• Supers

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Lemis: vad bra, jag spolade för två veckor sedan kändes bara lite grann när hon förde in i Katern, som mensvärk, jag tog två Ipren plus en panodil innan. Kommer gå jättebra. Själv väntar jag på Bim ska ha imorgon , hoppas inte, har inte haft mina vanliga flytningar innan, men men det kan ju va försenat osv bara för att jag tänker på det heeeela tiden :p Nu en weekend i Sthlm o håll tummarna nu för icke mens..... Kram på er

• Supers

Hejsan, söndag och än så länge ingen mens, en dag försenat tror dock att den är på väg :( den har inte vart 100% regelbunden efter operationen .... Bara vänta o se, sitter på Bromma flygplats o skulle suttit på flyget för o snart va hemma hos min älskling men då är planet inställt.....o jag kommer inte hem förrän sent ikväll, tårarna bränner och det skulle va som grädde på moset att tant röd oxå börjar flöda. Usch inte den bästa kvällen vill bara hem nu.... Hoppas eran söndag kväll e mysigare än min kram

• Supers

Hej hej,
    fick åka med planet som gikc 19:30 oootroligt skönt.
    Mensen är nog tyvärr på väg....har lite färgade smådropp som jag brukar ha innan...men den har inte dragit igång helt än. Ska ju till vårdcentralen och lämna massa prover när jag får mens, som min läkare ville att jag skulle göra, kolla hormonvärdet osv.

Det var väl önsketänkande att det skulle funka denna gång,,...trodde som att det bara skulle säga pang efter sponlingen...men men...det sitter väl i huvet el nått.
    Känner mig faktiskt ledsen, och hopplösheten kommer smygandes...:(
    Det blir säkert bättre....än har ju iofs inte mensen kommit igång...så who knows, jag vet inte om man brukar småblöda så tidigt ifall jag nu skulle vara gravid...

Jaja...ska bädda ner mig o kurera min halsont.

Ha en bra dag allihopa. 

• Supers
    Grip skrev 2011-09-12 09:56:39 följande:
    Åh, hoppas att det inte är mensen! Vad är det för prover du skall lämna? Nyfiken.. Krya på dig! Kram
    Tack :)
    Jag hoppas oxå det..men de små spottarna känns som det jag brukar ha innan...enligt min kalender skulle jag ha haft mens i lördags, men som sagt psyket spelar ju en lite spratt ibland och mensen kan ju förskjutas nga dar...än är det ju bara 2 dar sen..vågar inte köpa gravtest än... då kommer ju mensen haha.

Det är prover för att kolla horomonvärdet  och massa annat som jag inte vet vad förkortningarna står för ;)
    Men det är inför en ev kommande utredning, men det är ju inte säkert att vi får utredningen..vi har inte försökt så länge.
    Måste ta proverna när jag har mens & 21-23 dar efter mens..
    Hoppas jag slipper....längtar så efte en bebis

kram kram  
  • Supers
    Lemis skrev 2011-09-12 12:31:03 följande:
    Hej. Idag har jag gjort min spolning. Det kändes inget. Däremot mår jag illa nu men det beror säkert på all nervositet jag haft. Flödet var kanon fint på min äggledare som är kvar. Och han kunde se att jag skulle ha ägglossning på vänster sida vilket är bra. Det är ju där äggledarna sitter. vi får dock inte ha sex än om 2 dagar.så vi får hålla oss lite. Men jag är glad att allt såg bra ut. Det ger oss hopp och mera tålamod. Kram till er alla. Och hur går det för dig supers kollat gravtest?
    Oj vad bra :) jag hade ju oxå fint flöde förutom lite ärrbildnigar i den sk armen, sköönt för dig :)).

Nää jag har inte gravtestat än...är bara 2 dar sen och har el hade igår småfärgade flytningar.....tror att mensen är på väg men att alla tankar kankse försenar den..
    Har inga andra symptomer, har haft känningar i helgen mer centrerat denna gång...förra gången kändes det bara mest på den sidan där jag opererat bort äggledaren..
    Jag väntar nån dag till för förra förra månden var min mens cykel 28 dagar....

Lycka till nu hoppas hoppas :)) 
  • Supers

RaraS : Tack så mkt, jag hade inge spotting sist & fick jätte ömma bröst snabbt, men det är säkert olika...från gång till gång.
    Jag vacklar från oro till lycka för varje dag som går men vågar inte testa än är som sagt bara 2 dagar sen....
    Nä man ska väl inte lyssna på vad andra säger, men det är väl så att man försöker hitta en orsak till varför man inte lyckas..o det med huvet är väl en mild orsak kanske Tungan ute

DEt har "bara" gått 5 mån sen min operation, så det är ju inte så farligt länge men när man längtar så känns det som en eeevighet .

Ha det så gott & tack för peppningen :)

• Supers

Nää rå, visst fick jag mens idag...Rynkar på näsan
    trist som tusan......börjar tro att det är nått fel nu på riktigt, det gick ju så snabbt första gången, på första  ÄL försöket.......men icke .....känner en lite hopplöshet inom mig...
    Och undran om det någonsin kommer funka  Gråter .
    Vill inte bli allt för gammal innan jag får barn, vill verkligen inte vänta nå mer..har väntat hela mitt liv , och har hittat mannen i mitt liv, o det enda som saknas är en lite bebis...

Förlåt om jag neggar, det går säkert över, ska köpa ÄL-test efter mensen så jag vet när på exakten när det är dax.även om jag tycker att jag har bra koll nu me...men menscykeln är inte helt i fas, 24 dar, 28 dar och nu 27.

Får ringa vårdcentralen imorogon och gå ta dom där proverna som gynläkarn ville att ajg skulle ta.
    Hoppas det går bra för er alla som väntar på ÄL & Bims :)

Kram på er från en snorig Mens FiaObestämd haha

• Supers

Tack för eran omtanke :)
    Klart att vi inte ger upp, men det känns lite jobbigt när det inte händer något.
    Jag tror att det bästa är att försöka leva på som vanligt, även om tankarna finns där...
    Hjälp kommer jag nog få men inte än, vi måste vänta eftersom vi inte varit tillsammans så länge & försökt så länge...inte prio 1 ..

Är nog extra känslig nu..o då e allt jobbigt :p  & snorig på det oxå huhu ;)

Tack till er Kram 

• Supers

Nu är den kommit ordentligt,så det finns ingen chans att det finns ett litet litet frö där..
    Bara ta nya tag, men är förkyld som en gris & mens hormonerna svallar, hardrömt om att jag var gravid i natt, o sen somnade jag om efter min kille gått till jobbet & drömde om att han skulle gå tillbaks till sitt ex som var gravid & lämna mig :/
    Tror ni jag lipade när jag vaknade huhu....

Hoppas ni får en fin dag :)) 

• Supers
    Grip skrev 2011-09-13 13:24:19 följande:

Va tråkigt att höra, Supers. Det är verkligen skitjobbigt när mensen kommer, och sedan tiden mellan mens och äl när man inte kan göra ett dugg åt det! Förstår att du var ledsen när du vaknade!!
    Det värsta är när folk säger att det hjälper om man gåter och släpper ut det. Skitsnack, sorgen och oron finns ju kvar där lik förbannat!

Nu har jag i alla fall ringt och boka tid för akupunktur. Jag vet inte vad jag tror om det riktigt men jag skall testa. Jag känner att jag måste göra något för det känns som hela mitt livs styrs av äl-tester, mensens komma eller icke komma, funderingar och oro. Detta kanske kan få mig att slappna av lite, vad vet jag. Jag försöker hålla god min på jobbet osv, men när jag ringde och bokade tid och pratade med tjejen där så började jag storgråta, så någon form av spänning verkar finnas där! Flört Återstår att se hur detta går, men det skall bli intressant.
    Och det funkade ju för dig, RaraS!Glad

Ja det är galet, ändå har jag försökt att leva på som vanligt, och inte fokusera så mkt på just det, men som du säger det blir ffan en fix idé, nu är det ÄL nu ska vi ligga,  nu ska vi vänta o se, kommer mensen , har jag inte lite känningar, Mensdag är här ingen mens, går över 2 dar, o man bara funderar på att köpa gravtest så kommer den som ett jävla brev på posten.....o sen fortsätter man i samma trall....
    Dessutom är jag arbetslös oxå för tillfället o det gör inte saken bättre kan jag lova.. ny stad, inge jobb, inget socialt nätverk än....
    Ja det blir nog bättre, kankse oxå ska försöka mig på akupunktur el nått, får ta ett snack med min läkare, eftersom jag har cystor som ploppar upp  då & då...

Man vill ju veta vad som e galet..o jag blir fan inte yngre heller tyvärr..
    Gnäll, gnäll o gnäll...ska skärpa mig, så fort mensen är över & förkylningen är borta.

Hoppas det funkar med akupunktur, är det nå speciell akupunktur man får? måste man gå flera ggr?

Lycka till :) 
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3