• Supers

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

HEj hopp,
    Väntar på mensen jag me..imorgon skall en komma men haar inga känningar, brukar oxå få lite brunisar innan..men jag är rätt säker på att en kommer till helgen.
    Har fått en tid till gyn nästa vecka för att kolla upp min cysta....om jag kan gå dvs..beror ju på när min mens kommer..

Lycka till allihopa..ax för ett plus snart :) 

• Supers
    Grip skrev 2011-11-02 12:31:36 följande:
    Hej, Supers!
    Vad händer efter nyår just?
    Jag kom på att jag vid något tillfälle frågade om du hade vägarna förbi Gbg så kunde vi ta en fika. Jag skäms lite att jag inte följde upp detta.. Men om du är i stan någon gång, kanske kommer ner o julhandlar någon vardag så kan vi ju ta en fika efter jobbet kanske?
    Hur går det med jobbletande förresten?
    Hejsan,

Nä jag tänkte mest på att vi kanske "inte" ska försöka så mkt och koncentrerar oss på annat fram till jul. Jag har iofs lyckats rätt bra på att koncentrera på mig annat de 2 senaste ggr..
    Du det är ingen fara, absolut inte..det är lätt att man glömmer saker o ting :P Jag tycker det låter som en jättebra idé, jag kan ju som alla dagar ;) Men jag kan ju höra av mig när jag är på väg in till gbg, säkerligen innan jul :)

Jobbletandet går så där, lite trögt här i borås, men var på en intervju förra veckan me tror inte att jag blir utvald...det var ett jobb som finsk översättare/kuntjänst o testet jag fick göra var rätt svårt..men det är bara vänta och se. Jag måste skärpa mig lite, har varit lite lat..det går i vågor. Sen har vi vart uppe i norrland i 5 dar o å vill man ju inte söka jobb ;)

Ha det gott :) 
  • Supers
    Chicky01 skrev 2011-11-03 11:37:13 följande:
    Hej,

"skönt" att höra att det är så många som får brunisar Tyst. Har inte haft det tidigare... fast det är så svårt att säga. Minns knappt hur jag brukade ha det. Började knapra piller för 10 år sedan och var då mensfri i alla fall de senaste 5 åren (minipiller). Sen när jag slutade med pillerna för två år sedan fick jag aldrig tillbaka regelbunden ÄL/ mens. Efter utredningar och pergoknaprande har jag långsamt fått tillbaka min mens. Och sedan x:et i juli... Ja, hur brukar min kropp bete sig? Jag vet inte! Herre gud, jag är 34 år och känner inte min kropp! Däremot så är jag världsbäst på att nojja mig!

Hur som helst, tantjäveln behagade att dyka upp igår. Luften gick ur mig, gick hem från jobbet med värsta mensvärken och tryckte i mig en HEEEL påse med Pågens saffransgifflar (kan verkligen rekommenderas!)... och mådde ännu sämre efter det... men nu är jag på banan igen! Skrattande Ny cykel, nya tag!

Hoppas ni som väntar på BIM inte får besök av den där dumma tanten! Och önskar alla som som väntar på ÄL får trevliga stunder mer era älsklingar, som självklart ska resultera i familjetillökning!
    Jag hade lite såna brunisar ;) haha förr men bara lite, tycker att det blitt mer efter X, ibland vet jag inte hur jag ska räkna om dagen när brunisarna kommer är min 1 a mens dag eller inte :P 
    Ja det är knäppt...jag är 35 o tror mig känna min kropp men den överraskar mig fortfarande.....
    Jag är nästan helt 100 på att tanten kommer till helgen....men jag är förberedd på det...fast det är ju klart.....finns ju alltid en gnutta hopp när tanten är lite sen...

Bra där nya tag, hitta fokus...man blir lite smått galen mellan cyklarna ;)

Ha det så bra, lycka till nästa ÄL Skrattande
  • Supers
    Chicky01 skrev 2011-11-03 15:49:39 följande:
    Min gyn säger att brunisar inte ska räknas som första mensdag. Det ska vara färskt blod... och då ska det inte bara skvätta pyttelite... utan det ska liksom flöda mer... då har man mens!

Håller tummarna så tanten skräms iväg till helgen! Hoppas hoppas!
    Ja men då är det nog så, jag har iofs inte räknat förrän jag börjat blöda på "riktigt"..men det är ju bra att veta som sagt :) så tack :)
  • Supers

Hejsan,

Mensen 1 dag försenad....men det betyder ju inget..är rätt säker på att tanten kommer när som helst, har lite känningar men än inga flytningar...som jag brukar ha..
    Bara vänta o se..vore bra om den kommit igår eftersom jag ska till gyn på onsdag.....

Ha en mysig lördag allihopa!! Kraam 

• Supers

Ja så började "för" flytningarna innan mens......2 dar sen..så imorgon sätter den väl igång på riktigt..
    vi började prata igår om "tänk om"..det var dumt..men man måste ju få drömma även om jag var n ästan hundra på att mensen skulle komma.
    Är mest arg att den behagar att komma så sent eftersom jag har tid till gyn på onsdag & nu måste jag boka om tiden ...igen..suck!!

Nu tror jag att jag ska försöka lägga bebistankarna på hyllan & bara flyta med.....
    Även om jag var säker på att jag inte var gravid så finns det ju en gnutta hopp i en...o man blir lite besviken i alla fall......

Nåja.....det går la över....blir det så blir det..annars får man ta den hjälp man kan få :P

Ha det bra allihopa!!

Kram kram 

• Supers

Tack Kanske4a ..men hon är typ här ...men men....

Säger som lemis " Kör så det ryker" ;)
    Lycka till :) 

• Supers

Tack Kankse4a, jadå ...det får bli nya tag....nu var min cykel ovanligt lång denna månad, så jag kan väl säga mensen blitt lite oregelbunden....skiljer nga dar här o där varje månad. Ska ta o beställa hem lite äl stickor så jag har hemma & så att jag har koll.
    Tant röd är ingen snäll tant idag hon bråkar med min mage :/, men jag har rätt så kort besök så jag ska inte klaga.

Hoppas simmarna ligger o väntar o simmar rätt Skrattande .

Kram 

• Supers

Hej igen,

Har ni tips på vilka ältester som är bäst? billigatester.se el testlagret.se? Stickor el dom med hylsor, kanske inte spelar nån roll ..vill väl egentligen bara köpa det billigaste :) Vilka har ni testat?

• Supers
    kanske 4a skrev 2011-11-07 11:17:53 följande:
    Jag har bara köpt från utländska sidor saveontest och sme-fertility. Men de testen från sme ser likadana ut som de från billiga tester. Jag tycker stickor funkar lika bra, inte värt att betala mer för en hylsa. Det är ju samma test bara att de sitter i en hylsa som man får betala för :) Här är länkar till de test jag köpt, jag tycker saveon är bättre för de är lite bredare och lättare att se resultatet på. Har även beställt gravtest från båda, funkat bra med saveon, har inte fått plus med sme än så jag vet inte. Men det är samma där att saveons är bredare.

www.saveontests.com/Ovulation.htm

www.sme-fertility.co.uk/cheap-ovulation-tests...

Lycka till!   
    ok tack ska kika på dom :)
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3