Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
angio101: Grattis!!!
angio101: Grattis!!!
ZMF: Vi har en medicinsk abort bakom oss för tre år sedan. Jag var gift med en annan man, och blev gravid med min nuvarande man för att kondomen gick sönder...
Nu när vi verkligen ville ha barn och lever tillsammans så fick vi X på första försöket. Det tog nästan fem veckor innan läkarna hittade det och opererade bort det i vänster äggledare i vecka 10+0. Har båda äggledarna kvar och fick försöka igen efter första mens. Vilket vi också gjorde... Jag var helt hundra på att vi missade ägglossningen och förstod inte förrän på BIM+9! att jag var gravid. Sitter nu här i vecka 16+4 med ett foster på rätt ställe, och som kommer från ett ägg från höger äggstock! Har BF 19 juli, men vet att de kommer att flytta fram det till 26-27 juli efter RUL.
Mmmbop: Nej, jag hade X:et i vänster äggledare. Men eftersom jag har båda kvar så är det stor risk att det kan fastna i vänster igen. Är så tacksam över att läkaren visade oss höger äggstock först när vi äntligen fick VUL i vecka 6+0 nu med Pyret. Det syntes att ägget kom från den sidan, och sedan letade hon i livmodern och kunde se hinnsäcken.
ZMF: Efter skrapningen i vecka 9+1 (en lördag) så var jag inte sjukskriven utan jobbade på måndagen. Gjorde nytt hcg-prov på tisdagen, och på onsdag eftermiddag så ringde jag själv efter svaret. Då hade inte det kommit, men de la det på bevakning. Två timmar senare, och ungefär 30 minuter innan jag skulle iväg till jobbet igen så ringer de och säger att det stigit och att jag inte får äta efter midnatt och inte dricka efter 5 på morgonen och ska inställa mig på sjukhuset klockan 9 på morgonen efter. Chockad fick sambon komma hem snabbt och skjutsa mig till jobbet... Har 4 mil dit.
Blev inlagd strax efter lunch på torsdagen och fick dropp, vilket jag fick använda i 25 timmar innan jag fick åka upp på operation. Opererades fredag eftermiddag, och åkte hem lördag eftermiddag. Var sjukskriven i en vecka, men hade nog behövt jobba mindre än heltid första och kanske andra veckan efter det...
Är lärare och har ett stressat jobb och sitter aldrig ner under en dag.
Dagens diagnos: Dubbelsidig ögoninflammation. Och jobb i 12,5 timmar...
Det gör så fruktansvärt ont!
Tenshioyo: Om du är osäker och har haft X innan, så brukar det inte vara så svårt att få remiss på två hcg-blodprover med två dagars mellanrum. Med de värdena kan de se ungefär hur långt din graviditet kommit och om den utvecklar sig normalt.
Lycka till!
honeybunny: Spännande!
Går idag in i vecka 19, det vill säga 18+0. Har varit på RUL och sett vårt Pyre som inte är så litet längre. Fick med oss 6 eller 7 bilder hem och fick ett nytt BF 5 dagar senare än tidigare. Nya datumet är 25 juli, och vi är då egentligen i v. 17+2 idag. Ska be sambon om hjälp att få in någon av bilderna i datorn.
Lemis: Här i landstinget så berättar de inte könet om de så ser det.
Jag mår jättebra. Lite stel i ryggen, men annars är allt bra. Har visserligen bara sovit två hela nätter sedan i augusti men det har inte gjort mig speciellt trött. När det gäller ögoninflammationerna så är det så mycket bättre, och jag hoppas att bara behöva medicinen i två dagar till.
Här gör de inte spolningar efter operation. Var jätteförvånad över det, men jag sökte i ett annat landsting istället. Men... Jag hann inte få någon tid, för nu vill jag verkligen inte göra det!