• Supers

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Ja det finns ju massa metoder, får ett ett sätt helt enkelt :) Det ordnar sig säkert, men jag vill ju så gärna bli gravid på egen hand det vill ju säkert alla. 

Jag har en ganska kort perod mellan mens Och Äl om jag räknar rätt (el om kalendern räknar rätt..)
    Ska testa Äl tester nu nästa månad.
    Just nu känns det inte som om vi behöver skydda oss...händer ju inget ändå :P Ja jag e lite väl bitter men det ska nog gå över, JAg ska nog hitta nått annat o fokusera på så fort denna äckliga förkylningen försvinner :)

Tack för allt stöd.

Kram på er. 

• Supers
    Lemis skrev 2011-09-13 23:41:29 följande:
    Supers tråkigt med mens. Bara var negativ och särskilt här, det behöver man. Kram på dig och sen tar vi nya tag.
    Tack Lemis :) Jadå  nya tag blir de tabsolut.
  • Supers
    Grip skrev 2011-09-14 08:00:17 följande:
    Nu har jag gjort en ny omröstningstråd! Min allra första, det känns stort! Flört

Supers: det kan vara bra att testa med äl-test för att veta mer exakt när äl är. Jag har kort period mellan äl och mens istället, ca 10 dagar. Vad gäller akupunkturen så vet jag inte vad som kommer hända. Första gången skulle vi sitta och prata, det skulle ta 2 timmar! Hon skulle ställa en massa frågor och titta på min tunga Obestämd och mer kommer jag inte ihåg. Jag antar att hon skall se om jag har några spänningar eller så, vad vet jag. Men jag har läst att akupunktur kan öka blodflödet till livmodern och göra muskelvävnaden mer avslappnad. Låter ju bra!
    Jag har oxå kort period mellan äl och mens, ca 12 dar tror jag. JAg ska inhandla tester och kolla nästa vecka.
    Kikade lite på kinesisk akupunktur här i borås, ska  ta kontakt med henne sen :) bäst att prova.
    Ska tillbaks om 1 månad för att titta till min cysta och då borde jag ha tagit färdigt mina prover för ev kommande utredning, men tror inte den är aktuell förrän nästa år eftersom kravet är att man försökt i minst 1 år.

Alla tips är bra, och humöret känns lite bättre förutom detta snorandet :/

Ha det gott :) 
  • Supers

Ja min mens verkade endast vara i dagarna 3, blir inte klok...tror dock inte att jag är gravid i alla fall eftersom jag haft normala mensblödningar....bara börja räkna ut när det e dax för äl & köpa tester denna gång.

Lycka till, till er alla som har ÄL nu.. kör hårt och hoppas det går vägen.

Kram på er. 

• Supers
    kanske 4a skrev 2011-09-16 09:24:23 följande:

Jahapp så har man testat på äl +7 :) Det blev såklart negativt. Jag är jätteförkyld och måste tentaplugga, blä.

Supers: Det verkar ju lite skumt, jag hade testat om jag var du, bara för att vara säker. Men så är jag ju en testnarkoman också :)

Kram   

Trist, jäkla förkylning min håller i ännu...:(
    Ja...iofs brukar jag ha mens i bara 4-5 dar. Hade så förr förra gången kom jag på och då testade jag mig o det var ju negativt givetvis.....

Man blir som inte klok.. :P

Lycka till med plugget.

Kram 
  • Supers
    RaraS skrev 2011-09-16 11:28:52 följande:
    Supers:
    Du tar inte Bidrottningsgele? Jag tog Apiforce och då fick jag markant kortare mens. Jag ska nog fortsätta köra med det sedan, även när jag inte vill bli gravid för det var ju rätt så skönt med kort mens. 

Krya på dig!     
    Tack :)
    Nej inget bidrottningsgelé , jag har alltid haft kort mens, nån enstaka gång har den varat i 5 -6 dar. Ska väl skatta sig lycklig iofs att jag inte blöder i 1 v :P

Meeen det kanske inte är så dumt att prova det, tar du kapslar? goolade lite om det :), det är ju ofarligt soo why not.
    Ska hur som helst köpa Äl-tester nu, sen om det inte funkar än en gång så ska jag nog prova akupunktur oxå.
    Sen får vi se vad läkarn säger osv......vi är inte prio 1 som sagt...men jag börjar få lite åldersnojja för det påverkar ju oxå fertiliteten....

Bara kämpa på.

• Supers

Aha ok, ska kika på det, tack för tipset. :)
    Förresten vilka ÄL test är bäst? Det skiljer ju lite i pris, blir lite dyrt o köpa storpack clearblue ;)
    ska inhandla det imorgon för jag ska nog ha ÄL i helgen. har lite stickningar tror att det är cystan som bråkar :( ska ringa och boka tid för återbesök nu i veckan...
    Vill verkligen slippa en operation...

Kram på er :)

• Supers
    RaraS skrev 2011-09-19 10:21:07 följande:
    Jag köpte ägglossnings-stavarna från billigatester.se De funkade jättebra för mig, med tydlig stegring, och så tyckte jag det var bra att slippa kissa i kopp som man måste göra med stickorna, eftersom man ibland var tvungen att testa när man var ute på resa eller sov i stugor med föräldrar och svärföräldrar, då vill man inte smyga omkring med plastkoppar direkt.

Dock gillade jag inte billigatesters grav-test (stickorna) . Då tyckte jag Testlagrets grav-test (sticka) var bättre.

Håller tummarna för ÄL och hoppas det löser sig med cystan! Operation, nej tack, jag tyckte inte det var en rolig upplevelse...hoppas du slipper!

Kram-kram!  
    ok, jag får kolla runt lite, tänkte shoppa på apoteket men det kanske e bättre och shoppa på nätet :) 
    ska surfa runt lite, har ju tid me det :p
    Ska kolla på dom där kapslarna oxå, :)

Nej jag vill inte göra en till operation...bläää!
    Får hoppas på det bästa, såg just att det var först nästa månad som jag skulle boka tid för återbesök, 

Kram

• Supers

Hej igen, är det nån som vet när man ska börja med Bidrottnings gelé och hur länge man ska äta. Har läst att man ska ta det på  första mens dagen och äta fram till ÄL, el att man ska äta hela tiden varje dag? 

Tänkte ge det en chans efter denna ÄL, har bara <läst positivt om det :)

Hej hej 

• Supers
    Lemis skrev 2011-09-19 19:01:07 följande:
    Jag åt bidrottgele varje dag. Tog en på kvällen. Det var tydligen bättre. Så fort man får ett pluss ska msn sluta äta dem. Jag har även ätit rosenrot och den ska man bara äta till äl. Båda har gjort att äl kommit tidigare. Lycka till nu. Jo jag har också köpt älstickor på nätet. De finns många bra erbjudanden där gravtest ingår osv. Ta dem stickor man kan kissa direkt på.
    Ok kan man börja äta dom typ direkt el ska man vänta tills mensen kommit? 
    Jag kikade runt lite på nätet, men nu köpte jag clear blue på apoteket, får beställa nästa gång ....om det behövs :P 
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3