a

Visade 2-3 i måndags.

• kanske 4a

Det sket sig totalt. Akut op i söndags och nu är höger äggledare också borta. Känns väldigt tufft men nu tar vi en tag i taget. Skitförsäkring har man med så jag lär inte få ett öre.

• kanske 4a

Kikar in och vinkar. Hejja Supers!! Hjärta

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling. MA juni-12. X hö-2014. Båda äggledarna borttagna
  • kanske 4a
    Saturnus skrev 2014-05-21 22:20:54 följande:
    Jag är i V5(4+1) jag plussade den 17:E och den 19:E var det starkare men inte lika starkt som teststräcket så jag tog ett idag och det var svagare.

Jag ska testa i morgon bitti igen. Tog inget ikväll. Köpte ett digitalt så kanske får ta det med i morgon.

Kingston: tack, vi hoppas på att det är ett dåligt test jag fått fast jag börjar ställa in mig på annat. :(

Tack för svar.
    Testade du samma tid med samma test? Det kan ju variera lite, hoppas verkligen det blir starkare till nästa gång. kram
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling. MA juni-12. X hö-2014. Båda äggledarna borttagna
  • kanske 4a
    Supers skrev 2014-05-21 13:54:57 följande:

Tack hur är det med er? Kramis
    Det går upp och ner. Har varit ok ett tag men idag var vi på fertiliteten och nu har de plötsligt kommit på att jag ska inte ha fler barn pga risk med fler snitt, ärrvävnad och tunn livmoder. Men det har jag haft sedan mitt andra barn och ingen har sagt att vi inte får skaffa fler. De har pratat om risker men inte sagt att vi inte får. Blir så trött, då har ju dessa tre år varit helt förgäves. Men vi får såklart välja själva om vi vill gå vidare med ivf, men det känns itne meningsfullt just nu. Även om jag förtvivlat mycket vill ha ett till barn. Så nu snurrar det i huvudet igen... Alla prover var bra, men vad hjälper det nu. 
  • kanske 4a
    Saturnus skrev 2014-05-22 21:12:19 följande:
    Hej! Det gick inte bra. Jag tog en sticka, väldigt svagt och sedan tog jag digitala = inte gravid! Det känns tungt! Det enda positiva var att min vänstra äggledare plockade upp ägg från höger äggstock. Sen vet jag ju inte om det fastnade i äggledaren eller livmodern. Det var väl något fel i cell delningen! Fick en blödning nu på kvällen. Ledsen och besviken, hoppades så mycket och sade t o m nu ska jag bara njuta!

Beklagar verkligen :(
  • kanske 4a
    Supers skrev 2014-06-02 18:56:34 följande:
    Då la vi in ett ägg igår nu är det bara hålla tummarna igen. ..

Åh gumman det bara måste gå vägen denna gången!
  • kanske 4a
    RaraS skrev 2014-06-04 08:49:36 följande:
    Hej! Det är långt mellan gångerna jag tittar in här, synd att se att ni är så många som kämpar ännu! Känner igen allt för många namn här! Håller tummarna för er alla och särskilt er som håller på med IVF! Ni borde verkligen inte behöva råka ut för missfall! Jag är gravid igen iaf! Vecka 5+0 idag. Känner mig så lyckligt lottad! Men sedan skulle jag ringa och få tid för VUL så lät hon som svarade tveksam om jag behövde något VUL och skulle kolla med en läkare och jag skulle ringa tillbaka på måndag. Blir så less. Blir så irriterad på mig själv, att jag inte överdrev och sa att jag hade ont i magen och ville att någon skulle kolla. Jag har ju ringt till Gyn så många gånger så jag vet ju hur de funkar. Denna långa väntan på att få reda på hur det står det till. X, MA eller kanske någon ny förkortning? Känns som vi samlar på förkortning här inne ibland. Jaja, bara bita ihop och ringa på måndag. Får jag inte någon tid så finns det ett privat ställe i stan.långa veckor framöver! Kram till er alla! Nya som gamla!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. <3 Emelie 120106 <3 MA den 18/11-13.

Grattis! Stå på dig och kräv ett vul. Kram
  • kanske 4a

Kikar in här och hoppades få läsa att Supers har plussat. Blir så ledsen för din skull gumman! Stor kram Hjärta

• kanske 4a

Kikar in och säger hej. Hur går det för er alla?

Vi har tagit steget och kontaktat soc för att bli kontaktfamilj. Vi tänkte börja med det för att sedan av gå vidare och bli familjehem. Vi väntar på att de ska boka ett första möte. Spännande och lite läskigt, tänk om vi inte blir godkända? :)

kram på er!

• kanske 4a

Tack! Det ska stå att vi ev går vidare och blir familjehem inte av :)

• kanske 4a

Hej tjejer, kikar in och ser om det är någon jag känner igen här. Ser att Supers fortfarande kämpar Hjärta och AlexandraViberg är tllbaka. Kanske finns fler här... Vill skicka ett stort gäng kramar till er och alla andra här som kämpar.

Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}

• kanske 4a

Förstår att det känns tufft och hopplöst. Jag önskar dig så innerligt mycket att få lyckas! 

Allt är bra här, visst hugger det fortfarande till av smärta ibland och jag drömmer ofta att jag är gravid men att något är fel på barnet. Men det är också ganska skönt att ha stora barn och och min man och jag kan börja ägna mer till åt varandra igen. Vi är ju kontaktfamilj till en treåring och det är mysigt och jobbigt :) 

kram kram

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3