tjejmamma79 skrev 2011-06-19 00:01:08 följande:
Hoppar in här då jag nyss varit med om ett X och bara hittat gamla trådar.
Opererades för ett X för 1 vecka sedan var då v6+0. Hade mycket molvärk redan vid plusset på BIM-2 på plusdagen hade jag ihållande kramper som höll i sig ett par timmar tänkte inte så mycket å det trodde det var tarmproblem. fortsatte med rejält med molvärk några veckor men trodde det var normalt dumt nog eftersom jag t.o.m hde svårt att sitta och stå raklång av smärtan så borde det ringt en varningsklocka hos mig . sen i v 5+5 fick jag ihållande svåra kramper som höll på flera timmar ringde KK akut som bad mig ringa tillbaka 1 timme senare om jag inte somnat för kvällen då. började blöda lite och tänkte väl att det var missfall på väg. dagen efter var kramperna borta fortsatte dock att blöda och hade fortfarande svårt att sitta och stå raklång. gick och jobbade ringde KK igen för ville ha ett VUL för att se om missfallen var på väg elelr ej då jag varit med om ett MA i v16 innan. fick bra svaret avvakta är ett pågånende missfall eller normal grav.blödning. Glömde säga att smärtorna aldrig var på sidan utan rätt över livmodern. Åkte in till KK akuten dagen efter då jag kände nu är det nog en normal grav. ska inte göra så här ont.
Visade sig då vara ett X i höger äggledare som blev borttagen under OP. i vänster äggledare satt en blodkoagel som han kunde suga ut men han trodde det kunde ha suttit ett X där med som blödit ut av sig själv mycket märkligt då han ej sett något sådant innan.
Nu 7 dagar senare har ja blödit rött slemblandat blod i ca 4-5 dagar och sticker och hugger lite där nere förutom rejäl molvärk jag hade 1 dag för ett par dagar sedan. Sitter och nojjar upp sig att de är något kvar där inne.
Är fortfarande i chock och rädd det för det som hände och framförallt livrädd för en ny grav. ska förstöra den sista äggledaren. Läkaren sa att jag isåfall kunde komma in i v6-7 för att TIDIGT kolla att det sitter rätt. Haaa vilket skämt tidigt jag kom in i v6+0 denna gång och det var för sent. Kommer isåfall kräva HCG och vul från plusdagn i princip för mitt förtrånde för KK har fått sig en rejäl törn.
Är iallafall glad att jag har 3 friska barn ifall det skiter sig helt men försöker vara optimistisk för vi ville ju gärna ha ett barn till.
Ska försökta hänga med i tråden och peppa och stötta så gott jag kan ska bara sjunka in lite med allt som hänt först.
Hej o välkommen hit.
Känner igen mig.....åkte in akut på huddinge sjukhus när jag hade x, och allt var bara en underlig upplevelse...och kände mig inte helt rätt behandlad.
Jag fick inte prata med läkaren förrän dagen efter vid lunch o då åkte jag in på operation vid ett el två tiden....helt sjukt.
Sen sitta och lyssna på en dansk läkare när jag var ledsen och ömtålig gjorde ju inte saken bättre. Det var bara hem med mig så fort det gick ungefär :(
Han sa i alla fall att jag skata kontakt med läkare så fort jag märker att mensen är försenad och misstänker graviditet.
Jag blödde i ungefär en vecka, det gjorde as ont dom första dagara ..usch...sen hade jag oxå stickningar o som en nyp känsla inuti.
Jag opererade oxå bort min högra äggledare & hade en stor ofarlig ´cysta som satt på min vänstra äggledare.
Min mens kom tillbaks efter ca 5 v, lite stickningar hade jag o den varade nån mer dag än jag brukar ha.
Jag nojjar fortarande för jag har lite stickningar till och från, nojjar oxå att allt inte är "borttaget" där inne..eftersom hela vistelsen kändes konstig..jag kände mig bortglömd på avdelningen & var den stora "snackisen" tydligen.....åkte in senare på kvällen efter jag blitt utskriven för mitt blåmärke var stort som en brödkavel typ...då fick man ju veta att " Jaahaaa dig har vi hört talas om du opererades ju akut igår..." ..Man undrar ju vad det var som var så "speciellt" med mitt fall som jag inte vet...nojjar säkert i onödan ...jag svimmade väl nga ggr extra el nått....men skumt kändes det.
Vill bara lämna allt bakom mig men det ploppar upp fram & tillbaks...har flyttat ner till Borås till min pojkvän , har bara bott här i 3 v, måste boka en tid till gyn...vill men ändå inte..rädd för att det ska komma fram nått negativt efter besöket :(
men det ska nog gå bra i alla fall.
Hoppas du känner dig lite bättre, ville bara dela med mig om min upplevelse.
Ha det gott