Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Marlyn: Nej, jag väntade inte på operationstid i 5 veckor. De började utreda efter akutbesöket i v. 5+2. Tog hcgp och gjorde VUL. De såg inget och värdet var låg. Tog nytt hcg efter 2 dagar och då hade det sjunkit. Fick diagnosen pågående missfall. Då släppte läkaren mig, men ville ha ett nytt hcg en vecka senare för att kunna avskriva mig, men då ökade det, och jag sökte KK och gynjouren istället. Det tog dem de veckorna att ställa diagnosen. Mitt hcg dubblades ungefär varje vecka, och jag blev sövd i v. 9+1 för att de trodde att fostret satt i livmoderhalsen, men det var ofarliga cystor de såg. Sedan när nästa värde ökade igen blev det besök igen dagen efter och sedan inskrivning. 5 läkare och 7 VUL och ingen av dem kunde hitta fostret, och mycket tydde på att det var något annat eftersom jag inte hade ont.
Men jag är tacksam för att de hittade det och kunde ta bort det. Det förde mig och sambon ändå närmare varandra eftersom vi var tvungna att kämpa mot sjukvården för att de skulle göra något. Personalen på gynjouren, gynavdelningen och på KK är fantastiska och de har gratulerat oss till att det troligen blir besök hos dem igen om 4 månader eftersom vi nu är halvägs genom Knytets lillasyskons Pyrets graviditet!