• majbebbe

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

lemis: ingen tid än då jag är på semester. ska ringa så fort jag är tillbaka hemma.

fortfarande ingen smärta eller blod och idag är jag på v4+6, x-et kom på v4+5 så jag håller tummarna.
    är trött och ett känslomässigt virrvarr gråter för inget och tålamodet med sonen är noll oavsett tid på dagen...

men men strålande sol och klarblå himmel och typ 25 grader så jag borde väl inte klaga

kanske4a: känner verkligen igen det där med att det bara måste vara något fel på kvarvarande äggledare då det gått lätt innan. jag vet inte hur många gånger jag varit på väg att ge upp p.g.a. det. sedan är det lätt för mig att säga att du bara ska kämpa på då det nu plötsligt ser ljust ut här men jag hoppas att du ska kunna se det som att det kan gå istället för att det är helt kört... 

• majbebbe
    AlexandraViberg skrev 2012-05-18 13:54:19 följande:
    ÅH! Sa till maken igår att äl är på antågande för att jag kände stickningar på vänster sida(!), den sida som har en äggledare! Och i morse fick jag utslag på äl test! (är på dag 15)

Skickade in soldater senast på dag 12 och nu i morse.

Hur hade ni skickat in som nu? Ikväll igen eller vänta tills imorgon?
    Detta är sista försöket innan vår utredning börjar. Vill helst klara detta själv nu ;P

TIPS TJEJER?
    nu när det gick hade vi sex typ en gång om dagen kring äl...
  • majbebbe

Grattis Acinna!

Alexandra: Kan tänka mig att ni försökt det mesta för att inte säga allt.
    Jag vet inte om det spelade någon roll för mig men jag tänkte berätta vad jag gjorde annorlunda det här försöket. Ni vet säkert allihopa om hur folk kommer med käcka tips om att man inte ska tänka på det och det ska gudarna veta att vi alla försökt med, men jag har ingen aning om hur man gör. den här cykeln blev det dock så att det dök upp en lämplig avledelsemanöver, nämligen en utmaning som innebar att jag skulle gå minst 10000 steg om dagen i 60 dagar. Då jag har ett väldigt stillasittande jobb har jag fått jobba hårt med att få ihop mina steg vilket gjorde att jag tränade som en halv idiot precis före, under och ett tag efter äl. Jag hade svettiga zumbapass på 45-50 minuter om dagen och var nog halvt fixerad vid min stegräknare ( iallafall enligt min man)...
    sedan åkte vi ju på semester också vilket i princip tog bort all stress i mitt liv kan ju haft en bidragande orsak också, vem vet. Hoppas nu bara att allt är ok och att jag ska klara mig igenom årsdagen av x-et utan ett nytt.

• majbebbe

Grattis Hällef!

Ringde både mvc och gyn igår när vi var tillbaka på hemmaplan och fick jättebra bemötande.
    fick inbokad både hälsosamtal och vul den 4/6.
    Hon på gyn frågade hur tidigt de upptäckt x-et och när hon hörde hur tidigt det var så sa hon att vi fick boka in en tidigt tid men inte för tidig då för att de skulle kunna se något. Den 4:e kommer jag va i 6+5 så jag hoppas att det ska synas tydligt då. Och så de vanliga rekommendationerna om att höra av sig om det kom smärta eller blod.
    så det känns bra, även om veckan som kommer kommer kännas som den längsta i historien... 

• majbebbe

acinna: enligt familjelivs räkning ska jag ha BF 20/1 2013

och idag har illamåendet eskalerat, usch... plus att jag fortfarande är så trött att jag knappt orkar något alls.
    undrar seriöst hur jag ska komma ur sängen i tid imorgon när jag ska tillbaka till jobbet... 

Hëllef: jag undrar hur jag ska kunna fokusera på jobbet de närmaste nio månaderna...

Har även sjukt svårt att inte berätta för någon heller... under första graviditeten ville jag inte berätta förrän efter v.12 men p.g.a. att jag mådde så dåligt fick vi berätta för närmaste familjen, nu vill jag bara skrika ut det men jag har lovat att hålla mig till efter vul i alla fall... 

• majbebbe
    acinna skrev 2012-05-28 07:21:37 följande:
    Höll på att säga "Var glad för det!". Så tråkigt att bara gå och vänta och vänta... Är inte varje graviditet som att göra det för första gången igen? Och jag vet att jag lagom till förlossningen kommer att komma på varför jag ens utsätter mig för det igen...  

Jag håller med om att det känns som första gången och jag har precis blivit påminnd om varför jag sa att jag aldrig ville göra om detta vid graviditeten med sonen. Konstant illamående och den här gången spyr jag också... Och känner inte för någon mat alls... Känns ju bra att komma tillbaka till jobbet också och få reda på att man måste ha samtal om arbetssituationen man är ju inte extra känslig just nu eller så... Usch vill bara gå hem och sova... Så fick jag slängt ur mig lite gnäll över jobbet också... Håller med om att gå över bf är jobbigt så ska försöka fixera mindre på bf den här gången och istället tänka att det kommer ske i slutet av januari. Om det nu går...
  • majbebbe
    AlexandraViberg skrev 2012-05-28 13:28:55 följande:
    Idag började utredningen! Känner mig glad och ledsen samtidigt! Nu är det bara att vänta på att få börja ta prover under nästa cykel! Så första provet blir nästa vecka när mensen kommer. Jag fick behandling för slidkatarr såhär på första besöket. Jag hade många små fina ägganlag, nästan så att det var ovanligt bra, sa han! Så det var ju kul iallafall.. Maken ska lämna soldater i rör imorgon. Jag ska eftersom jag hade X få äggledaren spolad som första steg, så det kändes ju bra. Är det hemskt att hoppas liiiiite på att det visar att den också är blockerad? Så man får någon hjälp.. Blä, det känns t.o.m fel att skriva men det är lite så jag känner.. Under en halvtimme pumpades man med information och jag känner mig helt slut. Men jag tror att jag har koll iallafall. På en halvtimme hade livet ändrats lite! PUST!
    Sophie 070212, X Jan-12, höger äl rök!

Måste vara lite spännande att vara igång. Jag har en liten fundering bara ang. Blockering av äggledaren. Jag vet inte om du skrivit det förut men vet du något om varför du fick x-et? Personligen har jag ingen aning om varför jag fick mitt och har börjat fundera för egen del om det kunde varit något som funnits från början. Och vart ska jag nu komma med allt detta jo jag ser ju att du liksom jag har barn sedan innan x-et och det måste ju ha kommit fram någonstans så vore det inte rätt osannolikt att den andra äggledaren vore blockerad också om nu inte blockeringen kommit efter graviditeten. Jag hoppas att du inte tolkar mig som negativ för det är inte så menat bara en liten fundering kring det stora mysteriet med att bli gravid.
  • majbebbe
    AlexandraViberg skrev 2012-05-28 15:18:56 följande:
    Det kan vara en infektion som jag inte vetat att jag haft eller så kan det uppstå vid kejsarsnitt faktiskt.. tråkigt men sant. De vet oftast inte varför man får utomkvedshavandeskap förutom att det måste vara en blockering eftersom det annars inte fastnar hur som helst. Det kan ju varit något sen innan, det vet man ju inte. Bara att jag hade förbannat tur när jag blev gravid med dottern helt enkelt. För vissa med vad som sägs vara HELT blockerade äggledare har ju blivit gravida. Har hört av en kompis som är sjuksköterska att ibland går inte kroppen genom äggledaren på något mystiskt sätt, men läkarna vet inte hur. Det kan helt enkelt bara gå ändå.

Vi får se vad som sägs när spolningen sker! Är den andra blockad måste det komma någonstans ifrån och då får man ju fundera om det är någon infektion som orsakat (ex klamydia kan orsaka, har dock testat mig för det MÅNGA gånger i mina dagar i samband med en annan sjukdomsbild) eller om de faktiskt blev skadade vid kejsarsnittet..
    okej, ja jag har också funderat på om de kunde hänt något i samband med min operation för gallbesvären... men de ärren är på höger sida och de tog vänster äl så det känns väldigt långsökt... tyvärr lär man väl aldrig få veta varför det blev som det blev, det är bara att hoppas att det går bättre nu och att ni hittar en lösning som resulterar i en bebis.
  • majbebbe
    Hëllef skrev 2012-05-28 17:51:23 följande:
    Ja, oförklarligt barnlösa vilket gjorde mig jätteledsen eftersom jag var så säker på att något var fel. Tror att spolningen i januari har en del i att vi nu lyckats bli gravida på naturlig väg plus att jag har gått på akupunktur senaste månaden.

Tack för att du håller tummarna!
    vad roligt att det gått för er på egen hand trots allt, alltid roligt att höra sådana glädjehistorier!
  • majbebbe
    Hëllef skrev 2012-05-29 19:40:34 följande:
    Ja, det känns skönt att vi slapp gå vidare med IVF Nu ska det bara gå hela vägen också, har sådan molvärk så det känns som att det ska gå åt skogen när som helst. Vet att det är normalt, men ändå ... Känner du av någon molvärk eller har du fullt upp med att må illa?

Ja jag har mest fullt upp med att må illa... Jag klarar knappt av att äta någonting så idag valde jag att vara hemma. Har jobbat en del hemifrån men det känns som att detta kommer att bli ohållbart... Är lite öm i ryggslutet och ibland att det stramar lite i jumskarna. Vill bara ha måndag så man ev kan berätta för folk...
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3