• majbebbe

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

jag vet inte hur du har haft det men jag vet att jag blev helt fixerad när det inte tog sig efter x-et (som för övrigt gick bra). dels berodde det säkert på att vi haft så lätt innan samt att jag för varje försök som gick blev mer och mer övertygad om att något måste gått fel i samband med x-et och op.
    jag vet att det är en hemsk klycha men det var faktiskt när jag typ gett upp, slutat vara hysterisk varje gång mensen kom, började träna för mycket och åkte på ny semester som det tog sig. För mig var kroppen och knoppen helt enkelt inte redo förrän dess. och resan var faktiskt något som vi unnade oss för de pengarna vi tjänade när vi "slapp" vara föräldralediga.
    Idag är det enkelt att se det med perspektiv då vi är väldigt lyckligt lottade men där och då var varje nederlag en djup dal och man trodde att det aldrig kunde bli bra, jag letade massor med information om fertilitets utredningar m.m.
    även om vi varit i liknande situation har jag ingen aning om vad du går igenom men jag hoppas att du har någon att prata med.

• majbebbe

Wow 8kg grymt supers! Hoppas de andra ger med sig snart.

Här går tiden så där långsamt igen. Vul på fredag. Hoppas att jag kan se att det sitter rätt och att hjärtat slår...

• majbebbe

Hej allihop, här pustar jag nu ut efter lyckat vul. Det sitter rätt, hjärtat slår och allt annat såg bra ut. Så nu sätter jag nästa milstolpe vid vecka 12...

• majbebbe

Usch Kingston typiskt att det ska bråka. Osäkerhet är ju bara så irriterande jobbigt.

hoppas det löser sig snarast...

• majbebbe

Hjärtat78 häftigt med bf på födelsedagen, sedan får vi kanske hoppas att det inte blir samma dag i slutändan.

jag har bf på min pappas 60-årsdag...

kanske 4a då håller vi tummarna för att ni blir godkända!

• majbebbe

Går nu äntligen in i vecka 13 imorgon. Borde jubla men istället ligger jag nedbäddad med en dunderförkylning. Näsan bara rinner och jag hostar snart ut lungorna...

nog gnäll från mig, hur är läget med er andra? Hur känns det tusa, borde vara dags vilken dag som helst eller?

• majbebbe

TereseA jag har bara en äggledare kvar och har inte märkt något särskilt. Jag har ringt in och bokat tidigt vul för att utesluta nytt x och därefter har jag inte gjort någon skillnad. Efter mitt x har jag en lyckad graviditet, ett missfall och är nu i vecka 13. Jag tror inte att mitt missfall beror på att jag bara har en äggledare kvar... Grattis ska jag ju säga också ????

• majbebbe
    TereseA skrev 2014-12-01 17:54:55 följande:
    Tack!. Ringde bm och skrev in mig. Hon trodde inte jag behövde göra vul. Hon frågade bara hur jag mådde osv..
    Om det känns bra för dig behöver man inte göra något, men känner du dig minsta orolig ring gyn. Du har rätt till ett tidigt vul...

Usch har helt plötsligt börjat spy flera gånger de senaste dagarna, där fick jag för att jag inte mått så illa tidigare i denna graviditet... Så det var ju bara att säga som det är på jobbet - skönt att jag hann passera v.12 i alla fall
  • majbebbe
    pandoraDiem skrev 2015-04-01 14:07:46 följande:

Välkommen hit dalin trots tråkiga omständigheter. Kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste ha varit att få missfall efter att ha lyckats bli gravid igen. Vad bra att ni har fått starta utredning i alla fall, hoppas det kan hjälpa er. Känns som det kommer vara dags snart för mig och sambon också, har dock hört att det ska gå ett år från dess att man börjat försöka så får vänta till sommaren.

Lycka till!

Ge det ett år du, även om det är grymt jobbigt och man behöver bli besviken varje gång det inte går. Jag blev gravid nästan exakt ett år efter mitt x (har ett barn innan x och väntar vårt 3:dje nu). Mitt x opererades och de tog vänster äl. Kan dock tillägga att jag efter barn nr 2 fick en oplanerad graviditet som slutade i ett mf och att denna graviditet blev till på 1:a försöket så jag tror helt enkelt att min kropp behövde tid att läka/återställa sig efter x-et/operationen.
  • majbebbe

Självklart är det så kingston! Jag har ju inte haft den "ålderspressen" och fick ju därför heller inte möjlighet att komma intill för någon utredning även om jag gärna ville när det var som tyngst. Det jag menade var bara att det ibland tar längre tid utan att det är något fel. Men det är ju som du säger att ibland har man inte tiden på sin sida och då ska man självklart söka den hjälp man kan få.

Usch vad tråkigt med missfall, styrkekram.

• majbebbe

Stort lycka till supers! Håller alla tummar och tår för att det äntligen ska vara er tur!

• majbebbe

Pandoradiem: Anledningen till x brukar ju vara att det är något ivägen i äggledaren som gör att det fastnar där och inte kommer fram till livmodern. Alltså är det oftast inget fel i själva livmodern och har de tagit bort den äggledaren där det fastnade är ju även det hindret borta.

Som tidigare svar du fått så kan den äggledare du har kvar fånga upp ägg från båda äggstockarna.

Sedan är det inte konstigt att du får alla dessa tankar när det inte vill ta sig. Jag var helt övertygad om att något hänt vid operationen när det inte gick på flera försök, men vi hade tur och exakt ett år efter x-et plussade jag (på en semesterresa när jag typ gett upp och bokat resan för att tänka på annat). Efter det har jag sedan ett mf och nu har jag tre veckor kvar på min nuvarande graviditet, där mf var oplanerat och denna graviditet kom på första försöket. Så ett x behöver inte betyda att man har svårt att bli gravid utan att det var något i vägen.

• majbebbe

Jag känner ju igen mig i det du säger då jag hade massor med sådana tankar under året efter x-et. Man vill så gärna lyssna till alla som säger att det är normalt att det tar lite tid, men när man är mitt i det och det inte tar sig analyserade jag allt och med ett x i bagaget var det svårt att inte skylla på det och tro att det var kört p.g.a. det.

• majbebbe

Hej allihop både nya och gamla!

Livet med tre buspojkar gör att tiden bara försvinner. För er som inte känner till min historia fick jag ett x mellan min första och andra son, där vä äl op bort. Jag födde min tredje son i början av juni och även om det bjöd på en oplanerad sätesbjudning är jag så tacksam över att allt har gått bra. Håller tummar och tår för att det löser sig för er med.

• majbebbe

Zesssan: Det är jättejobbigt med ovissheten och man har alltid en tendens till att förvänta sig det värsta. Jag tror att anledningen till att de inte bokade in något nytt vul var för att det som sagt inte är så ovanligt att det inte syns så mycket i vecka 6, samt att (hur hårt det än kan låta) deras uppgift var att se så att graviditeten satt på rätt ställe och inte var ett nytt x.
    Alla mina tre gånger efter x har jag varit inne på vul i v.7 och då har man sett ett litet foster och ett hjärta men det är ingen garanti för en av dessa blev ett mf strax efter.
    Men upplever du att oron är så jobbig att den ger en negativ stress så ska du ta upp detta med din bm. De brukar inte vara omöjliga.
    Håller tummarna för att allt går bra.

lilsis: Vad härligt att allt ser bra ut!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3