Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
har en fråga angående ägglossning efter utomkvedes. Nu har det gått 3,5 månader sedan jag fick min cellgiftsinjektion, dvs bäbisverkstan är i gång igen. Jag och min sambo har genomgått fertilitetsutredning då jag har haft oregelbunden mens. Efter första kuren av Pergotime (ägglossningsstimulerande) blev jag gravid som då tyvärr slutade i utomkvedes. Och nu till frågan:
Har känningar före/ efter ägglossning förändrats hos er sedan era x? Har sådan otrolig ägglossningssmärta. Har aldrig känt detta förut. Det gör jätteont i nedre delen av magen och på högra sidan. Det liksom strålar ner över högra skinkan. Magen är helt uppblåst. Var tvungen att gå upp 2 ggr i natt för att ta Ipren.
Har era mensblödningar/ mönster förändrats sedan x:et?
Är det fler här som har knaprat Pergo?
Känner mig så förväntansfull men livrädd. Vill bli gravid igen men fruktar så för utomkvedes. Förra gången var det dock på vänster sida. Nu ömmar ju det ju runt höger äggstock. Hoppas hoppas !
Efter min operation och när mensen kom igång hade jag stickningar på höger sida där äggledaren opererats bort, känner vääldigt tydligt nu när jag har ägglossning på "fel sida". jag tycker att jag känner av ägglossningen mer nu än vad jag gjort innan.
Min mens cykel varierar nu mellan 25-28 dagar, och mensen var i början fler dar än vad jag brukade ha men nu är den tillbaks till normallängd. Även om jag tycker att jag bara blöder rikligt i ca 2 dar.
Förstår känslan om att vara rädd för ett nytt utomkveds
, inget man vill uppleva igen. Vi har inte lyckats bli gravida igen...det har gått 6 mån sen operationen..men vi kämpar på. Jag har börjat äta bidrottningsgelé så vi får se om det har nån verkan :)
Lycka till :)